مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
عوامل راهبردی موثر بر همکاری بانک‌ها با فین‌تک‌ها

علیرضا رضانژاد کوخدان؛ پیمان غفاری آشتیانی؛ محمد حسن ملکی؛ مجید زنجیردار

دوره 12، شماره 45 ، شهریور 1402، ، صفحه 265-311

https://doi.org/10.22054/ims.2023.74709.2354

چکیده
  چکیدههدف: بانکداری سنتی برای بهبود فرایندها و خدمات خود به نوآوری‌های و فناوری‌های جدید فین‌تک‌ها نیاز دارد. عوامل مختلفی روی همکاری بانک‌ها و فین‌‌تک‌ها تأثیر دارند که بعضی از آن‌ها به درون بانک‌ها و برخی دیگر به محیط بانکداری ارتباط دارند. هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل عوامل راهبردی موثر روی همکاری بانک‌ها و فین‌تک‌ هاست.روش‌شناسی: ...  بیشتر

آینده ‏نگاری صنعت بانکداری ایران با تأکید بر نقش استارت‌آپ‌های فین‌تک‌ در افق 1404

شیوا مرادی؛ نادر نادری؛ سهراب دل انگیزان

دوره 10، شماره 38 ، دی 1400، ، صفحه 37-67

https://doi.org/10.22054/ims.2021.59921.1956

چکیده
  امروزه در عصرتحولات دیجیتال، فناور‌‌‌ی‌های مالی(فین‌تک‌ها) به‌بخش جدایی‌ناپذیری از صنعت بانکداری تبدیل شده‏اند. این فناوری‏ها آینده صنعت بانکداری را با چالش مواجهه نموده‏اند. هدف این پژوهش، شناسایی سناریوهای پیش‌روی صنعت بانکداری و استارت‌آپ‌های فین‏تک در ایران، در افق 1404 است. پژوهش برحسب نوع هدف، کاربردی بوده و از ...  بیشتر

الگوئی برای فرآیند طراحی و توسعه خدمات با رویکرد رقابت پذیری در صنعت بانکداری ایران

مهدی سلطانی نژاد؛ کیامرث فتحی هفشجانی؛ غلامرضا هاشم زاده خوراسگانی؛ ابوتراب علیرضائی

دوره 9، شماره 36 ، شهریور 1400، ، صفحه 71-113

https://doi.org/10.22054/ims.2021.55911.1832

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، کشف مقوله‌های مهم و تعیین روابط میان آنها جهت ارائه الگوئی برای فرآیند طراحی و توسعه خدمات مالی با رویکرد رقابت‌پذیری در صنعت بانکداری است. روش استفاده‌شده در پژوهش، روش آمیخته بوده‌است. رویکرد بخش کیفی، مبتنی بر راهبرد نظریه داده‌بنیاد است. گردآوری داده‌ها با استفاده از مصاحبه نیمه‌ساخت‌یافته با 12 نفر از ...  بیشتر

پذیرش فناوری اطلاعات سبز با استفاده از چارچوب فناوری- سازمان- محیط در صنعت بانکداری

منیژه حقیقی نسب؛ زهرا تقوی

دوره 9، شماره 34 ، بهمن 1399، ، صفحه 63-94

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.46042.1596

چکیده
   در پی گرم شدن کره زمین، افزایش هزینه­های انرژی در سازمان­ها و افزایش سرمایه­گذاری­ها در بررسی روش­های حفاظت از محیط­زیست، یک جنبش جهانی برای به‌کارگیری فناوری اطلاعات به‌صورت سازگار با محیط­زیست به وجود آمده است. «فناوری اطلاعات سبز» نامی است که برای این جنبش انتخاب شده است و نمایانگر استفاده از فناوری اطلاعات ...  بیشتر

مدل ارزیابی موفقیت ابزارهای هوش کسب‌وکار

سعید روحانی؛ سوگل ربیعی ساوجی

دوره 4، شماره 15 ، اردیبهشت 1395، ، صفحه 29-64

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6858

چکیده
    در محیط تجاری سریعا در حال تغییر امروز، نیاز به اطلاعات تجاری سودمند برای سازمان­ها نه تنها به منظور کسب موفقیت بلکه برای بقاء حیاتی می­باشد. با توجه به ناتوانایی سیستم­های اطلاعاتی مدیریت در برآورده کردن انتظارات تصمیم­گیرندگان سازمانی در عرصه رقابت در سال­های اخیر، فناوری­های هنرگونه­ای نظیر هوش کسب­وکار به ...  بیشتر