محمد موسی خانی؛ سیروس علیدوستی؛ مصطفی شاه بوداغیان
دوره 1، شماره 1 ، آذر 1391، ، صفحه 61-74
چکیده
تجارت سیار در واقع"استفاده از فناوریهای بیسیم به منظور فراهم نمودن خدمات شخصی، مکان محور و آسان برای مشتریان، کارمندان و شرکا" است . در این پژوهش موانع کاربردی، شبکه، زیرساختاری، مکانی، امنیتی، فنی و اخلاقی و قانونی تجارت سیار مورد بررسی قرار گرفته است. همه موانع به جز مانع مکانی توسط کارشناسان و مدیران خبره در فناوریهای ارتباط ...
بیشتر
تجارت سیار در واقع"استفاده از فناوریهای بیسیم به منظور فراهم نمودن خدمات شخصی، مکان محور و آسان برای مشتریان، کارمندان و شرکا" است . در این پژوهش موانع کاربردی، شبکه، زیرساختاری، مکانی، امنیتی، فنی و اخلاقی و قانونی تجارت سیار مورد بررسی قرار گرفته است. همه موانع به جز مانع مکانی توسط کارشناسان و مدیران خبره در فناوریهای ارتباط و اطلاعات مورد تأیید قرار گرفت و شاخصهای آنها نیز از نظر اهمیت رتبه بندی گردید. در میان موانع امنیت، بالاترین اهمیت را از نظر پاسخ دهندگان به خود اختصاص داده است. نتایج این پژوهش با استفاده از تحلیل آماری و آزمون فریدمن مورد بررسی و تحلیل قرار گرفتهوبه دنبال ارایه گزارشی از وضعیت کنونی تجارت سیار، شناسایی و الویت بندی موانع گسترش آن در ایران میباشد.