عباس اسدی؛ محمد اکبری
چکیده
هدف این مقاله شناخت جایگاه و قابلیتهای مدیریت ارتباطات الکترونیک در رفع نیازها، حل مسائل سازمانها و مردم در قالب طرح تکریم اربابرجوع، اطلاعرسانی، پاسخگویی، توجه به منافع، انعکاس و رفع دغدغهها، انتظارات و نیازهای جامعه، ایجاد ارتباطات و تشکیل یک سازمان متعالی است. در این تحقیق از روش تحلیل محتوا و پیمایش استفاده شد. نتایج ...
بیشتر
هدف این مقاله شناخت جایگاه و قابلیتهای مدیریت ارتباطات الکترونیک در رفع نیازها، حل مسائل سازمانها و مردم در قالب طرح تکریم اربابرجوع، اطلاعرسانی، پاسخگویی، توجه به منافع، انعکاس و رفع دغدغهها، انتظارات و نیازهای جامعه، ایجاد ارتباطات و تشکیل یک سازمان متعالی است. در این تحقیق از روش تحلیل محتوا و پیمایش استفاده شد. نتایج نشان داد؛ بهره لازم از سایتها برای برقراری ارتباط با اربابرجوع به عمل نمیآید. مدیریت سختافزاری سایتها مورد توجه بوده تا مدیریت نرمافزاری. نتایج پیمایش نشان داد؛ پاسخگویان کمتر از طریق سایت با وزارتخانهها ارتباط برقرار کردهاند. بااینحال انتظاراتی که از مدیریت ارتباطات الکترونیک در راستای حل مسائل، رفع دغدغهها و برآورده ساختن نیازهایشان داشتهاند، بسیار بالا بود. به دلیل قابلیتهای این امکانات در اطلاعرسانی و اطلاعیابی، خارج شدن سایتها از حالت ایستا به حالت پویا و مؤثر برای حل مسائل مراجعهکنندگان، بهروزرسانی اطلاعات سایتها در راستای کاهش هزینههای وزارتخانهها و مراجعهکنندگان و بهکارگیری نیروی آموزشدیده و متخصص در حوزه مدیریت ارتباطات الکترونیک برای تحقق طرح تکریم اربابرجوع در سازمانها پیشنهاد میشود.