ایمان رئیسی وانانی؛ محمد رضا تقوا؛ دلنیا امیرعشایری
چکیده
در این پژوهش بهمنظور ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش بهعنوان یکی از مهمترین زیرساختهای بهبود دهنده عملکرد و یادگیری سازمانی در شرکتهای نرمافزاری، بر مبنای رویکرد سیستم استنتاج فازی اقدام به طراحی سیستم و ارزیابی شده است. در این راستا ابتدا ورودیهای سیستم که درواقع شاخصهای ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش هستند، ...
بیشتر
در این پژوهش بهمنظور ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش بهعنوان یکی از مهمترین زیرساختهای بهبود دهنده عملکرد و یادگیری سازمانی در شرکتهای نرمافزاری، بر مبنای رویکرد سیستم استنتاج فازی اقدام به طراحی سیستم و ارزیابی شده است. در این راستا ابتدا ورودیهای سیستم که درواقع شاخصهای ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش هستند، استخراج شدند. سپس قواعد اگر-آنگاه با نظر خبرگان تعیین شده و وارد پایگاه قواعد فازی گردید. خروجی سیستم نیز در راستای عملکرد سیستم مدیریت دانش تعریف گردید. سیستم طراحی شده، با ارائه یک ارزیابی جامع از سیستم مدیریت دانش میتواند به سازمانها در جهت شناخت نقاط ضعف و قوت، جایگاه فعلی و اتخاذ تصمیمات آتی برای بهبود عملکرد یاری رساند. بهمنظور اعتبارسنجی سیستم استنتاج فازی، مقایسهای بین خروجی سیستم و نظر خبرگان به عمل آمد. با توجه به اختلاف ناچیز بین میانگین نظر خبرگان و خروجی سیستم میتوان بیان داشت که سیستم از دقت و اعتبار مطلوبی برای ارزیابیهای آتی برخوردار است.
زهرا جلائیان زعفرانى؛ مهدى سیف برقى
دوره 1، شماره 3 ، خرداد 1392، ، صفحه 1-18
چکیده
در این تحقیق به ارائ هى مدلى جدید در خصوص ارزیابى کارکنان با د رنظ رگرفتن ویژگ یهاى شغلى آنانپرداخته م ىشود؛ ب هگون های که کارکنان را ن هتنها براساس ویژگ یهای فردی، بلکه براساس ویژگ یهای شغلی کهدر آن مشغول به کار هستند نیز ارزیابی م یکند. این نکته مه مترین ویژگى این تحقیق نسب تبه موارد مشابه قبلىاست. براساس مدل ارائ هشده، برای دو دست ...
بیشتر
در این تحقیق به ارائ هى مدلى جدید در خصوص ارزیابى کارکنان با د رنظ رگرفتن ویژگ یهاى شغلى آنانپرداخته م ىشود؛ ب هگون های که کارکنان را ن هتنها براساس ویژگ یهای فردی، بلکه براساس ویژگ یهای شغلی کهدر آن مشغول به کار هستند نیز ارزیابی م یکند. این نکته مه مترین ویژگى این تحقیق نسب تبه موارد مشابه قبلىاست. براساس مدل ارائ هشده، برای دو دست هى ویژگ یهای فردی و ویژگ یهای شغلی، معیارها ىهای مربوطه باضرایب مجزایی تعیین م یشود. معیارهاى فردى از طریق مطالعات کتابخان هاى و انتخاب و دست هبندى بخشى ازآنها در سه گروه مدیریتى، اجتماعى و فنى ب هدست آمد هاند. معیارهاى شغلى نیز ب راساس نتایج یکى از مطالعاتصور تگرفته انتخاب شده است. ب همنظور تعیین ضرایب معیارهاى فردی اصلى و فرعى ب هترتیب از روش مقایساتساده AHP ساده و فازی و براى تعیین ضرایب معیارهاى شغلی از روش مقایسات زوجى AHP زوجى روشاستفاده م ىشود. در نهایت به هریک از کارکنان در خصوص هریک از معیارهاى شغلى و فردى، امتیازاتى(حداکثر 5 امتیاز) داده م ىشود. رتب هبندی کارکنان ب راساس ضرایب ویژگ یهای فردی و شغلى و همچنین امتیازانجام م یگیرد. امتیاز نهایى هریک از کارکنان ب راساس میانگین TOPSIS کس بشده، با استفاده از الگوریتمیک TOPSIS حاصل م ىشود. کلی هی مراحل فوق در قالب TOPSIS حسابى دو امتیاز ب هدس تآمده از روشطراحی شده است و در VB و با زبان برنام هنویسی Excel سیستم پشتیبان تصمی مگیری در صفح هی گسترد هیسطح دو اداره که از نظر ماهیت کارى با یکدیگر متفاوت هستند، شامل ادار هی خدمات الکترونیک با 6 نفر کارمندو ماهیت کار اجرایى و ادار هى حراست با 30 نفر کارمند و ماهیت کار نظارتى پیاد هسازى شده است.