@article { author = {Jafarnezhad, Soheila and Taghva, Mohammad Reza}, title = {The Role of Implementation of Service Management and Security Frameworks in Information Technology Service Continuity}, journal = {Business Intelligence Management Studies}, volume = {8}, number = {30}, pages = {33-54}, year = {2019}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2821-0964}, eissn = {2821-0816}, doi = {10.22054/ims.2019.10616}, abstract = {Competitive business environment and high dependency to the services has caused organizations to be evaluated based on the level of their ability in providing continuous services. Information Technology (IT) service continuity management discusses the capabilities of the organization to maintain an acceptable and predetermined level of IT services to support business requirements in the event of an incident. Information security management, while minimizing disruptions to business and IT Infrastructure Library (ITIL), is an appropriate structure for organizations that deliver IT services to their customers with the aim of supporting business processes. The aim of this study is to identify factors affecting the continuity of IT services. After a thorough literature review, a questionnaire was prepared using a five-point Likert scale and handed to 8 experts. The questionnaire was verified by experts in the field and then was sent to 60 IT experts of the organizations and companies. After analyzing the results, the identified factors were confirmed and the main research hypothesis - the impact of the implementation of the ITIL and the information security management system on the continuity of the IT services- was confirmed.}, keywords = {ITIL Framework,Information Security Management System (ISMS),IT Service Continuity Management (ITSCM)}, title_fa = {نقش پیاده‌سازی چارچوب‌های مدیریت خدمات و امنیت در تداوم خدمات فناوری اطلاعات}, abstract_fa = {محیط رقابتی کسب‌وکار و وابستگی به خدمات، باعث شده است که سازمان‌ها بر پایه میزان توانایی در ارائه مستمر خدمات، مورد ارزیابی قرار گیرند. مدیریت تداوم خدمات فناوری اطلاعات، به مدیریت قابلیت‌های سازمان در تداوم ارائه سطحی توافقی و از پیش تعیین‌شده از خدمات فناوری اطلاعات، به‌منظور پشتیبانی از نیازمندی‌های کسب‌وکار در شرایط بروز حوادث می‌پردازد. مدیریت امنیت اطلاعات، با حداقل کردن آسیب‌های کسب‌وکار و کتابخانه زیرساخت خدمات فناوری اطلاعات، ساختاری مناسب برای سازمان‌هایی است که با هدف پشتیبانی از فرایندهای کسب‌وکار، خدمات فناوری اطلاعات را به مشتریانش تحویل می‌دهند. این تحقیق، با هدف شناسایی عوامل تأثیرگذار در تداوم خدمات فناوری اطلاعات انجام شده است. پس از مطالعه ادبیات موضوع، مجموعه سؤالاتی در قالب پرسشنامه و با استفاده از طیف لیکرت پنج بخشی تهیه شد و در اختیار خبرگان قرار گرفت. پس از تأیید سؤالات توسط خبرگان این حوزه، پرسشنامه‌ اصلاح شده برای 60 نفر از کارشناسان سازمان‌ها و شرکت‌های مورد مطالعه ارسال شد. پس از تجزیه‌وتحلیل نتایج، شاخص‌های شناسایی‌شده تائید و فرضیه اصلی تحقیق که تأثیرگذاری پیاده‌سازی کتابخانه زیرساخت خدمات فناوری اطلاعات و سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در تداوم خدمات فناوری اطلاعات است تائید شد.}, keywords_fa = {چارچوب کتابخانه زیرساخت خدمات فناوری اطلاعات,سیستم مدیریت امنیت اطلاعات,مدیریت تداوم خدمات فناوری اطلاعات}, url = {https://ims.atu.ac.ir/article_10616.html}, eprint = {https://ims.atu.ac.ir/article_10616_36a615f027da72a43523862c2455bc54.pdf} }