ORIGINAL_ARTICLE
طراحی سیستم استنتاج فازی برای ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش در صنعت توسعه نرمافزار
در این پژوهش بهمنظور ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش بهعنوان یکی از مهمترین زیرساختهای بهبود دهنده عملکرد و یادگیری سازمانی در شرکتهای نرمافزاری، بر مبنای رویکرد سیستم استنتاج فازی اقدام به طراحی سیستم و ارزیابی شده است. در این راستا ابتدا ورودیهای سیستم که درواقع شاخصهای ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش هستند، استخراج شدند. سپس قواعد اگر-آنگاه با نظر خبرگان تعیین شده و وارد پایگاه قواعد فازی گردید. خروجی سیستم نیز در راستای عملکرد سیستم مدیریت دانش تعریف گردید. سیستم طراحی شده، با ارائه یک ارزیابی جامع از سیستم مدیریت دانش میتواند به سازمانها در جهت شناخت نقاط ضعف و قوت، جایگاه فعلی و اتخاذ تصمیمات آتی برای بهبود عملکرد یاری رساند. بهمنظور اعتبارسنجی سیستم استنتاج فازی، مقایسهای بین خروجی سیستم و نظر خبرگان به عمل آمد. با توجه به اختلاف ناچیز بین میانگین نظر خبرگان و خروجی سیستم میتوان بیان داشت که سیستم از دقت و اعتبار مطلوبی برای ارزیابیهای آتی برخوردار است.
https://ims.atu.ac.ir/article_8890_b8f5c75741c599d4d37360a481b909e4.pdf
2018-08-23
5
36
10.22054/ims.2018.8890
ارزیابی عملکرد
سیستم استنتاج فازی
سیستم مدیریت دانش
صنعت توسعه نرمافزار
ایمان
رئیسی وانانی
imanraeesi@atu.ac.ir
1
استادیار مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران
AUTHOR
محمد رضا
تقوا
2
دانشیار، مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران.
AUTHOR
دلنیا
امیرعشایری
damirashayeri@gmail.com
3
کارشناس ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران.
AUTHOR
جامی پور، مونا و شرکت، محمدحسین (1394)، "چالش پیادهسازی موفق سیستمهای مدیریت دانش: بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش مدیریت دانش در سازمانهای ایرانی با رویکردی آمیخته "، مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 7، شماره 2، ص 429-450.
1
رسولی. هاتف، مانیان. امیر (1391)، «طراحی سیستم استنتاج فازی برای انتخاب خدمات بانکداری الکترونیک (مطالعه موردی بانک سپه)»، مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 4، شماره 12، صص 64-41
2
سهرابی بابک، شامی زنجانی مهدی، فرزانه ماندانا و رئیسی وانانی ایمان. (1391). ارائه سیستمی برای ارزیابی میزان موفقیت پیادهسازی سیستم برنامهریزی منابع سازمان بر مبنای رویکرد استنتاج فازی. پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره 16، شماره 3: 105-130.
3
شفاعت. عشرت، شامی زنجانی. مهدی، پیلهوری سلماسی. نازنین (1390)، «ارائه مدلی برای ارزیابی توانمندسازهای مدیریت دانش در بانک پاسارگاد با استفاده از سیستم استنتاج فازی»، پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، دوره 1، شماره 4، صص 123-101
4
صارمی. محمود، حیدری. علی، (1389)، «ارائه رویکردی کیفی برای مدلسازی توان رقابتی بنگاه در کسبوکارهای مبتنی بر فناوری پیشرفته: موردمطالعه صنعت نرمافزار»، مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 2، شماره 5، صص 70-53
5
مؤمنی، منصور و جام پرازمی، مونا و حسین زاده، مهناز و مهرافروز، محسن. (1390). ارایه رویکرد جدیدی برای ارزیابی سیستمهای مدیریت دانش با روش تحلیل رابطهای خاکستری. نشریه مدیریت تولید و عملیات، دوره 2، شماره 2:55-72
6
Ale, M., Toledo, C., Chiotti, O., Galli, M. (2014). A conceptual model and technological support for organizational knowledge management. Science of Computer Programming, 95(1): 73-92.
7
Bixler, C. H. (2002). Applying the four pillars of knowledge management. Km World, 11(1), 10-20.
8
Busi, M., & Bititci, U. S. (2006). Collabora4tive performance management: present gaps and future research. International Journal of Productivity and Performance Management, 55(1), 7-25.
9
Büyüközkan, G., Feyzioglu, O., & Çifçi, G. (2011). Fuzzy multi-criteria evaluation of knowledge management tools. International Journal of Computational Intelligence Systems, 4(2), 184-195.
10
Chang, T. H., & Wang, T. C. (2009). Using the fuzzy multi-criteria decision making approach for measuring the possibility of successful knowledge management. Information Sciences, 179(4), 355-370.
11
Chen, L., & Fong, P. S. (2015). Evaluation of knowledge management performance: An organic approach. Information & Management, 52(4), 431-453.
12
Dimitrijevic, L. R. (2014). Risk assessment of knowledge management system. Online Journal of Applied Knowledge Management, 3(2), 114–126.
13
Donate, M. J., & Guadamillas, F. (2010). The effect of organizational culture on knowledge management practices and innovation. Knowledge and Process Management, 17(2), 82-94.
14
Ehms, K., & Langen, M. (2002). Holistic development of knowledge management with KMMM. Siemens AG, 1-8.
15
Frost, A. (2014). A synthesis of knowledge management failure factors. Retrieved July 2005 from 〈www.Knowledge-management-tools.net/failure.html〉.
16
Hevner, A. R. (2007). A three cycle view of design science research.Scandinavian journal of information systems, 19(2), 4.
17
Hung, Y. H., Chou, S. C. T., & Tzeng, G. H. (2011). Knowledge management adoption and assessment for SMEs by a novel MCDM approach. Decision support systems, 51(2), 270-291.
18
Huo, M., & Zhu, L. (2014). Performance Evaluation System of Enterprise Knowledge Management based on Balanced Scorecard. Business and Management Research, 3(3), p15.
19
Jennex, M., & Olfman, L. (2005). Assessing knowledge management success. International Journal of Knowledge Management (IJKM), 1(2), 33-49.
20
Jennex, M. E., Smolnik, S., & Croasdell, D. T. (2009). Towards a consensus knowledge management success definition. Vine, 39(2), 174-188.
21
Lee, C. S., & Wong, K. Y. (2016). Evaluating Knowledge Management Processes: A Fuzzy Logic Approach. In Proceedings of the International MultiConference of Engineers and Computer Scientists (Vol. 2)
22
Lee, J. C., Shiue, Y. C., & Chen, C. Y. (2016). Examining the impacts of organizational culture and top management support of knowledge sharing on the success of software process improvement. Computers in Human Behavior, 54, 462-474.
23
Li, M., Jin, L., & Wang, J. (2014). A new MCDM method combining QFD with TOPSIS for knowledge management system selection from the user's perspective in intuitionistic fuzzy environment. Applied soft computing, 21, 28-37.
24
Lindner, F., & Wald, A. (2011). Success factors of knowledge management in temporary organizations. International Journal of project management, 29(7), 877-888.
25
LIUXue-jun, P. E. N. G. (2005). Yi (Sichuan University, Chengdu610065, China)(Chongqing University of Posts and Telecommunications, Chongqing400065, China); Fuzzy AHP method of comprehensive evaluation of knowledge management systems [J]. Journal of Academic Library and Information Science, 2.
26
López, S. P., Peón, J. M. M., & Ordás, C. J. V. (2009). Information technology as an enabler of knowledge management: An empirical analysis. In Knowledge Management and Organizational Learning (pp. 111-129). Springer US.
27
Maditinos, D. chatzoudes, D. Tsairidis, C.and Theriou, G., (2011). The Impact ofIntellectual Capital on Firms, Market Valueand Financial Performance, Journal ofIntellectual Capital, vol. 12(1).
28
Makhsousi, A., Sadaghiani, J., & Amiri, M. (2013). A review on recent advances on knowledge management implementations. Management Science Letters, 3(3), 861-866.
29
Migdadi, M. (2009). Knowledge management enablers and outcomes in the small-and-medium sized enterprises. Industrial Management & Data Systems, 109(6), 840-858.
30
Ngai, E. W., & Chan, E. W. C. (2005). Evaluation of knowledge management tools using AHP. Expert systems with applications, 29(4), 889-899.
31
Patil, S. K., & Kant, R. (2014). A hybrid approach based on fuzzy DEMATEL and FMCDM to predict success of knowledge management adoption in supply chain. Applied Soft Computing, 18, 126-135.
32
Peffers, K., Tuunanen, T., Rothenberger, M. A., & Chatterjee, S. (2007). A design science research methodology for information systems research. Journal of management information systems, 24(3), 45-77.
33
Şen, C. G., & Baraçlı, H. (2010). Fuzzy quality function deployment based methodology for acquiring enterprise software selection requirements. Expert Systems with Applications, 37(4), 3415-3426.
34
Sharda, R., Delen, D., & Turban, E. (2014). Business intelligence and analytics: systems for decisi4won support (10th ed.). USA: Prentice Hall. ISBN-10: 0133050904.
35
Sher, P. J., & Lee, V. C. (2004). Information technology as a facilitator for enhancing dynamic capabilities through knowledge management. Information & management, 41(8), 933-945.
36
Touré, C., Michel, C., & Marty, J. C. (2016). Re-designing knowledge management systems: Towards user-centred design methods integrating information architecture. arXiv preprint arXiv:1601.08032.
37
Wang, J., Ding, D., Liu, O., & Li, M. (2016). A synthetic method for knowledge management performance evaluation based on triangular fuzzy number and group support systems. Applied Soft Computing, 39, 11-20.
38
Wang, T. C., & Chang, T. H. (2007). Forecasting the probability of successful knowledge management by consistent fuzzy preference relations. Expert Systems with Applications, 32(3), 801-813.
39
Wang, Y., & Zheng, J. (2010). Knowledge management performance evaluation based on triangular fuzzy number. Procedia Engineering, 7, 38-45
40
Wu, Y., & Zhu, W. (2012). An integrated theoretical model for determinants of knowledge sharing behaviours. Kybernetes, 41(10), 1462-1482.
41
ORIGINAL_ARTICLE
روشی جدید برای خوشهبندی اسناد HTML با استفاده از الگوریتمهای تلفیقی
با عنایت به حجم بالای اطلاعات کنونی وب توجه به سیستمهای خودکار استخراج اطلاعات بیشتر شده است. از مهمترین روشهای خودکار استخراج اطلاعات، خوشهبندی میباشد. روشهای خوشهبندی زیادی تابهحال ارائه شده است که اکثراً مبتنی بر مدل برداری میباشند. در این مدل با هر سند مانند مجموعهای از کلمات برخورد میگردد و توالی کلمات در جمله، نادیده گرفته میشود. ازآنجاییکه معانی در زبان طبیعی بهطور کامل وابسته به توالی کلمات میباشند نقیصه بزرگی در این روشها احساس میگردد. برای رفع این نقیصه در این مقاله روشی جدید در خوشهبندی اسناد Html ارائه گردیده است که در آن الگوریتم Stc برای خوشهبندی Snippet ها لحاظ شدهاست. این روش که با عنوان خوشهبندی بر اساس جملات کلیدی Ks_Stc مطرح شده برای هر سند بردار وزنداری تهیه میکند و با استفاده از این بردار، جملات کلیدی هر متن از سند استخراج میگردد و نهایتاً این جملات کلیدی برای خوشهبندی به الگوریتم Stc داده میشود.
https://ims.atu.ac.ir/article_8891_78a7d1006bc0122dc41b7c61ecb373db.pdf
2018-08-23
37
62
10.22054/ims.2018.8891
افزونگی اطلاعات
خوشهبندی اسناد Html
دادهکاوی
سیستمهای استخراج اطلاعات
کلاسبندی.
مریم
شعار
maryam.shoar@gmail.com
1
استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
LEAD_AUTHOR
علیاصغر
سالارنژاد
2
کارشناسی ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران.
AUTHOR
Anon., n.d. Html Document Set. [Online]
1
Available at: http://www.pedal.rdg.ac.uk/banksearchdataset [Accessed 2013]
2
Ashraf, F. & Zyer, T. O., 2008. Employing Clustering Techniques for Automatic Information Extraction from HTML Documents. IEEE Transactions on Syst.Man.Cyber, 38(5), pp. 660-673.
3
Azad, H. K. & Abhishek, K., 2014. Semantic-synaptic web mining: A novel model for improving the web mining. In Communication Systems and Network Technologies (CSNT),. s.l., s.n., pp. 454-457.
4
Buttler, D., Liu, L. & Pu, C., 2001. A fully automated object extraction system for the world wide web. s.l., s.n., pp. 361-370.
5
Crescenzi, S. V., Mecca, G., Merialdo, P. & Missier, P., 2004. An automatic data grabber for large Web sites. s.l., s.n., pp. 1321-1324.
6
Embley, D. W., Tao, C. & Liddle, S. W., 2005. Automating the extraction of data from HTML tables with unknown structure. Data Knowledge Engineering, 54(1), pp. 3-28.
7
Ferrara, E., De Meo, P., Fiumara, G. & Baumgartner, R., 2014. Web data extraction, applications and techniques: A survey.. Knowledge-Based Systems, Volume 70, pp. 301-323.
8
Feyzi, K., Sabet Motlagh, M. & Abedini naeini, M., 1393. Using an integrated approach of QFD, FAHP, VIKOR to select the most suitable ERP system. Journal of Management Studies Information Technology, pp. 1-20.
9
Gamare, P. S. & Patil, G. A., 2015. Efficient Clustering of Web Documents Using Hybrid Approach in Data Mining. s.l., IEEE.
10
Gulli, A. & Signorini, A., 2005. The indexable web is more than 11.5 bilion pages. s.l., s.n., pp. 902-903.
11
Gupta, M. & Garg, K., 2016. Attribute Weighted K-means For Document Clustering. International Research Journal of Engineering and Technology, 3(6), pp. 1583-1590.
12
Junjie, W., Xiong, H. & Jian, C., 2009. Towards understanding hierarchical clustering: A data distribution perspective. Neurocomputing, pp. 2319-2330.
13
Labsky, M., Svatek, V., Praks, P. & Svab, O., 2005. Information extraction from HTML product catalogues: Coupling quantitative and knowledge-based approaches. Dagstuhl, Germany, s.n.
14
Na, S., Xumin, L. & Yong, G., 2010. Research on k-means clustering algorithm: An improved k-means clustering algorithm. In Intelligent Information Technology and Security Informatics (IITSI). s.l., 2010 IEEE Third International Symposium, pp. 63-67.
15
Sandhya, N., Govardhan, A. & Rameshchandra, G., 2016. Concept Based Text Document Clustering with Vector Suffix Tree Document Model. International Journal of Computer Science and Information Security, 14(7), p. 259.
16
Shareghi, E., Petri, M., Haffari, G. & Cohn, T., 2015. Compact, Efficient and Unlimited Capacity: Language Modeling with Compressed Suffix Trees. s.l., s.n., pp. 2409-2418.
17
Spengler, A. & Gallinari, P., 2010. Document structure meets page layout: loopy random fields for web news content extraction. s.l., s.n., pp. 150-160.
18
Steinbach, M., Karypis, G. & Kumar, V., 2000. A comparison of document clustering techniques. s.l.:s.n.
19
Tar, H. H. & Nyunt, T. S., 2011. Ontology-based concept weighting for text documents. World Academy of Science, engineering and Technology, Volume 57, pp. 249-253.
20
Xiaolin, Y., Xiao, Z., Nan, K. & Fengchao, Z., 2013. An improved Single-Pass clustering algorithm internet-oriented network topic detection. s.l., Intelligent Control and Information Processing (ICICIP), pp. 560-564.
21
Zhuang, Y. & Chen, Y., 2015. Improving Suffix Tree Clustering Algorithm for Web Documents. s.l., IEEE.
22
ORIGINAL_ARTICLE
بازمهندسی فرایندهای رسیدگی کیفری در دادگاههای عمومی و انقلاب مبتنی بر کاربرد فناوری اطلاعات
در این مقاله با استفاده از رویکرد بازمهندسی فرایندهای کسبوکار و متدولوژی نوینی به نام 5PR [A1] مبتنی بر فناوری اطلاعات، فرایندهای دادرسی کیفری جاری در دادگاهها با هدف کاهش اطاله دادرسی و افزایش سرعت عملیات قضایی، بر اساس اصول سهگانه طراحی فرایندها، بازطراحی و اصلاح میگردند و در آخر سیستمی اطلاعاتی برای انجام فرایندهای بهبودیافته طراحی و معرفی میگردد. این تحقیق از حیث روش، توصیفی از شاخه میدانی و از باب نتایج و هدف، تحقیقی کاربردی است و دادههای استفاده شده از نوع "کیفی و تفسیری" میباشند که اطلاعات لازم از منابع مختلفی اعم از مصاحبه، مشاهده، مطالعه متون و قوانین کیفری و سایر روشها، تحت نظارت و همکاری خبرگان قضایی و مدیریتی، جمعآوری گردید. بهتدریج با بهکارگیری فنون تحقیقات کیفی و همچنین فنون چهارگانه تحلیل دادههای کیفی، پنج معیار افزایش سرعت و کاهش اطاله با لحاظ کردن تعدادی قیود و شروط استخراج گردید و درنهایت پنج فرایند کیفری هستهای بهعنوان جایگزین ده فرایند فعلی، تعریف گردید.
https://ims.atu.ac.ir/article_8892_5be133cbc164ef2be97349871915b74e.pdf
2018-08-23
63
86
10.22054/ims.2018.8892
بازمهندسی فرایندهای کسبوکار
فناوری اطلاعات
فرایندهای دادرسی کیفری
اطاله دادرسی
سیستم اطلاعاتی
مریم
زارع
maryam.zare.khu.ac.ir@gmail.com
1
کارشناسی ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران.(نویسنده مسئول)؛ Maryam.zare.khu.ac.ir@gmail.com
LEAD_AUTHOR
روح اله
نوری
rnoori@khu.ac.ir
2
عضو هیئتعلمی، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی،تهران
AUTHOR
الماسی، نجادعلی وحبیبی درگاه، بهنام. (1391). درآمدی بر کیفیت دادرسی در فرایند دادرسی کارآمد. فصلنامه دیدگاههای حقوق قضایی، دوره 17، شماره 58، ص. 72-47.
1
بنجویی، حسین., یزدانی، حمیدرضا و ابراهیمی، عباس (1395). عواملمؤثرسازمانی زمینهای( برارزیابیسیستمهایاطلاعات. فصلنامهمطالعاتمدیریتفناوریاطلاعاتسالپنجم،شماره18،زمستان. صفحات 75-96
2
جوان جعفری بجنوردی، عبدالرضا و نورپور، محسن. (1394). تعقیب زدایی کیفری؛ بازتابی نوین از الغاگرایی کیفری. پژوهشنامه حقوق کیفری، شماره 12، پاییز و زمستان 94, ص.75-98.
3
زارعی، بهروز و فرکیش، سوفیا. (1378). بررسی تجربیات مهندسی مجدد در ایران. تهران: کنفرانس بینالمللی مهندسی صنایع، شماره 4، ص 13-1
4
عیسی خانی، احمد و میرقادری، سیدهادی. (1384, بهمن). مهندسی مجدد فرایندهای کسبوکار، مدل تحلیلی-اجرایی. ماهنامه تدبیر، دوره 16، شماره 165، ص 30-36.
5
عامری، فائزه., عبدالهیان، امید. (1393). خدمات قضایی الکترونیک با تأکید بر کشورهای کره جنوبی و ایران. چاپ اول، تهران: قوه قضاییه مرکز مطبوعات و انتشارات.
6
عبادی، محمد اسماعیل. (1385, مهر). علل اطاله دادرسی و راههای جلوگیری از آن. نشریه قضات.
7
غلامی، حسین و بابایی، یوسف. (1389). مک دونالدی کردن عدالت کیفری. مجله حقوقی دادگستری، دوره 34، شماره 70، ص 153-185.
8
فرزانه، حسن. (1393). بایستهها و چالشهای دادرسی کیفری الکترونیکی. پایاننامه کارشناسی ارشد.
9
گلپایگانی، زهرا., سرلک، محمدعلی و یمانی، م. (1393). بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش دولت الکترونیک بر اساس سیستم مدیریت پرونده قضایی مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران. فصلنامه علمی-پژوهشی فرایند مدیریت و توسعه، دوره 27، شماره 1، بهار 93، ص 27-54.
10
محسنی، حسن و رضایینژاد، همایون. (1391, پاییز و زمستان). دادگستری و پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات. مجله مطالعات حقوقی دانشگاه شیراز، دوره 4، شماره 2، ص 26-1
11
مرادی، فرزانه., موسوی مجاب، سید درید و عدالتجو، اعظم. (1390). معامله اتهامی در فرایند دادرسی کیفری. فصلنامه تحقیقات حقوقی آزاد دانشکده حقوق تهران، دوره 5، شماره 14، ص 118-174.
12
معمارزاده، غلامرضا., سرفرازی، مهرداد و حاجیزاده، مجتبی. (1390). دادگاه الکترونیکی ضرورتی اساسی در شهر الکترونیک. نخستین همایش ملی آرمانشهر ایرانی.
13
مهرافشان، علیرضا. (1390). دادرسی مجازی مفهومی نوین در عدالت قضایی. مجله مطالعات فقه و حقوق اسلامی، دوره 28، شماره 5، ص 119-147.
14
وطنی، منصوره. (1394). آسیبشناسی اجرای عدالت در قوه قضاییه با تبیین وضعیت نظام سازی قضایی در ایران و ارائه راهبرد مبتنی بر آموزههای دینی. موسسهفرهنگی و اطلاعرسانی تبیان. تهران
15
Alas, R., Zernand-Vilson, M., & Vadi, M. (Eds.). (2012). Management techniques in Estonian organizations: learning organization and business process reengineering. Social and Behavioral Sciences,volume 62, 24 october 2012, pp 494 - 498.
16
Bevilacqua, M., Ciarapica, F., & Paciarotti, C. (2012). Business Process Reengineering of emergency management procedures:A case study. Safety Science, Volume 50, Issue 5, June 2012, pp1368–1376.
17
Cusatelli, C., & Giacalone, M. (2013). Evaluation indices of the judical system and ICT developments in civil procedure. Innovation and society conference,volume 17, pp. 113-120.
18
Economist. (2011). The feeblest branch. an underfunded court system weakens the economy as well as access to justice.
19
Falavigna, G., Ippoliti, R., Manello, A., & Ramello, G. (2015). Judical productivity, dely and efficiency: A Directional Distance Function DDF approach. European Journal of Operational Research, volume 240, issue 2, 16 January.
20
Hao, T., & Yifei, T. (2011). Study on Queuing System Optimization of Bank Based on BPR. Procedia Environmental Sciences, Volume 10, Part A, 2011, pp 640 – 646.
21
Halegua, A. (2005). Reforming the people's mediation system in urban china. Hong Kong Law.J.
22
Hammer, M., & Champy, J. (1994). Reengineering for corporation: a manifesto for business revolution. London: Nicholas Brealey Publishing.
23
Jiang, Wu. (2014). Chines people's intended and actual use of the court to resolve grievance/dispute. Social science reaserch, Volume 49, January 2015, pp 42-52.
24
Kumar, A., & Rahman, S. (2014). RFID-enabled process reengineering of closed-loop supply chains in the healthcare industry of Singapore. Journal of Cleaner Production, Volume 85, 15 December 2014, pp 382-394.
25
Narasimhan, R., & Jayaram, J. (1998). Reengineering service operations: a longitudinal case study. Journal of Operations Management, Volume 17, Issue 1, December18, pp 7–22.
26
Omidi, A., & Khoshtinat, B. (2016). Factors affecting the implementation of business process reengineering: taking into account the moderating role of organizational culture(Case Study: Iran Air). Procedia Economics and Finance,volume 36, pp 425 – 432.
27
Ozcelik, Y. (2010). Do business process reengineering projects payoff? Evidence from the United States. International Journal of Project Management, Volume 28, Issue 1, January 2010, pp 7–13.
28
Patel, J. (2012, February 28). Trial Courts: Trial Court Business Process Reengineering Services. (J. C. California, Performer) San Francisco, California, Orange Court as a report.
29
Pattanayak, S., & Roy,S. (2015). Synergizing Business Process Reengineering with Enterprise Resource Planning System in Capital Goods Industry. Social and Behavioral Sciences, volume 189, 15 may, pp471 – 487.
30
SEARCH, T. N. (2003). Court Business Process Enhancement Guide. The U.S: Technology ReengineeringSubcommittee of the Joint Technology Committee of the Conference of State Court Administrators (COSCA) and the National Association for Court Management (NACM).
31
Peyrache, A., & Zago, A. (2015). Large courts, small justice: The inefficiency and the optimal structure of the Italian justice sector. Omega the international journal of management science, volume 64, pp 42-56.
32
Tka, M., & Ayachi Ghannouchi, S. (2012). Comparison of Business Process Models as Part of BPR Projects. Procedia Technology,volume 5, pp 427 – 436.
33
ORIGINAL_ARTICLE
سیستمهای یادگیری الکترونیک و خروجیهای حاصله: نقش تعدیلگر انطباقپذیری ادراکشده
در سالهای اخیر، مباحث مرتبط با یادگیری الکترونیک توجه بسیاری از محققان را به خود معطوف نموده است. علیرغم افزایش توجه محققین به مطالعه سیستمهای یادگیری الکترونیک، تمرکز بر روی خروجیها و نتایج حاصل از بهکارگیری این سیستمها، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. پژوهش حاضر در همین راستا و بهمنظور بررسی تأثیر استفاده از سیستمهای یادگیری الکترونیک بر روی نتایج حاصل از آن تعریف شده است. بدین منظور، 3 خروجی اصلی حاصل از بهکارگیری سیستم یادگیری الکترونیک شامل پشتیبان یادگیری، ایجاد ارتباط با سایرین (ساختار اجتماعی) و عملکرد آموزشی با لحاظ نمودن نقش تعدیل گر انطباقپذیری ادراکشده مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه مهرالبرز است که در حال حاضر از سیستم یادگیری الکترونیکی استفاده مینمایند. نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر ارتباط مثبت و مستقیم فیمابین بهکارگیری سیستم یادگیری الکترونیک و تمامی خروجیهای حاصل از آن است. همچنین، نقش تعدیل گر عامل انطباقپذیری ادراکشده در این پژوهش مورد تائید قرار گرفته است.
https://ims.atu.ac.ir/article_8894_741ecfc6a7f5c8a5a58bf62935cb18a6.pdf
2018-08-23
87
107
10.22054/ims.2018.8894
یادگیری الکترونیک
پشتیبان یادگیری
ساختار اجتماعی
عملکرد آموزشی
انطباقپذیری ادراکشده
احد
زارع رواسان
zare.ahad@gmail.com
1
استادیار، عضو هیئتعلمی، موسسه آموزش عالی مهر البرز، تهران.
AUTHOR
معصومه
امانی
samaneamani@gmail.com
2
کارشناسی ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، موسسه آموزش عالی مهر البرز، تهران.
AUTHOR
امیر
اشرفی
a_ashrafy@yahoo.com
3
کارشناسی ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، موسسه آموزش عالی مهر البرز. (نویسنده مسئول)؛ a_ashrafy@yahoo.com
LEAD_AUTHOR
حنفی زاده پیام، زارع رواسان احد. (1391). روش تحلیل ساختارهای چند سطحی با استفاده از نرمافزار SmartPLS. چاپ اول. نشر ترمه.
1
Chen, J. L. (2011). The effects of education compatibility and technological expectancy on e-learning acceptance. Computers & Education, 57(2), 1501-1511.
2
Chin, W. (1998). Issues and opinion on structural equation modeling. Management Information Systems Quarterly, 22(1), 7–16.
3
Cigdem, H., & Topcu, A. (2015). Predictors of instructors’ behavioral intention to use learning management system: A Turkish vocational college example. Computers in Human Behavior, 52, 22-28.
4
Cronbach, L. (1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrika, 16(3), 297–334.
5
Duan, Y., He, Q., Feng, W., Li, D., & Fu, Z. (2010). A study on e-learning take-up intention from an innovation adoption perspective: A case in China. Computers & Education, 55(1), 237-246.
6
Farid, S., Ahmad, R., Niaz, I. A., Arif, M., Shamshirband, S., & Khattak, M. D. (2015). Identification and prioritization of critical issues for the promotion of e-learning in Pakistan. Computers in Human Behavior, 51, 161-171.
7
Fornell, C., & Larcker, D. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of Marketing Research, 18(1), 39–50.
8
Gefen, D. D., Straub, A. (2005). Practical guide to factorial validity using PLS-Graph: Tutorial and annotated example. Communications of the AIS. 16. 91–109.
9
Goodhue, D.L., Thompson, R.L. (1995). Task-technology fit and individual performance. MIS Q. 19 (2), 213–236.
10
Harrati, N., Bouchrika, I., Tari, A., & Ladjailia, A. (2016). Exploring user satisfaction for e-learning systems via usage-based metrics and system usability scale analysis. Computers in Human Behavior, 61, 463-471.
11
Hrtoňová, N., Kohout, J., Rohlíková, L., & Zounek, J. (2015). Factors influencing acceptance of e-learning by teachers in the Czech Republic. Computers in Human Behavior, 51, 873-879.
12
Huber, F., Herrmann, A., Frederik, M., Vogel, J., Vollhardt, K. (2007). Kausalmodellierung mit Partial Least Squares- Eine anwendungsorientierte Einführung. Wiesbaden: Gabler.
13
Islam, M. T., & Selim, A. S. M. (2006). Current status and prospects for e-learning in the promotion of distance education in Bangladesh. Turkish Online Journal of Distance Education, 7(1).
14
Islam, A. N. (2013). Investigating e-learning system usage outcomes in the university context. Computers & Education, 69, 387-399.
15
Islam, A. N. (2016). E-learning system use and its outcomes: Moderating role of perceived compatibility. Telematics and Informatics, 33(1), 48-55.
16
Karahanna, E., Agarwal, R., & Angst, C. M. (2006). Reconceptualizing compatibility beliefs in technology acceptance research. MIS Quarterly, 30(4), 781-804.
17
Keramati, A., Afshari-Mofrad, M., & Kamrani, A. (2011). The role of readiness factors in E-learning outcomes: An empirical study. Computers & Education, 57(3), 1919-1929.
18
Lee, M. C. (2010). Explaining and predicting users’ continuance intention toward e-learning: An extension of the expectation–confirmation model. Computers & Education, 54(2), 506-516.
19
McGill, T. J., & Klobas, J. E. (2009). A task–technology fit view of learning management system impact. Computers & Education, 52(2), 496-508.
20
Mohammadi, H. (2015). Investigating users’ perspectives on e-learning: an integration of TAM and IS success model. Computers in Human Behavior, 45, 359-374.
21
Moore, G. C., & Benbasat, I. (1991). Development of an instrument to measure the perceptions of adopting an information technology innovation. Information Systems Research, 2(3), 192-222.
22
Ngai, E. W., Poon, J. K. L., & Chan, Y. H. C. (2007). Empirical examination of the adoption of WebCT using TAM. Computers & education, 48(2), 250-267.
23
Ozkan, S., & Koseler, R. (2009). Multi-dimensional students’ evaluation of e-learning systems in the higher education context: An empirical investigation. Computers & Education, 53(4), 1285-1296.
24
Rogers, E. M. (2010). Diffusion of innovations. Simon and Schuster.
25
Sun, Y., Bhattacherjee, A., & Ma, Q. (2009). Extending technology usage to work settings: The role of perceived work compatibility in ERP implementation. Information & Management, 46(6), 351-356.
26
Wang, W. T., & Wang, C. C. (2009). An empirical study of instructor adoption of web-based learning systems. Computers & Education, 53(3), 761-774.
27
Wang, Y. S., Wang, H. Y., & Shee, D. Y. (2007). Measuring e-learning systems success in an organizational context: Scale development and validation. Computers in Human Behavior, 23(4), 1792-1808.
28
Zhang, X., de Pablos, P. O., Wang, X., Wang, W., Sun, Y., & She, J. (2014). Understanding the users’ continuous adoption of 3D social virtual world in China: A comparative case study. Computers in Human Behavior, 35, 578-585.
29
Van Raaij, E. M., & Schepers, J. J. (2008). The acceptance and use of a virtual learning environment in China. Computers & Education, 50(3), 838-852.
30
ORIGINAL_ARTICLE
عوامل تأثیرگذار بر کارکرد رسانههای اجتماعی در تأمین مالی جمعی مؤسسات خیریه
سازمانهای خیریه مردمنهاد باوجود ماهیت مستقل از منابع دولتی، میتوانند از تأمین مالی جمعی برای حصول چشماندازهای خود بهره ببرند. پیشرفت روزافزون فناوریهای اینترنتی و علاقهی جامعه بشری در استفاده از رسانههای اجتماعی، نقطه قوتی است که جای بررسی دارد. هدف این مقاله بررسی عوامل مؤثر بر کارکرد رسانههای اجتماعی در موفقیت تأمین مالی جمعی مؤسسات خیریه بوده که به روش تئوری داده بنیاد انجامگرفته است. در این راستا و به علت نبود پیشینه مطالعاتی دانشگاهی، نتایج گزارشهای سالانهی کشورها و مراکز تحقیقاتی و تجربیات مدیران مالی خیریهها، مطالعه و با بررسی سطر به سطر مطالب، کدگذاریهای تحلیل محتوا انجامشده است. مؤلفهها در هشت مقولهی نهایی دستهبندی، روایی سنجی و سپس در قالب الگوی پارادایم و فرضیات ارائه شدهاند. نتایج نشان میدهد که وجود استراتژی همراستای تأمین مالی، مدیریت کارآمد رسانهها و اعتبار سمن، علت شکلگیری موفق پروژه در بستر فناوری اطلاعات و کاربرد صحیح رسانهها بوده و تبلیغات و اشتراک رسانهای و ارتباطات خیرین با سمن، زمینهی ساختاری رشد را فراهم میکند؛ تا مقولهی محتوا القا و بودجه موردنیاز با موفقیت تأمین شود.
https://ims.atu.ac.ir/article_8893_5f97ef29ef217fbea2e91cca99ffecd3.pdf
2018-08-23
87
107
10.22054/ims.2018.8893
رسانههای اجتماعی
مدل اهدای تأمین مالی جمعی
خیریه
تئوری داده بنیاد
فاطمه
مبشر راد
fateme.mobasher.7190@gmail.com
1
کارشناسی ارشد، مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه خوارزمی، تهران.(نویسنده مسئول)
LEAD_AUTHOR
نسیم
غنبر طهرانی
nasim.terani@gmail.com
2
استادیار، گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه خوارزمی، تهران.
AUTHOR
افتاده. جواد (1389)، رسانههای اجتماعی و کتاب؛ بازگشت عموم و بازنشر کتاب، فصلنامه کتاب مهر، انتشارات سوره مهر، ص 137.
1
استراس. آنسلم، کوربین. جولیت، (1385)، اصول روش تحقیق کیفی (نظریه مبنایی؛ رویهها و شیوهها)، رحمتالله رحمت پور، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
2
اووه. فلیک، (1388)، درآمدی بر تحقیق کیفی، جلیلی. هادی، نشر نی، ص 108.
3
حسینی. سید حسین، نظام دوست. حسین، محسنی. بهنام، (1388)، تأمین مالی جمعی تحقیق و توسعه، شماره گزارش 35/93/1، ایران فرا بورس (IFB)، تهران.
4
ذکائی. م، (1381)، نظریه و پژوهش در روشهای کیفی، فصلنامه علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی، شماره 17.
5
زرندی. سعید، افشار پور. محسن، عساگره. سجاد، (1394)، مطالعهی تطبیقی مدلهای کسبوکار پلتفرمهای برتر تأمین مالی جمعی در جهان، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، دوره سوم، شماره 2.
6
سپهری فر. صالح، (1393)، صفر و یکهای انساندوستی، روزنامه جام جم، تهران.
7
سفیری. خدیجه، (1387)،روش تحقیق کیفی، نشر پیام پویا.
8
ظریفیان. محسن، (1395)، سخنرانی در نشست مدیران مالی خیریه با عنوان تأمین مالی جمعی با رویکرد سازمانهای مردمنهاد.
9
عباسی. سهیل، (1392)، تأمین مالی از طریق سرمایهگذاری جمعی: روشها بسترها و انگیزهها، ششمین کنفرانس توسعه نظام مالی در ایران، ص 397، مجموعهمقالاتششمینکنفرانستوسعهنظامتأمینمالیدرایران، تهران.
10
غفوری. عطیه، (1394)، کرادفاندینگ چیست؟ هیئت تحریریه سایت کرادفاندینگ دات ای آر، آخرین بازدید به تاریخ 17 خرداد 96،
11
گزارش توسعه کارآفرینی، مقدمهای بر تأمین مالی جمعی، (1393)، معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی، تهران.
12
Belleflamme, P. Lambert, T.& Schwienbacher, A. (2014), "Crowdfunding: Tapping the right crowd. Journal of BusinessVenturing, 29(5), PP:585–609.
13
Byrnes, J. E. Ranganathan, J. Walker, B. L. & Faulkes, Z (2014),"To crowdfund research, scientists must build an audience fortheir work. PLOS ONE, 9(12), e110329.
14
Catalini C. and Goldfarb A.(2011),"The Geography of Crowd funding", Journal of National Bureau of Economic Research.
15
Future of fundraising, survey of BlackBoud, (2016), America.
16
Giudici, G. Nava, R. Rossi Lamastra, C. & Verecondo, C. (2012),"Crowdfunding: The new frontier for financing entrepreneurship,SSRN Working Paper 2157429.
17
Heather Mansfield, (2016) "Mobile for Good: A How-To Fundraising Guide for Nonprofits".
18
Kraus S.Richter C.Brem A. Chengd C. Changd M. (2016), Strategies for reward-based crowdfunding campaigns", Journal of Innovation & Knowledge.
19
Lambert and Schwienbacher, (2010), "Crowd funding: An Industrial Organization Perspective".
20
Lee J. A. (2001),"Grounded Theory: Integration and Internalization in ERP Adoption and Use", Unpublished Doctoral Dissertation, University of Nebreska, In Proquest UMI Database.
21
Creswell, (2003), "Research design".
22
Leimeister, J. M.& Zogaj, S. (2013),"Neue arbeitsorganisation durchcrowdsourcing. Hans-Böckler-Stiftung Arbeitspapier Arbeit undSoziales", No. 287.
23
Lu, C. T.Xie, S. Kong, X. & Yu, P. S. (2014),"Inferring the impacts of social media on crowdfunding", In Proceedings of the 7th ACM international conference on Web search and data mining, PP.573–582.
24
Mollick E. (2014), "The dynamics of crowd funding: An exploratory study", Journal of Business Venturing, Vol. 29, Issue 1, PP. 1–16.
25
Sascha Kraus, chris richter,alexander Berm, Cheng-Feng Cheng, (2016),"Strategies for reward-base crowdfunding campaigns", Journal of innovation and knowledge, PP. 13-23.
26
Stone D. (2004), "Transfer Agents and Global Networks in the ‘Transnationalisation’ of Policy", Journal of European Public Policy, vol.11, P. 550.
27
Strauss A.L & Corbin J. M.(1998),"Basic of qualitative research: Techniques and procedures for developing groundedtheory".
28
Volonino, Linda, (2012),"Advancing Sustainable Profitable Business Growth", Information Technology for Management.
29
Wheat, R. Wang, Y. Byrnes, J. & Ranganathan, J. (2013), "Raisingmoney for scientific research through crowdfunding", Ecology and Evolution, 28(2), PP.71–72.
30
Zheng, H. Li, D. Wu, J. & Xu, Y. (2014), "The role of multidimensional social capital in crowdfunding: A comparative study in China and US.", Information and Management, 51(4), PP. 488–496.
31
افتاده. جواد (1389)، رسانههای اجتماعی و کتاب؛ بازگشت عموم و بازنشر کتاب، فصلنامه کتاب مهر، انتشارات سوره مهر، ص 137.
32
استراس. آنسلم، کوربین. جولیت، (1385)، اصول روش تحقیق کیفی (نظریه مبنایی؛ رویهها و شیوهها)، رحمتالله رحمت پور، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
33
اووه. فلیک، (1388)، درآمدی بر تحقیق کیفی، جلیلی. هادی، نشر نی، ص 108.
34
حسینی. سید حسین، نظام دوست. حسین، محسنی. بهنام، (1388)، تأمین مالی جمعی تحقیق و توسعه، شماره گزارش 35/93/1، ایران فرا بورس (IFB)، تهران.
35
ذکائی. م، (1381)، نظریه و پژوهش در روشهای کیفی، فصلنامه علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی، شماره 17.
36
زرندی. سعید، افشار پور. محسن، عساگره. سجاد، (1394)، مطالعهی تطبیقی مدلهای کسبوکار پلتفرمهای برتر تأمین مالی جمعی در جهان، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، دوره سوم، شماره 2.
37
سپهری فر. صالح، (1393)، صفر و یکهای انساندوستی، روزنامه جام جم، تهران.
38
سفیری. خدیجه، (1387)،روش تحقیق کیفی، نشر پیام پویا.
39
ظریفیان. محسن، (1395)، سخنرانی در نشست مدیران مالی خیریه با عنوان تأمین مالی جمعی با رویکرد سازمانهای مردمنهاد.
40
عباسی. سهیل، (1392)، تأمین مالی از طریق سرمایهگذاری جمعی: روشها بسترها و انگیزهها، ششمین کنفرانس توسعه نظام مالی در ایران، ص 397، مجموعهمقالاتششمینکنفرانستوسعهنظامتأمینمالیدرایران، تهران.
41
غفوری. عطیه، (1394)، کرادفاندینگ چیست؟ هیئت تحریریه سایت کرادفاندینگ دات ای آر، آخرین بازدید به تاریخ 17 خرداد 96،
42
گزارش توسعه کارآفرینی، مقدمهای بر تأمین مالی جمعی، (1393)، معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی، تهران.
43
Belleflamme, P. Lambert, T.& Schwienbacher, A. (2014), "Crowdfunding: Tapping the right crowd. Journal of BusinessVenturing, 29(5), PP:585–609.
44
Byrnes, J. E. Ranganathan, J. Walker, B. L. & Faulkes, Z (2014),"To crowdfund research, scientists must build an audience fortheir work. PLOS ONE, 9(12), e110329.
45
Catalini C. and Goldfarb A.(2011),"The Geography of Crowd funding", Journal of National Bureau of Economic Research.
46
Future of fundraising, survey of BlackBoud, (2016), America.
47
Giudici, G. Nava, R. Rossi Lamastra, C. & Verecondo, C. (2012),"Crowdfunding: The new frontier for financing entrepreneurship,SSRN Working Paper 2157429.
48
Heather Mansfield, (2016) "Mobile for Good: A How-To Fundraising Guide for Nonprofits".
49
Kraus S.Richter C.Brem A. Chengd C. Changd M. (2016), Strategies for reward-based crowdfunding campaigns", Journal of Innovation & Knowledge.
50
Lambert and Schwienbacher, (2010), "Crowd funding: An Industrial Organization Perspective".
51
Lee J. A. (2001),"Grounded Theory: Integration and Internalization in ERP Adoption and Use", Unpublished Doctoral Dissertation, University of Nebreska, In Proquest UMI Database.
52
Creswell, (2003), "Research design".
53
Leimeister, J. M.& Zogaj, S. (2013),"Neue arbeitsorganisation durchcrowdsourcing. Hans-Böckler-Stiftung Arbeitspapier Arbeit undSoziales", No. 287.
54
Lu, C. T.Xie, S. Kong, X. & Yu, P. S. (2014),"Inferring the impacts of social media on crowdfunding", In Proceedings of the 7th ACM international conference on Web search and data mining, PP.573–582.
55
Mollick E. (2014), "The dynamics of crowd funding: An exploratory study", Journal of Business Venturing, Vol. 29, Issue 1, PP. 1–16.
56
Sascha Kraus, chris richter,alexander Berm, Cheng-Feng Cheng, (2016),"Strategies for reward-base crowdfunding campaigns", Journal of innovation and knowledge, PP. 13-23.
57
Stone D. (2004), "Transfer Agents and Global Networks in the ‘Transnationalisation’ of Policy", Journal of European Public Policy, vol.11, P. 550.
58
Strauss A.L & Corbin J. M.(1998),"Basic of qualitative research: Techniques and procedures for developing groundedtheory".
59
Volonino, Linda, (2012),"Advancing Sustainable Profitable Business Growth", Information Technology for Management.
60
Wheat, R. Wang, Y. Byrnes, J. & Ranganathan, J. (2013), "Raisingmoney for scientific research through crowdfunding", Ecology and Evolution, 28(2), PP.71–72.
61
Zheng, H. Li, D. Wu, J. & Xu, Y. (2014), "The role of multidimensional social capital in crowdfunding: A comparative study in China and US.", Information and Management, 51(4), PP. 488–496.
62
ORIGINAL_ARTICLE
طراحی و پیادهسازی قواعد تشخیص وفاداری مشتری در سیستمهای تجارت الکترونیکی با استفاده از تکنیک فازی
آگاهی اندک از تجارت الکترونیک چه از جانب مشتریان و چه از جانب ارائهکنندگان خدمت و کالا، از موانع عمده بهکارگیری این نوع کسبوکار در ایران بهحساب میآید. یکی از این موارد وفاداری مشتریان و عوامل مؤثر بر آن در دنیای تجارت الکترونیک است. از طرفی استفاده مکرر از الفاظ مبهم همچون "سایت باکیفیت" که معنای دقیق و استانداردی بین افراد مختلف ندارد، از دیگر مشکلات درک عوامل مؤثر در وفاداری الکترونیک بهحساب میآید. در پژوهش حاضر که از نوع کاربردی است، ابتدا با مرور ادبیات موضوع، عوامل تأثیرگذار بر وفاداری الکترونیک بهصورت مدلی پیشنهادی ارائه و تائید شد. سپس با استفاده از منطق فازی اقدام به طراحی موتور استنتاج فازی و پیشنهاد قواعد فازی شد. مقایسه قواعد با دو سایت بهعنوان نمونههای دنیای واقعی نشان از صحت قواعد پیشنهادی داشت. بررسی قواعد مستخرج نشان داد که از یک طرف مشخصات خرید و کیفیت وبسایت در تصمیمگیری مشتری بسیار حائز اهمیت است؛ از طرف دیگر اعتماد نمیتواند بهطور مستقیم ایجاد وفاداری کند اما نبود آن، اثر منفی بر وفاداری مشتری خواهد گذاشت. نتایج بهدستآمده مشخص کرد که در زمینه وفاداری مشتری، لازم است تا اصول و مفاهیم تئوری بهداشت و انگیزش هرزبرگ مورد توجه قرار گیرد تا بتوان استراتژی صحیح در مدیریت کسبوکار الکترونیکی را اتخاذ نمود.
https://ims.atu.ac.ir/article_8895_7c1441a5a4d20c8155465465fd6020ec.pdf
2018-08-23
137
170
10.22054/ims.2018.8895
تجارت الکترونیک
کسبوکار اینترنتی
وفاداری
منطق فازی
علیرضا
حسن زاده
hasanzadeh.alireza@gmail.com
1
دانشیار، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.
AUTHOR
امیر
خراسانی
amir.khorasani@modares.ac.ir
2
کارشناس ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.(نویسنده مسئول)
AUTHOR
آذر ع. مؤمنی م. 1380. آﻣﺎر و ﮐﺎرﺑﺮد آن در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ. اﻧﺘﺸﺎرات ﺳﻤﺖ. تهران.
1
آقایی ر. آقایی م؛ و آقایی ا. 1395. شناسایی و تبیین عوامل کلیدی مؤثر بر حوزه سیستمهای اطلاعاتی مدیریت. فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات. سال چهارم، شماره 15، 125-148
2
جوانمرد ح؛ و سلطانزاده ع. 1388. بررسی ویژگیهای برند اینترنتی و وبسایتها و اثر آن بر اعتماد و وفاداری مشتریان. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی 53: 225-256
3
خداداد حسینی س. شیرخدایی م؛ و کردنائیج ا. 1388. عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک (مدل B2C). فصلنامه مدرس علوم انسانی 13(2): 93-118
4
خدائی وله زاقرد م؛ و رستمی نوروزآبادی م. 1395. واکنشپذیری تصمیمگیری سرمایهگذاران از کیفیت خرید الکترونیکی سهام. فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات. سال چهارم، شماره 16، 35-61
5
ﺧﻠﯿﻠﯽ ﺷﻮرﯾﻨﯽ س. 1385. روشهای تحقیق در ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﯽ. اﻧﺘﺸﺎرات دانشپژوه. ﺗﻬﺮان.
6
ساروخانی ل؛ و منتظر غ. 1387. طراحی و پیادهسازی سیستم هوشمند شناسایی رفتار مشکوک در بانکداری اینترنتی به کمک نظریه مجموعههای فازی. فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران 1 (1 و 2): 9-18
7
مرادی م. 1389. طراحی و تبیین مدل وفاداری مشتری در صنعت بیمه. فصلنامه مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی 5 (14): 121-130
8
هومن ح. 1395. شناخت روش علمی در علوم رفتاری. سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت). تهران
9
Balabanis G., Reynolds N., Simintiras A., 2006. Bases of e-store loyalty: Perceived switching barriers and satisfaction. Journal of Business Research 59: 214 – 224
10
Bhaskar P. P., Kumar D. P., 2015. E- Loyalty and E- Satisfaction of E-Commerce. International Journal in Management and Social Science. Vol.03 Issue-11: 489-496
11
Caruana A., Ewing MT., 2010. How corporate reputation, quality, and value influence online loyalty. Journal of Business Research 63: 1103–1110
12
Casaló LV., Flavián C., Guinalíu M., 2010. Relationship quality, community promotion and brand loyalty in virtual communities: Evidence from free software communities. International Journal of Information Management 30: 357–367
13
Chang HH., Chen SW., 2009. Consumer perception of interface quality, security, and loyalty in electronic commerce. Information & Management 46: 411–417
14
Cyr D., Hassanein K., Head M., Ivanov A., 2007. The role of social presence in establishing loyalty in e-Service environments. Interacting with Computers 19: 43–56
15
Di Fatta D., Patton D., Viglia G., 2018. The determinants of conversion rates in SME e-commerce websites. Journal of Retailing and Consumer Services 41: 161–168
16
Flavia´n C., Guinalı´u M., Gurrea R., 2006. The role played by perceived usability, satisfaction and consumer trust on website loyalty. Information & Management 43: 1–14
17
Hallikainen H., Laukkanen T., 2018. National culture and consumer trust in e-commerce. International Journal of Information Management 38: 97–106
18
Harris L. C., Goode M. M. H., 2004. The four levels of loyalty and the pivotal role of trust: a study of online service dynamics. Journal of Retailing 80: 139–158
19
Hong IB., Cho H., 2011. The impact of consumer trust on attitudinal loyalty and purchase intentions in B2C e-marketplaces: Intermediary trust vs. Seller trust. International Journal of Information Management 31: 469–479
20
Hsu, I. Y., Su, T. S., Kao, C. S., Shu, Y. L., Lin, P. R., Tseng, J. M., 2012. Analysis of Business Safety Performance by Structural Equation Models. Safety Science 50: 1–11.
21
Koo DM., 2006. The fundamental reasons of e-consumers’ loyalty to an online store. Electronic Commerce Research and Applications 5: 117–130
22
Lai F., Griffin M., Babin BJ., 2009. How quality, value, image, and satisfaction create loyalty at a Chinese telecom. Journal of Business Research 62: 980–986
23
Meesala A., Paul J., 2018. Service quality, consumer satisfaction and loyalty in hospitals: Thinking for the future. Journal of Retailing and Consumer Services 40: 261–269
24
Nisar T. M., Prabhakar G., 2017. What factors determine e-satisfaction and consumer spending in e-commerce retailing? Journal of Retailing and Consumer Services 39: 135–144
25
Oliveira T., Alhinho M., Rita P., Dhillon G., 2017. Modelling and Testing Consumer Trust Dimensions in E-commerce. Computers in Human Behavior,Volume 71: 153-164
26
Park J., Chung H., Rutherford B., 2011. Social perspectives of e-contact center for loyalty building. Journal of Business Research 64: 34–38
27
Ramanathan R., 2011. An empirical analysis on the influence of risk on relationships between handling of product returns and customer loyalty in E-commerce. International Journal of Production Economics 130: 255–261
28
Pratminingsih S. A., Lipuringtyas C., Rimenta T., 2013. Factors Influencing Customer Loyalty Toward Online Shopping. International Journal of Trade, Economics and Finance, Vol. 4, No. 3: 104-110
29
Russell-Bennett R., McColl-Kennedy JR., Coote LV., 2007. Involvement, satisfaction, and brand loyalty in a small business services setting. Journal of Business Research 60: 1253–1260
30
Saridakis G., Lai Y., Mohammed A., Hansen J. M., 2018. Industry characteristics, stages of E-commerce communications, and entrepreneurs and SMEs revenue growth. Technological Forecasting and Social Change, Volume 128: 56-66
31
Shankar V., Smith AK., Rangaswamy A., 2003. Customer satisfaction and loyalty in online and offline environments. Intern. J. of Research in Marketing 20: 153–175
32
Srinivasan SS., Anderson R., Ponnavolu K., 2002. Customer loyalty in e-commerce: an exploration of its antecedents and consequences. Journal of Retailing 78: 41–50
33
Tsai HT., Huang HC., 2009. Online consumer loyalty: Why e-tailers should seek a high-profile leadership position. Computers in Human Behavior 25: 1231–1240
34
Valvi, A. C., Fragkos K. C., 2012. Critical review of the e-loyalty literature: a purchase-centered framework. Electronic Commerce Research, Volume 12, Issue 3: 331-378
35
Wang HC., Pallister JG., Foxall GR., 2006. Innovativeness and involvement as determinants of website loyalty: II. Determinants of consumer loyalty in B2C e-commerce. Technovation 26: 1366–1373
36
Wang Y., Wu SC., Lin HH., Wang YY., 2011. The relationship of service failure severity, service recovery justice and perceived switching costs with customer loyalty in the context of e-tailing. International Journal of Information Management 31: 350–359
37
Welling R., and White L., 2006. Web site performance measurement: promise and reality. Managing Service Quality 16(6): 654-670
38
Yousafzai SY., Pallister JG., Foxall GR., 2003. A proposed model of e-trust for electronic banking. Technovation 23: 847–860
39
Zheng S., Hui S., Yang Z., 2017. Hospital trust or doctor trust? A fuzzy analysis of trust in the health care setting. Journal of Business Research, Volume 78: 217-225
40
Ziaullah M., Feng Y., Akhter S. N., 2014. E-Loyalty: The influence of product quality and delivery services on e-trust and e-satisfaction in China. International Journal of Advancements in Research & Technology, Volume 3, Issue 10: 20-31
41
آذر ع. مؤمنی م. 1380. آﻣﺎر و ﮐﺎرﺑﺮد آن در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ. اﻧﺘﺸﺎرات ﺳﻤﺖ. تهران.
42
آقایی ر. آقایی م؛ و آقایی ا. 1395. شناسایی و تبیین عوامل کلیدی مؤثر بر حوزه سیستمهای اطلاعاتی مدیریت. فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات. سال چهارم، شماره 15، 125-148
43
جوانمرد ح؛ و سلطانزاده ع. 1388. بررسی ویژگیهای برند اینترنتی و وبسایتها و اثر آن بر اعتماد و وفاداری مشتریان. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی 53: 225-256
44
خداداد حسینی س. شیرخدایی م؛ و کردنائیج ا. 1388. عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک (مدل B2C). فصلنامه مدرس علوم انسانی 13(2): 93-118
45
خدائی وله زاقرد م؛ و رستمی نوروزآبادی م. 1395. واکنشپذیری تصمیمگیری سرمایهگذاران از کیفیت خرید الکترونیکی سهام. فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات. سال چهارم، شماره 16، 35-61
46
ﺧﻠﯿﻠﯽ ﺷﻮرﯾﻨﯽ س. 1385. روشهای تحقیق در ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﯽ. اﻧﺘﺸﺎرات دانشپژوه. ﺗﻬﺮان.
47
ساروخانی ل؛ و منتظر غ. 1387. طراحی و پیادهسازی سیستم هوشمند شناسایی رفتار مشکوک در بانکداری اینترنتی به کمک نظریه مجموعههای فازی. فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران 1 (1 و 2): 9-18
48
مرادی م. 1389. طراحی و تبیین مدل وفاداری مشتری در صنعت بیمه. فصلنامه مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی 5 (14): 121-130
49
هومن ح. 1395. شناخت روش علمی در علوم رفتاری. سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت). تهران
50
Balabanis G., Reynolds N., Simintiras A., 2006. Bases of e-store loyalty: Perceived switching barriers and satisfaction. Journal of Business Research 59: 214 – 224
51
Bhaskar P. P., Kumar D. P., 2015. E- Loyalty and E- Satisfaction of E-Commerce. International Journal in Management and Social Science. Vol.03 Issue-11: 489-496
52
Caruana A., Ewing MT., 2010. How corporate reputation, quality, and value influence online loyalty. Journal of Business Research 63: 1103–1110
53
Casaló LV., Flavián C., Guinalíu M., 2010. Relationship quality, community promotion and brand loyalty in virtual communities: Evidence from free software communities. International Journal of Information Management 30: 357–367
54
Chang HH., Chen SW., 2009. Consumer perception of interface quality, security, and loyalty in electronic commerce. Information & Management 46: 411–417
55
Cyr D., Hassanein K., Head M., Ivanov A., 2007. The role of social presence in establishing loyalty in e-Service environments. Interacting with Computers 19: 43–56
56
Di Fatta D., Patton D., Viglia G., 2018. The determinants of conversion rates in SME e-commerce websites. Journal of Retailing and Consumer Services 41: 161–168
57
Flavia´n C., Guinalı´u M., Gurrea R., 2006. The role played by perceived usability, satisfaction and consumer trust on website loyalty. Information & Management 43: 1–14
58
Hallikainen H., Laukkanen T., 2018. National culture and consumer trust in e-commerce. International Journal of Information Management 38: 97–106
59
Harris L. C., Goode M. M. H., 2004. The four levels of loyalty and the pivotal role of trust: a study of online service dynamics. Journal of Retailing 80: 139–158
60
Hong IB., Cho H., 2011. The impact of consumer trust on attitudinal loyalty and purchase intentions in B2C e-marketplaces: Intermediary trust vs. Seller trust. International Journal of Information Management 31: 469–479
61
Hsu, I. Y., Su, T. S., Kao, C. S., Shu, Y. L., Lin, P. R., Tseng, J. M., 2012. Analysis of Business Safety Performance by Structural Equation Models. Safety Science 50: 1–11.
62
Koo DM., 2006. The fundamental reasons of e-consumers’ loyalty to an online store. Electronic Commerce Research and Applications 5: 117–130
63
Lai F., Griffin M., Babin BJ., 2009. How quality, value, image, and satisfaction create loyalty at a Chinese telecom. Journal of Business Research 62: 980–986
64
Meesala A., Paul J., 2018. Service quality, consumer satisfaction and loyalty in hospitals: Thinking for the future. Journal of Retailing and Consumer Services 40: 261–269
65
Nisar T. M., Prabhakar G., 2017. What factors determine e-satisfaction and consumer spending in e-commerce retailing? Journal of Retailing and Consumer Services 39: 135–144
66
Oliveira T., Alhinho M., Rita P., Dhillon G., 2017. Modelling and Testing Consumer Trust Dimensions in E-commerce. Computers in Human Behavior,Volume 71: 153-164
67
Park J., Chung H., Rutherford B., 2011. Social perspectives of e-contact center for loyalty building. Journal of Business Research 64: 34–38
68
Ramanathan R., 2011. An empirical analysis on the influence of risk on relationships between handling of product returns and customer loyalty in E-commerce. International Journal of Production Economics 130: 255–261
69
Pratminingsih S. A., Lipuringtyas C., Rimenta T., 2013. Factors Influencing Customer Loyalty Toward Online Shopping. International Journal of Trade, Economics and Finance, Vol. 4, No. 3: 104-110
70
Russell-Bennett R., McColl-Kennedy JR., Coote LV., 2007. Involvement, satisfaction, and brand loyalty in a small business services setting. Journal of Business Research 60: 1253–1260
71
Saridakis G., Lai Y., Mohammed A., Hansen J. M., 2018. Industry characteristics, stages of E-commerce communications, and entrepreneurs and SMEs revenue growth. Technological Forecasting and Social Change, Volume 128: 56-66
72
Shankar V., Smith AK., Rangaswamy A., 2003. Customer satisfaction and loyalty in online and offline environments. Intern. J. of Research in Marketing 20: 153–175
73
Srinivasan SS., Anderson R., Ponnavolu K., 2002. Customer loyalty in e-commerce: an exploration of its antecedents and consequences. Journal of Retailing 78: 41–50
74
Tsai HT., Huang HC., 2009. Online consumer loyalty: Why e-tailers should seek a high-profile leadership position. Computers in Human Behavior 25: 1231–1240
75
Valvi, A. C., Fragkos K. C., 2012. Critical review of the e-loyalty literature: a purchase-centered framework. Electronic Commerce Research, Volume 12, Issue 3: 331-378
76
Wang HC., Pallister JG., Foxall GR., 2006. Innovativeness and involvement as determinants of website loyalty: II. Determinants of consumer loyalty in B2C e-commerce. Technovation 26: 1366–1373
77
Wang Y., Wu SC., Lin HH., Wang YY., 2011. The relationship of service failure severity, service recovery justice and perceived switching costs with customer loyalty in the context of e-tailing. International Journal of Information Management 31: 350–359
78
Welling R., and White L., 2006. Web site performance measurement: promise and reality. Managing Service Quality 16(6): 654-670
79
Yousafzai SY., Pallister JG., Foxall GR., 2003. A proposed model of e-trust for electronic banking. Technovation 23: 847–860
80
Zheng S., Hui S., Yang Z., 2017. Hospital trust or doctor trust? A fuzzy analysis of trust in the health care setting. Journal of Business Research, Volume 78: 217-225
81
Ziaullah M., Feng Y., Akhter S. N., 2014. E-Loyalty: The influence of product quality and delivery services on e-trust and e-satisfaction in China. International Journal of Advancements in Research & Technology, Volume 3, Issue 10: 20-31
82
آذر ع. مؤمنی م. 1380. آﻣﺎر و ﮐﺎرﺑﺮد آن در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ. اﻧﺘﺸﺎرات ﺳﻤﺖ. تهران.
83
آقایی ر. آقایی م؛ و آقایی ا. 1395. شناسایی و تبیین عوامل کلیدی مؤثر بر حوزه سیستمهای اطلاعاتی مدیریت. فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات. سال چهارم، شماره 15، 125-148
84
جوانمرد ح؛ و سلطانزاده ع. 1388. بررسی ویژگیهای برند اینترنتی و وبسایتها و اثر آن بر اعتماد و وفاداری مشتریان. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی 53: 225-256
85
خداداد حسینی س. شیرخدایی م؛ و کردنائیج ا. 1388. عوامل مؤثر بر اعتماد مشتری در تجارت الکترونیک (مدل B2C). فصلنامه مدرس علوم انسانی 13(2): 93-118
86
خدائی وله زاقرد م؛ و رستمی نوروزآبادی م. 1395. واکنشپذیری تصمیمگیری سرمایهگذاران از کیفیت خرید الکترونیکی سهام. فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات. سال چهارم، شماره 16، 35-61
87
ﺧﻠﯿﻠﯽ ﺷﻮرﯾﻨﯽ س. 1385. روشهای تحقیق در ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﯽ. اﻧﺘﺸﺎرات دانشپژوه. ﺗﻬﺮان.
88
ساروخانی ل؛ و منتظر غ. 1387. طراحی و پیادهسازی سیستم هوشمند شناسایی رفتار مشکوک در بانکداری اینترنتی به کمک نظریه مجموعههای فازی. فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران 1 (1 و 2): 9-18
89
مرادی م. 1389. طراحی و تبیین مدل وفاداری مشتری در صنعت بیمه. فصلنامه مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی 5 (14): 121-130
90
هومن ح. 1395. شناخت روش علمی در علوم رفتاری. سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت). تهران
91
Balabanis G., Reynolds N., Simintiras A., 2006. Bases of e-store loyalty: Perceived switching barriers and satisfaction. Journal of Business Research 59: 214 – 224
92
Bhaskar P. P., Kumar D. P., 2015. E- Loyalty and E- Satisfaction of E-Commerce. International Journal in Management and Social Science. Vol.03 Issue-11: 489-496
93
Caruana A., Ewing MT., 2010. How corporate reputation, quality, and value influence online loyalty. Journal of Business Research 63: 1103–1110
94
Casaló LV., Flavián C., Guinalíu M., 2010. Relationship quality, community promotion and brand loyalty in virtual communities: Evidence from free software communities. International Journal of Information Management 30: 357–367
95
Chang HH., Chen SW., 2009. Consumer perception of interface quality, security, and loyalty in electronic commerce. Information & Management 46: 411–417
96
Cyr D., Hassanein K., Head M., Ivanov A., 2007. The role of social presence in establishing loyalty in e-Service environments. Interacting with Computers 19: 43–56
97
Di Fatta D., Patton D., Viglia G., 2018. The determinants of conversion rates in SME e-commerce websites. Journal of Retailing and Consumer Services 41: 161–168
98
Flavia´n C., Guinalı´u M., Gurrea R., 2006. The role played by perceived usability, satisfaction and consumer trust on website loyalty. Information & Management 43: 1–14
99
Hallikainen H., Laukkanen T., 2018. National culture and consumer trust in e-commerce. International Journal of Information Management 38: 97–106
100
Harris L. C., Goode M. M. H., 2004. The four levels of loyalty and the pivotal role of trust: a study of online service dynamics. Journal of Retailing 80: 139–158
101
Hong IB., Cho H., 2011. The impact of consumer trust on attitudinal loyalty and purchase intentions in B2C e-marketplaces: Intermediary trust vs. Seller trust. International Journal of Information Management 31: 469–479
102
Hsu, I. Y., Su, T. S., Kao, C. S., Shu, Y. L., Lin, P. R., Tseng, J. M., 2012. Analysis of Business Safety Performance by Structural Equation Models. Safety Science 50: 1–11.
103
Koo DM., 2006. The fundamental reasons of e-consumers’ loyalty to an online store. Electronic Commerce Research and Applications 5: 117–130
104
Lai F., Griffin M., Babin BJ., 2009. How quality, value, image, and satisfaction create loyalty at a Chinese telecom. Journal of Business Research 62: 980–986
105
Meesala A., Paul J., 2018. Service quality, consumer satisfaction and loyalty in hospitals: Thinking for the future. Journal of Retailing and Consumer Services 40: 261–269
106
Nisar T. M., Prabhakar G., 2017. What factors determine e-satisfaction and consumer spending in e-commerce retailing? Journal of Retailing and Consumer Services 39: 135–144
107
Oliveira T., Alhinho M., Rita P., Dhillon G., 2017. Modelling and Testing Consumer Trust Dimensions in E-commerce. Computers in Human Behavior,Volume 71: 153-164
108
Park J., Chung H., Rutherford B., 2011. Social perspectives of e-contact center for loyalty building. Journal of Business Research 64: 34–38
109
Ramanathan R., 2011. An empirical analysis on the influence of risk on relationships between handling of product returns and customer loyalty in E-commerce. International Journal of Production Economics 130: 255–261
110
Pratminingsih S. A., Lipuringtyas C., Rimenta T., 2013. Factors Influencing Customer Loyalty Toward Online Shopping. International Journal of Trade, Economics and Finance, Vol. 4, No. 3: 104-110
111
Russell-Bennett R., McColl-Kennedy JR., Coote LV., 2007. Involvement, satisfaction, and brand loyalty in a small business services setting. Journal of Business Research 60: 1253–1260
112
Saridakis G., Lai Y., Mohammed A., Hansen J. M., 2018. Industry characteristics, stages of E-commerce communications, and entrepreneurs and SMEs revenue growth. Technological Forecasting and Social Change, Volume 128: 56-66
113
Shankar V., Smith AK., Rangaswamy A., 2003. Customer satisfaction and loyalty in online and offline environments. Intern. J. of Research in Marketing 20: 153–175
114
Srinivasan SS., Anderson R., Ponnavolu K., 2002. Customer loyalty in e-commerce: an exploration of its antecedents and consequences. Journal of Retailing 78: 41–50
115
Tsai HT., Huang HC., 2009. Online consumer loyalty: Why e-tailers should seek a high-profile leadership position. Computers in Human Behavior 25: 1231–1240
116
Valvi, A. C., Fragkos K. C., 2012. Critical review of the e-loyalty literature: a purchase-centered framework. Electronic Commerce Research, Volume 12, Issue 3: 331-378
117
Wang HC., Pallister JG., Foxall GR., 2006. Innovativeness and involvement as determinants of website loyalty: II. Determinants of consumer loyalty in B2C e-commerce. Technovation 26: 1366–1373
118
Wang Y., Wu SC., Lin HH., Wang YY., 2011. The relationship of service failure severity, service recovery justice and perceived switching costs with customer loyalty in the context of e-tailing. International Journal of Information Management 31: 350–359
119
Welling R., and White L., 2006. Web site performance measurement: promise and reality. Managing Service Quality 16(6): 654-670
120
Yousafzai SY., Pallister JG., Foxall GR., 2003. A proposed model of e-trust for electronic banking. Technovation 23: 847–860
121
Zheng S., Hui S., Yang Z., 2017. Hospital trust or doctor trust? A fuzzy analysis of trust in the health care setting. Journal of Business Research, Volume 78: 217-225
122
Ziaullah M., Feng Y., Akhter S. N., 2014. E-Loyalty: The influence of product quality and delivery services on e-trust and e-satisfaction in China. International Journal of Advancements in Research & Technology, Volume 3, Issue 10: 20-31
123