TY - JOUR ID - 1140 TI - بررسی و تعیین موانع گسترش تجارت سیار در ایران JO - مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند JA - IMS LA - fa SN - 2821-0964 AU - موسی خانی, محمد AU - علیدوستی, سیروس AU - شاه بوداغیان, مصطفی AD - استادیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران AD - کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 1 IS - 1 SP - 61 EP - 74 KW - تجارت سیار KW - تجارت الکترونیک KW - تلفن همراه KW - اینترنت همراه KW - پرداخت‏های اینترنتی DO - N2 - تجارت سیار در واقع"استفاده از فناوری‏های بی‏سیم به منظور فراهم نمودن خدمات شخصی، مکان محور و آسان برای مشتریان، کارمندان و شرکا" است . در این پژوهش موانع کاربردی، شبکه، زیرساختاری، مکانی، امنیتی، فنی و اخلاقی و قانونی تجارت سیار مورد بررسی قرار گرفته است. همه موانع به جز مانع مکانی توسط کارشناسان و مدیران خبره در فناوری‏های ارتباط و اطلاعات مورد تأیید قرار گرفت و شاخص‏های آنها نیز از نظر اهمیت رتبه بندی گردید. در میان موانع امنیت، بالاترین اهمیت را از نظر پاسخ دهندگان به خود اختصاص داده است. نتایج این پژوهش با استفاده از تحلیل آماری و آزمون فریدمن مورد بررسی و تحلیل قرار گرفتهوبه دنبال ارایه گزارشی از وضعیت کنونی تجارت سیار، شناسایی و الویت بندی موانع گسترش آن در ایران می‏باشد. UR - https://ims.atu.ac.ir/article_1140.html L1 - https://ims.atu.ac.ir/article_1140_cf94e9e488d3d65e98f4f1ab806e7c51.pdf ER -