TY - JOUR ID - 8853 TI - شناخت تأثیر قابلیت‌های مدیریت ارتباطات الکترونیک در اجرای طرح تکریم ارباب‌رجوع JO - مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند JA - IMS LA - fa SN - 2821-0964 AU - اسدی, عباس AU - اکبری, محمد AD - دانشیار، دانشکده علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران. AD - کارشناس ارشد، دانشکده علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران. Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 6 IS - 23 SP - 107 EP - 144 KW - مدیریت ارتباطات KW - مدیریت ارتباطات الکترونیک KW - تکریم ارباب رجوع KW - فناوری های نوین ارتباطات و اطلاعات DO - 10.22054/ims.2018.8853 N2 -  هدف این مقاله شناخت جایگاه و قابلیت‌های مدیریت ارتباطات الکترونیک در رفع نیازها، حل مسائل سازمان‌ها و مردم در قالب طرح تکریم ارباب‌رجوع، اطلاع‌رسانی، پاسخگویی، توجه به منافع، انعکاس و رفع دغدغه‌ها، انتظارات و نیازهای جامعه، ایجاد ارتباطات و تشکیل یک سازمان متعالی است. در این تحقیق از روش تحلیل محتوا و پیمایش استفاده شد. نتایج نشان داد؛ بهره لازم از سایت‌ها برای برقراری ارتباط با ارباب‌رجوع به عمل نمی‌آید. مدیریت سخت‌افزاری سایت‌ها مورد توجه بوده تا مدیریت نرم‌افزاری. نتایج پیمایش نشان داد؛ پاسخگویان کمتر از طریق سایت با وزارتخانه‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند. بااین‌حال انتظاراتی که از مدیریت ارتباطات الکترونیک ­در راستای­ حل مسائل، رفع دغدغه‌ها و برآورده ساختن نیازهایشان داشته‌اند، بسیار بالا بود. به دلیل قابلیت‌های این امکانات در اطلاع‌رسانی ­و اطلاع‌یابی، خارج شدن سایت‌ها از حالت ایستا به حالت پویا و مؤثر برای حل مسائل مراجعه‌کنندگان، به‌روزرسانی اطلاعات سایت‌ها در راستای کاهش هزینه‌های وزارتخانه‌ها و مراجعه‌کنندگان و به‌کارگیری نیروی آموزش‌دیده و متخصص در حوزه مدیریت ارتباطات الکترونیک برای تحقق طرح تکریم ارباب‌رجوع در سازمان‌ها پیشنهاد می‌شود.   UR - https://ims.atu.ac.ir/article_8853.html L1 - https://ims.atu.ac.ir/article_8853_d85797216f0facc1d50df28ddc9bc334.pdf ER -