دانشگاه علامه طباطبائیمطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند2821-096472620190311The Mediating Role of Online Brand Community Commitment in the Relationship Between Online Brand Community Value Co-creation and Brand Loyaltyتبیین نقش میانجی تعهد به اجتماع برند آنلاین در ارتباط بین همخلقی ارزش در اجتماع برند آنلاین و وفاداری به برند535970510.22054/ims.2019.9705FAمسعودسیم خواهاستادیار، گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد پرند، تهران.الههمحمدخانیکارشناس ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهرانJournal Article20180407In today’s competitive markets, companies are increasingly using online brand communities as marketing tools. In order to maintain loyal customers, companies are trying to co-create values between themselves and in particular their customers in these communities. The purpose of this survey is to explain the mediating role of online brand community commitment in the relationship between online brand community value co-creation and brand loyalty. The statistical population consisted of brand customers of social network members. Using simple random sampling technique, 392 people were selected. The electronic questionnaires were analyzed by AMOS and SPSS. The results showed that online brand community value co-creation had a significant effect on brand loyalty with a partial mediation of online brand community commitment and 21.1% of the total effect was explained by the mediating variable. Also, online brand community commitment had a significant effect on brand loyalty. However, the effects of the mediating variable on brand commitment and brand quality were not confirmed. <br /><strong> </strong> <br />In today’s competitive markets, companies are increasingly using online brand communities as marketing tools. In order to maintain loyal customers, companies are trying to co-create values between themselves and in particular their customers in these communities. The purpose of this survey is to explain the mediating role of online brand community commitment in the relationship between online brand community value co-creation and brand loyalty. The statistical population consisted of brand customers of social network members. Using simple random sampling technique, 392 people were selected. The electronic questionnaires were analyzed by AMOS and SPSS. The results showed that online brand community value co-creation had a significant effect on brand loyalty with a partial mediation of online brand community commitment and 21.1% of the total effect was explained by the mediating variable. Also, online brand community commitment had a significant effect on brand loyalty. However, the effects of the mediating variable on brand commitment and brand quality were not confirmed. <br /><strong> </strong>در بازارهای رقابتی امروز، شرکتها بهطور فزایندهای از اجتماعات برند آنلاین بهعنوان ابزار بازاریابی استفاده میکنند. آنها بهمنظور حفظ مشتریان وفادار، با هم خلقی ارزش برند بین خود و بهویژه مشتریانشان در این جوامع تلاش دارند. هدف پژوهش حاضر تبیین نقش میانجی تعهد به اجتماع برند آنلاین در ارتباط بین هم خلقی ارزش در اجتماع برند آنلاین و وفاداری به برند است. جامعه آماری مشتریان برند عضو شبکههای اجتماعی و نمونهگیری تصادفی ساده به تعداد 392 نفر در نظر گرفته شد. پرسشنامههای الکترونیک با استفاده از نرمافزارهای "ایموس" و "اس پی اس اس" تحلیل گردید. نتایج نشان داد که هم خلقی ارزش در اجتماع برند آنلاین بر وفاداری به برند با میانجیگری جزئی تعهد به اجتماع برند آنلاین تأثیر معنادار دارد و 1/21 درصد از اثر کل توسط متغیر میانجی تبیین شد. تعهد به اجتماع برند آنلاین بر وفاداری به برند تأثیر معنادار دارد. همچنین اثرات میانجی تعهد به برند و کیفیت رابطه برند مورد تأیید قرار نگرفتند.https://ims.atu.ac.ir/article_9705_c7d68c0ce8ecad1817370b953665562b.pdfدانشگاه علامه طباطبائیمطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند2821-096472620190311Identifying the Factors of Development of Open Innovation Processes in Cyber Security Research Institutes Using Grounded Theory approachشناسایی عوامل توسعه فرایندهای نوآوری باز در نهادهای تحقیقاتی امنیت سایبری با رویکرد نظریه داده بنیاد3770971610.22054/ims.2019.9716FAمحمدمهدیقوچانی خراسانیدانشآموخته دکتری، مدیریت دولتی (سیاستگذاری عمومی)، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی. (نویسنده مسئول)؛ ghochany@yahoo.comداودحسین پوردانشیار، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهرانابراهیممحمود زادهدانشیار، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهرانسید مهدیالوانیاستاد، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهرانJournal Article20180626Rapid technological change, increased cost of innovation and increased competition in new products and services have caused organizations to interact with the environment and its external stakeholders. This has led to the opening up of the organization's boundaries and the use of open innovation paradigms in developing internal trends in innovation and market expansion for external use of innovation. Cyber security technology is one the most changeable technologies. Preserving cyber security is one of the key issues in the country's national security, and access to native cyber security products is very important as well. The aim of this study is to identify the factors of development of open innovation in cyber security research institutes of Iran and provide solutions for developing these factors in cyber security research institutes. In this research, these factors are identified using Grounded Theory approach. To this end, 16 semi-structured interviews were conducted with experts. By analyzing the data in the open coding process with the help of the MAXQDA10 software, 10 sub-categories were produced in the form of 3 main categories. The model presented in this article is based on emerging design approach and the results have been explained as theoretical propositionsتغییر و تحولات سریع در حوزۀ فناوری، افزایش هزینههای نوآوری و رقابت روزافزون در محصولات و خدمات جدید منجر به افزایش نیاز سازمان به تعامل با محیط و ذینفعان خارجیشان شده است که این امر منجر به باز شدن مرزهای سازمان و استفاده از پارادایم نوآوری باز در توسعه روندهای داخلی نوآوری و گسترش بازار برای استفاده خارجی از نوآوری شده است؛ از متغیرترین فناوریهای روز، فناوریهای مربوط به فضای سایبری و امنیت آن است؛ که حفظ امنیت سایبری از مسائل مهم در امنیت ملی کشور محسوب میشود و دستیابی به محصولات بومی امنیت سایبری در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است. این مقاله با هدف شناسایی عوامل توسعه نوآوری باز در نهادهای تحقیقاتی امنیت سایبری، به دنبال شناسایی آنها با توجه به شرایط محیطی ایران و ارائه راهحلهایی برای توسعه این عوامل در نهادهای تحقیقاتی امنیت سایبری است.در این تحقیق با استفاده از روش نظریه داده بنیاد این عوامل شناساییشده است. بدین منظور 16 مصاحبۀ نیمه ساختاریافته با خبرگان این موضوع صورت گرفته است. با تحلیل دادهها در فرایند کدگذاری باز با کمک نرمافزار مکسکیودیای 10 منجر به تولید 11 مقولۀ فرعی در قالب 3 مقولۀ اصلی شده است. مدل ارائه شده در این مقاله با رویکرد خود ظهور به دست آمده است و نتایج آن بهصورت گزارههای تئوریک تبیین میشود.https://ims.atu.ac.ir/article_9716_eee549b66af8147cdd49ad3ed01302f8.pdfدانشگاه علامه طباطبائیمطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند2821-096472620190311Model for Feasibility Study and Effective Deployment of Information Security Management Systems Based on Meta-Synthesis Techniqueالگوی امکانسنجی و استقرار اثربخش سیستم مدیریت امنیت اطلاعات بر مبنای روش فراترکیب7199971710.22054/ims.2019.9717FAرهراوظیفهاستادیار دانشگاه سیستان و بلچستانمحمدمهدیدانشجوی دکتری مدیریت مالی. دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستان.نادیاوکیلیکارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات. دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستانJournal Article20180716Today, information plays the role of capital of the organization and the protection of corporate information is one of the important pillars of its survival. On the other hand, security issues and barriers are one of the most important issues in the field of information systems. For a long time, security was considered as one of the main components of information technology infrastructure. This study is an applied research in which meta-synthesis approach has been used for analysis. This research has been carried out using a meta-synthesis approach with a thorough and in-depth review of the subject and combines the findings of qualitative and quantitative research. In this regard, 118 articles on information security and information systems management were evaluated and 55 articles were selected. Then, by analyzing content analysis the relevant dimensions and codes were extracted and the importance and priority of each dimension was determined using Shannon entropy. Based on the findings of the research, knowledge about the value of information, the ability to retrieve information, the correct use of resources, and the coexistence of information and software has the highest importance among the 10 dimensions. Finally, following the research steps, a model for determining and deploying an effective information security management system was presented in three layers of identification, implementation structure, and design of the support system of the information security management system.امروزه، اطلاعات نقش سرمایه یک سازمان را ایفا میکند و حفاظت از اطلاعات سازمان یکی از ارکان مهم بقای آن است. از طرفی مشکلات و موانع امنیتی یکی از اساسیترین موضوعات مطرح در زمینه سیستمهای اطلاعاتی است. از دیرباز، امنیت یکی از اجزای اصلی زیرساختهای فناوری اطلاعات شمرده میشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و در آن از روش فراترکیب استفاده شده است. محقق با استفاده از روش فراترکیب، بازنگری دقیق و عمیق در موضوع انجام داده است و یافتههای پژوهشهای کیفی و کمی مرتبط را ترکیب کرده است. در این راستا 118 پژوهش در زمینه مدیریت امنیت اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی ارزیابی شد که در پایان 55 پژوهش انتخاب و با تحلیل محتوای (اسنادی- کتابخانهای) آنها، ابعاد و کدهای مربوطه استخراج و میزان اهمیت و اولویت هریک با استفاده از آنتروپی شانون تعیین شد. بر اساس یافتههای تحقیق، اطلاع از میزان ارزش اطلاعات، قابلیت بازیابی اطلاعات، استفاده صحیح از منابع و همزیستی اطلاعات و نرمافزارها بیشترین ضریب اهمیت را در بین ابعاد دهگانه دارد. درنهایت، پس از طی گامهای پژوهش، الگوی تعیین و استقرار اثربخش سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در سه لایه شناسایی، ساختار اجرا و طراحی برنامه حمایتی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ارائه شد.https://ims.atu.ac.ir/article_9717_2a6dbecc8b5385f5d0ad6fae16cc6ef5.pdfدانشگاه علامه طباطبائیمطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند2821-096472620190220Mapping the Network Relationships of Strategic Damage of Electronic Government Development in Iranساخت نگاشت روابط شبکهای آسیبهای راهبردی توسعه دولت الکترونیکی در ایران101136971810.22054/ims.2019.9718FAهادیخان محمدیاستادیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهرانایمانرئیسی وانانیاستادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی.تهران (نویسنده مسئول)؛ imanraeesi@atu.ac.ir0000-0001-8324-9896سحرملک محمدیکارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی.تهرانJournal Article20181109The focus on the establishment and development of electronic government in Iran is one of the serious plans of all governments in the Islamic Republic. Indeed, all government programs in the field of reforming the administrative system have dealt with the importance and urgency of developing executive programs for its development. Currently, the establishment of electronic government has experienced ups and downs which making it difficult to be actualized and generalized. However, according to UN statistics, Iran has fallen in the ranking. Thus, the paper tries to identify the pattern of the effect - and being affected - of the challenges and strategic issues of e-government development using DEMATEL. Data collection tool was a questionnaire. Out of 15 questionnaires distributed among e-government experts, 12 questionnaires were returned. The results showed that from among the 9 challenges, the lack of effective competition in information technology (IT) infrastructure and the relative monopoly in the government were the major problems. Furthermore, the existence of an appropriate view and firm belief in IT between managers and experts of government agencies and private sectors of the country greatly contributes to the development of electronic government. Ultimately, online access to the databases of the country is of great significanceتوجه به استقرار و توسعه دولت الکترونیکی در ایران یکی از برنامههای جدی تمامی دولتها در نظام جمهوری اسلامی است. در حقیقت تمامی برنامههای دولت در حوزه اصلاح نظام اداری به اهمیت و ضرورت و تدوین برنامههای اجرایی برای توسعه آن مبادرت ورزیدهاند. درهرحال استقرار دولت الکترونیکی دچار فراز و نشیبهایی است که تحقق و شیوع آن را با مشکل روبرو میسازد. هرچند که در سال 2018 رتبه دولت الکترونیکی ایران 20 رتبه ارتقا یافته و به رتبه 86 رسیده است؛ بنابراین در این مقاله به دنبال شناسایی الگوی تأثیر و تأثر چالشها و مسائل راهبردی توسعه دولت الکترونیکی با بهرهگیری از تکنیک دیمتل هستیم. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه بوده است و از میان 15 پرسشنامه توزیعشده میان خبرگان حوزه دولت الکترونیکی، 12 پرسشنامه بازگردانده شده است. عدم رقابت مؤثر در زیرساختهای ارتباطی فناوری اطلاعات و انحصار نسبی در دولت، مشکل اصلی دولت الکترونیک بوده است. وجود زیرساخت ناقص شبکه دسترسی پرسرعت و البته ارزان برای بیشتر مردم کشور از موارد با اهمیت تلقی شده است. عدم دسترسی برخط به برخی پایگاههای اطلاعاتی پایه کشور و عدم رقابت مؤثر در زیرساختهای ارتباطی فناوری اطلاعات و انحصار نسبی دولت نیز از مهمترین عوامل اثرگذار و اثرپذیر بودهاند. درنهایت، راهحل اساسی، وجود دیدگاه مناسب و اعتقاد راسخ به فناوری اطلاعات بین مدیران و کارشناسان سازمانهای دولتی و خصوصی کشور و استفاده راهبردی از آن در جهت بهبود دولت الکترونیک تعیین شده است.https://ims.atu.ac.ir/article_9718_0601534468896dfa6b21fd397a4f9920.pdfدانشگاه علامه طباطبائیمطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند2821-096472620190525Study of Barriers to Electronic Banking in Iran with Meta-Analysis Approachبررسی موانع بانکداری الکترونیک در ایران با رویکرد فرا تحلیل137160972210.22054/ims.2019.9722FAمحمدرضاسعدیاستادیار، پژوهشکده علوم اقتصادی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران.(نوسنده مسئول)؛ saadi1001@yahoo.com0000-0003-3048-7879یوسفمحمدی مقدمدانشیار، گروه مدیریت راهبردی، دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران0000-0002-0000-6662جعفرعباس پورکارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران.حیدرعباس پورکارشناسی ارشد، دانشگاه ایلامJournal Article20180528The growth of various studies accomplished regarding the barriers to electronic banking and facing with a kind of dispersed information in this context necessitates performing combinational studies which would provide researchers with the extract of current studies related to this subject in a scientific and systematic way. The purpose of this study is to investigate the results of research works in the field of electronic banking barriers in Iran and to examine the 19 articles using the meta-analysis and comprehensive meta-analysis software (CMA2). A total of 10 studies have been selected and reviewed based on inclusive criteria. The result of meta-analysis regarding electronic banking barriers including 7 variables indicates that: managerial barriers with the effect size of 0.751, cultural barriers with the effect size of 0.598, regulatory barriers with the effect size of 0.579, technical barriers with the effect size of 0.544, and economic barriers with the effect size of 0.518 have the most preventive effect on the establishment and development of e-banking.رشد پژوهشهای مختلف در زمینه موانع بانکداری الکترونیک و مواجهه با نوعی پراکندگی اطلاعات در این حوزه، انجام پژوهشهای ترکیبی که عصاره پژوهشهای انجامشده در این موضوع را به شیوه نظاممند و علمی فراروی پژوهشگران قرار دهد، اهمیت فراوانی دارد. پژوهش حاضر با هدف ترکیب کمی نتایج پژوهشهای انجامشده در حوزه موانع بانکداری الکترونیک در ایران و با استفاده از روش فرا تحلیل و نرمافزار جامع فرا تحلیل (CMA2) تعداد 19 مقاله را مورد بررسی قرار میدهد. درمجموع تعداد 10 مطالعه بر اساس معیارهای درونگنجی انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفته است. نتیجه فرا تحلیل در زمینه موانع بانکداری الکترونیک 7 متغیّر نشان میدهد که موانع مدیریتی با اندازه اثر 751/0، موانع فرهنگی با اندازه اثر 598/0 و موانع قانونی با اندازه اثر 579/0 و موانع فنی با اندازه اثر 544/0 و موانع اقتصادی با اندازه اثر 518/0 دارای بیشترین اثر بازدارندگی در استقرار و توسعه بانکداری الکترونیک بوده است.<br /> https://ims.atu.ac.ir/article_9722_dc97c016ff5ffe5166b21a334b0d34c1.pdfدانشگاه علامه طباطبائیمطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند2821-096472620190305A Knowledge Sharing Model in Projects Using Analytic Approachطراحی مدل تسهیم دانش در پروژهها با رویکرد تحلیلی161191972010.22054/ims.2019.9720FAمحمدهادیخراشادیزادهدانشجوی دکتری، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهرانحسنمهرمنشگروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز،تهران، ایرانجلالحقیقت منفرداستادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران.Journal Article20181128 <br />The importance of knowledge and knowledge-based activities in the present era is quite clear for any organization. All organizations have a large amount of information, but efficient use of information depends on the availability of efficient and specialized human resources capable of working with the organization's information in order to achieve the organization’s goal. Focusing on the importance of knowledge in realm of current organizational activities, the current research aims to identify the factors affecting the knowledge sharing in project teams. The present study is a qualitative research that uses exploratory and survey research method. The statistical population of the study consisted of all experts working in Hamkaran System Group companies. Sample size was determined to be 17 using simple snowball non-randomized sampling method. For data analysis, Grounded Theory approach and 3 stages of open, axial and selective coding were used. Based on the analyzed data, 23 codes were selected as axial categories. Involvement in the knowledge sharing program was considered as a key code or category in the considered model. The paradigmatic model was used to analyze the 23 factors identified in order to explain the knowledge sharing model. <br /> <br /> اهمیت دانش و فعالیتهای دانشمحور در عصر کنونی بر هیچ سازمانی پوشیده نیست؛ تمامی سازمانها در درون خود انبوهی از اطلاعات را دارا هستند اما لزوم کارآمد اطلاعات منوط به داشتن نیروهای انسانی کارآمد و متخصصی است که قابلیت کار با دادههای اطلاعاتی سازمان جهت کسب اهداف سازمان را دارا باشند. مطالعه حاضر ضمن توجه به اهمیت دانش در گستره فعالیتهای کنونی سازمانی؛ به دنبال شناسایی عواملی است که به تسهیم دانش در گروههای پروژهای تأثیرگذار هستند. مطالعه حاضر از طیف مطالعات کیفی است که روش تحقیق مورد استفاده از نوع اکتشافی، پیمایشی است، جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه متخصصین شاغل در گروه شرکتهای همکاران سیستم بود. روش نمونهگیری در تحقیق حاضر غیر تصادفی و از نوع گلوله برفی است. حجم نمونه با استفاده از این روش و رسیدن به حد اشباع 17 نفر تعیین گردید. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از روش نظریه داده بنیاد و از سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد. بر اساس دادههای تحلیل شده 23 کد بهعنوان مقولههای محوری انتخاب شدند که مشارکت در برنامه تسهیم دانش بهعنوان مقوله و کد محوری در مدل مدنظر قرار گرفت. نتایج تحقیق در قالب مدل پارادایمی به تحلیل عوامل 23 گانه شناسایی شده از روند پژوهش جهت تبیین مدل تسهیم دانش پرداخته است.https://ims.atu.ac.ir/article_9720_0757a16df2ba6dc742d8275dd04af1a4.pdf