مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
طراحی مدل پیامدهای کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در تبلیغات و فروش

حسین رحیمی کلور؛ رحیم محمدخانی

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، ، صفحه 223-270

https://doi.org/10.22054/ims.2024.76711.2403

چکیده
  دنیای دیجیتال فرصت‌های متعددی را برای بازاریابان فراهم می‌کند تا به مشتری دسترسی پیدا کنند. بااین‌حال، در دنیای پرسرعت، یافتن راه‌های جدید و نوآورانه برای تبلیغات و فروش محصولات و خدمات بسیار مهم است. با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی و توسعه آن در حوزه تبلیغات و فروش، متخصصان در حال حاضر ابزارهایی برای بازتعریف کامل درک فعلی از برندسازی، ...  بیشتر

علم داده، هوشمندی و تحلیل‌های آینده ‌نگر
نقش کلان‌داده در آینده صنعت بانکداری با رویکرد سناریونگاری

محمدحسن ملکی؛ سیدمرتضی مرتضوی؛ شهریار شیرویه‌پور؛ محمدجواد زارع بهنمیری

دوره 12، شماره 47 ، فروردین 1403، ، صفحه 271-313

https://doi.org/10.22054/ims.2023.74259.2347

چکیده
  این پژوهش با هدف توسعه سناریوهای بانکداری ایران با تأکید بر کلان داده‌ها انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر جهت‌گیری، کاربردی و از منظر هدف، اکتشافی است. همچنین از نظر مبانی فلسفی، عملگرا و روش‌شناسی آن آمیخته است. برای اجرای پژوهش در مرحله اول از طریق مرور ادبیات و مصاحبه با خبرگان حوزه بانکداری و فناوری که بر اساس نمونه‌گیری هدفمند ...  بیشتر