افجه، سیدعلی اکبر و صالحغفاری، سیدعلی .(1392). عوامل مؤثر بر نگهداری و ترک خدمت کارکنان دانشمحور (موردمطالعه: جهاد دانشگاهی واحد تهران). مجله راهبرد فرهنگ، 21.
بامدادصوفی، جهانیار؛ تقویفرد، محمدتقی و ارجمندقهستانی، امید .(1395). چارچوبی برای تحلیل ریسک از دست رفتن دانش، ناشی از خروج نیروهای دانشی، مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، 25(82)، 59-29.
تقیزاده مسن، مجتبی؛ پهلوانی فراهانی، امیر و هجر، علی .(1396). بررسی عوامل اصلی خروج از خدمت کارکنان کارآمد و باتجربه از دیدگاه منابع انسانی (مطالعهی موردی: یکی از شرکتهای حفاری نفت و گاز ایران). ماهنامه علمی ترویجی اکتشاف و تولید نفت و گاز، 152.
حقی، محبوبه؛ راستی برزکی، مرتضی و مهدوی، حمید .(1393). رتبهبندی عوامل مؤثر در موفقیت اجرای مدیریت دانش در شرکتهای دانشبنیان، مطالعه موردی: شرکتهای دانشبنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان. رشد فناوری، 11(41).
جعفرنژاد، احمد و شهائی، بهنام .(1386). مقدمهای بر چابکی سازمانی و تولید چابک، تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.
جعفری، مصطفی. (1390). مدیریت دانش (نگاهی جامع بر ابزارها و تکنیکها). چاپ اول، تهران: درسا.
راﻫﺪاری، حسین. (1388). ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯿﺰان ﮐﺎرﺑﺮد ﻧﻈﺮﯾﻪ آﺷﮑﺎرﺳﺎز ﺗﺮک ﺧﺪﻣﺖ داوﻃﻠﺒﺎﻧﻪ در ﺗﺒﯿﯿﻦ ﺗﺮک ﺧﺪﻣﺖکارﮐﻨﺎن داﻧﺸﻮر در ﭼﻨﺪ ﺷﺮﮐﺖ نرمافزاری در اﯾﺮان . (پایاننامه ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ) .داﻧﺸﮑﺪه ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و اﻗﺘﺼﺎد، دانشگاه صنعتی ﺷﺮﯾﻒ، ﺗﻬﺮان.
رحمان سرشت، حسین و سیمار اصل، نسترن. (1388). رویکردهای مدیریت دانش و الگوهای شکافهای دانشی در عصر فناوری، فصلنامه تخصصی مراکز رشد، 20.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه. (1391). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. چاپ بیست و چهارم، انتشارات آگه.
ﺳﯿﺪ ﮐﻼﻟﯽ، نادر (1390). اراﺋﻪ ﯾﮏ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ از ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻓﺎزی ﺑﺮای ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯿﺰان ﺗﻤﺎﯾﻞ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﻪ ﺗﺮک ﺧﺪﻣﺖ در ﺻﻨﻌﺖ ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺳﯿﺎر اﯾﺮان. (ﭘﺎﯾﺎنﻧﺎﻣﻪ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ). داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان، داﻧﺸﮑﺪه ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ، داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان.
شریفزاده، فتاح و بودلایی، حسن. (1387). مدیریت دانش در سازمانهای اداری تولیدی و خدماتی. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی.
صیادی، حسین؛ فالمرزی، احمد؛ اعلمالهدی، عاطفه و احمدزاده، محمد .(1395). مروری بر مدلها و عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش در سازمانها، دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات.
قلیپور، رحمتالله؛ امیری، علینقی؛ مهدیزاده، محمدرضا و زمانیفر، محسن . (1392). شناسایی عوامل مؤثر بر ماندگاری کارکنان دانشی در شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران. فصلنامه مدیریت فرهنگسازمانی، 11(2)، 161-133.
مجلسی اردهجانی، سهیلا؛ شعبانیبهار، غلامرضا؛ سلیمانی، مجید و هنری، حبیب .(1398). تدوین مدل مدیریت دانش بر اساس آمادگی سازمانی کارکنان وزارت ورزش و جوانان، فصلنامه پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، 7(4)، 56-45.
مجیبیان، فاطمه؛ فرتوکزاده، حمیدرضا؛ رجبی نهوجی، میثم و مصطفایی، خدیجه .(1394). بررسی علل خروج کارکنان دانش از شرکتهای دانشبنیان با رویکرد پویایی شناسی سیستم. فصلنامه علوم مدیریت ایران، 10(37).
موغلی، علیرضا .(1387). نقش عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش در کسب مزیت رقابتی. پیک نور- علوم انسانی،6(1).
نهاردانی، حمید؛ معقول، علی؛ زندهدل احمد و نودهی، حسن .(1397). طراحی مدل مدیریت دانش در دانشگاههای فنی و حرفهای با راهبرد آموزش تربیت کارآفرین، فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی.
Blome, C., Schoenherr, T., & Eckstein, D. (2014). The impact of knowledge transfer and complexity on supply chain flexibility: A knowledge-based view. International Journal of Production Economics, 147, 307-316.
BarceloValenzuela, M., Carrillo Villafana P., PerezSoltero A., SanchezSchmitz G. (2016). A framework to acquire explicit knowledge stored on different versions of software. Information and Software Technology. 70 40–48.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative research in psychology, 3(2), 77-101.
Bussard, G. W. (2013). Knowledge retention: developing a knowledge transfer plan for the engineering department at wolf creek nuclear operating corporation (master's thesis, university of Kansas, USA). (Bussard,2013).
Carrasco-Hernández, A. J., & Jiménez-Jiménez, D. (2017). Knowledge management, flexibility and firm performance: The effects of family involvement. European Journal of Family Business.
Calvo-Mora, A., Navarro-García, A., & Periañez-Cristobal, R. (2015). Project to improve knowledge management and key business results through the EFQM excellence model. International Journal of Project Management, 33(8), 1638-1651.
Claver-Cortes, E., Zaragoza-Saez, P., & Pertusa-Ortega, E. (2007). Organizational structure features supporting knowledge management processes. Journal of Knowledge management, 11(4), 45-57.
Cao, Y., & Xiang, Y. (2012). The impact of knowledge governance on knowledge sharing. Management Decision, 50(4), 591-610.
Li, y. H. (2008). Entre preneurial oerientation & firm performa ncre:The role of knowledge creation process. Industrial Marketing Management.
Chen, Z., & Xu, X. (2009). Study on construction of knowledge management system based on enhancing core competence of industrial clusters. International Journal of Business and Management, 5(3), 217.
Fernandez, I., & Sabherwal, R. (2014). Knowledge management: Systems and processes. Routledge.
Hsiao, Y. C., Chen, C. J., & Chang, S. C. (2011). Knowledge management capacity and organizational performance: the social interaction view. International Journal of Manpower, 32(5/6), 645-660.
Karvalics, L. Z., & Dalal, N. (2009, September). An extended model of knowledge governance. In World Summit on Knowledge Society (pp. 279-287). Springer, Berlin, Heidelberg.
Klafke, R, V., Helmann, C, L., Picinin, C. T., de Francisco, A, C., & Pilatti, L, A. (2016).Primary knowledge management practices applied in Brazil, Russia, India and China (BRIC) industries from 2001-2010, Journal of Knowledge Management, 20(4).
Lee, S., Suh, E., & Lee, M. (2014). Measuring The Risk of Knowledge Drain in Communities of Practice. Journal of Knowledge Management, 18(2), 382-395.
Lupton, N & Beamish, P. (2014)." Organizational structure and knowledge-practice diffusion in the MNC ", Journal of Knowledge Management, 18 (4), 153-159.
Nagarajan, S., Ganesh, K., Resmi, A. T., Anbuudayasankar, S. P., & Hemachitra, R. (2012). Organisation structure, reward and communication design for implementation of knowledge management solution. International Journal of Productivity and Quality Management, 10(1), 40-68.
Nonaka, I, Takeuchi, H. (1995). The knowledge creating company: How Japanese companies create the Dynamics of Innovation, Oxford university press, Oxford.
Biasutti, M., & Heba, E. D. (2012). Using Wiki in teacher education: Impact on knowledge management processes and student satisfaction. Computers & Education, 59(3), 861-872.
Pemsel, S., Wiewiora, A., Müller, R., Aubry, M., & Brown, K. (2014). A conceptualization of knowledge governance in project-based organizations. International Journal of Project Management, 32(8), 1411-1422.
Roulston, K. (2001). Data analysis and theorizing as ideology, Qualitative Research, 1(3): 279-302.
Reiche, M. (2011). Knowledge sharing and group cohesiveness on performance: an empirical study of technology R&D teams in American, Tec novation 2011; 25: 783-793.
salehi, M., Moradkhannejad, R., & Safari, K. (2012). How knowledge management is affected by organizational structure. The learning organization, 19(6), 518-528.
Schroeder, A., Pauleen, D., & Huff, S. (2012). KM governance: the mechanisms for guiding and controlling KM programs. Journal of Knowledge Management, 16(1), 3-21.
Taylor, G. (2013). Implementing And Maintaining A Knowledge Sharing Culture Via Knowledge Management Teams: A Shared Leadership Approach. Journal of Organizational Culture, Communications And Conflict, 17 (1): 69-92.
Tang, L. (2011). Interorganizational knowledge networks: The case of the biotechnology industry, ProQuest.
Wang, C. C., & Wu, A. (2016). Geographical FDI knowledge spillover and innovation of indigenous firms in China. International business review, 25(4), 895-906.