انصاری، رضا. خجسته، نازنین. عابدی شربیانی، عالی اکبر. (1393). بررسی عوامل تکنولوژیک، سازمانی، فرآیندی و کسبوکار مؤثر بر پیادهسازی موفق سیستم هوشمند کسبوکار در شرکتهای خدمات اینترنتی موردمطالعه شرکت شاتل. فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین. 4(4): 166-143.
توربان، اِفرایم. (1393). هوش تجاری: یک رویکرد مدیریتی. ترجمه شهریار محمدی، هما زاهدپاشا، مهسا نجفی. تهران: انتشارات دانشگاه خواجهنصیرالدین طوسی. (تاریخ انتشار زباناصلی: 2011).
جوادین، سیدرضا. اسفیدانی، رحیم. (1388). بازاریابی صنعتی. تهران: انتشارات زمزمه نور.
حسینی، روحالله. سرمد، مجید. جباری نوقابی، مهدی. (1392). دادهکاوی در R با استفاده از بسته Rattle. اندیشه آماری. 18(1): 29-17.
خدائی، عطیه. کریم زادگان مقدم، داود. (1393). امکانسنجی پیادهسازی هوش تجاری در صنعت بیمه. پژوهشنامه بیمه. 29(4): 187-165.
دانائی فرد، حسن. امامی، سید مجتبی. (1386). استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی داده بنیاد. اندیشه مدیریت. 1(2). 97-69.
دهقانی، مسعود. یعقوبی، نورمحمد. موغلی، علیرضا. وظیفه، زهرا. (1398). ارائه مدل جامع عوامل مؤثر بر استقرار اثربخش مدیریت دانش. فصلنامه رهیافت نو در مدیریت آموزشی، 1(1): 139- 109.
ذوالفقاریان، محمدرضا. لطیفی، میثم. (1390). نظریهپردازی داده بنیاد باNvivo8. تهران: دانشگاه امام صادق (ع).
رضایی، صلاح. میرعابدینی، سیدجواد. ابطحی، عطاءالله. (1397). عوامل مؤثر بر پیادهسازی هوشمندی کسبوکار در صنعت بانکداری ایران. فصلنامه مطالعات مدیریت کسبوکار هوشمند، 6(23)، 82-33.
زارعی، بهنوش. زارعی، ژاله. (1397). اثر هوش تجاری بر عملکرد بانکهای ایران (با تأکید بر شاخصهای سلامت مالی بانکها). فصلنامه علمی-پژوهشی دانشگاه ابنسینا. 7(25)، 130-111.
طباطبائی نصب، سید محمد. مدنی، سمیرا. اشرفی عقدا، طاهره. (1396). تدوین الگوی جایگذاری نام تجاری با رویکرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد. فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 7(4)، 172-157.
عباسی اسفنجانی، حسین. دهکردی، لطف اله. (1394). طراحی مدل جامع تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی با رویکرد دلفی. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی. 75، 170-139.
قوچانی خراسانی، محمدمهدی. حسین پور، داود. محمود زاده، ابراهیم. الوانی، سید مهدی. (1397). شناسایی عوامل توسعه فرآیندهای نوآوری باز در نهادهای تحقیقاتی امنیت سایبری با رویکرد دادهبنیاد. فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات مدیریت کسبوکار هوشمند، 7(26)، 70-37.
مرتضایی، علی. سنگری، محمدصادق. نظریشیرکوهی، سلمان. رزمی، جعفر. (1397). بررسی تأثیر هوش تجاری بر فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری: مطالعه تجربی صنعت بانکداری. مدیریت فناوری اطلاعات، 1(10)، 234-209.
هوسن، سیندی. (1392). هوش تجاری موفق. ترجمه آمنه علاقبندراد. تهران: انتشارات ناقوس. (تاریخ انتشار زبان اصلی: 2008).
Bahrami, M., Arabzad, M., & Ghorbani, M. (2012). Innovation In Market Management By Utilizing Business Intelligence: Introducing Proposed Framework. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 41(1), 160-167.
Bozic, K., & Vlado, D. (2019). Business intelligence and analytics for value creation: The role of absorptive capacity. International Journal of Information Management. 46(June), 93-103.
Caseiro, N., & Coelho, A. (2019). The influence of Business Intelligence capacity, network learning and innovativeness on startups performance. Journalofinnovationandknowledge. 4(3): 139-145.
Caseiro, N., & Coelho, A. (2018). Business Intelligence And Competitiveness: The Mediating Role Of Entrepreneurial Orientation. An International Business Journal. 28(1).213-226
Chaudhuri, S., Dayal, U., & Narasayya, V. (2011). An overview of business intelligence technology. Communications of the ACM. 54(8): 88-98
Colombelli, A., Krafft, J., & Quatraro, F. (2013). Properties of knowledge base and firm survival: Evidence from a sample of French manufacturing firms. Technological Forecasting and Social Change. 80(8), 1469–1483.
Foshay, N., & Kuzeimsky, C. (2014). Towards an implementation framework for business intelligence inhealthcare. International Journal of Information Management. 34(1), 20-27.
Gastaldi, L., Pietrosi, A., Lessanibahri, S., Paparell, M., Scaccianoce, A., Provenzale, G., Corso, M., & Gridelli, B. (2018). Measuring the maturity of business intelligence in healthcare: Supporting the development of a roadmap toward precision medicine within ISMETT Hospital. Technological Forecasting & Social Change. 128(March), 84-103.
Ghazanfari, M., Jafari, M., & Rouhani, S. (2011) A tool to evaluate the business intelligence of enterprise systems. Scientia Iranica. 18(6), 1579-1590.
Glaser, B., & Strauss, A. (2009). The Discovery of Grounded Theory: strategies for qualitative research. New Jersey: Transaction Publishers.
Oslzak, M., & Zeimba, E. (2012). Critical success factors for implementing business intelligence systems in small and medium enterprise on the example of upper Silesia, Poland. Interdisciplinary journal of information, knowledge and management. 7, 130-150.
Oslzak, M., (2014). Toward and understanding business intelligence. A dynamic capability-based framework for business intelligence. Computer Science and Information Systems. 2, 1103 1110.
Popovic, A., Puklavec, B., & Oliveira, T. (2018). Justifying business intelligence systems adoption in SMEs: Impact of systems use on firm performance. Industrial Management & Data Systems. 119(1), 210-228.
Power, D., (2001). Supporting Decision-Makers: An Expanded Framework. Informing Science Institute. 1(1), 431-436.
Torres, R., Sidorova, A., & Jones, M. (2018). Enabling Firm Performance through Business Intelligence and Analytics: a dynamic capabilities perspective. The Journal of Accepted Manuscript. 55(7), 822-839.
Yeoh, W., & Koronios, A. (2010). Critical Success Factors For Business Intelligence Systems. Journal of computer information systems. 50(3), 23-32.