احمدی، محمدمیلاد.، تولایی، روحالله.، حصیرچی، امیر.، (1399). نگاشت شناختی فازی عوامل مؤثر بر موفقیت اکتساب دانش سازمانی خبرگان. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 54(4)، 113-131. 10.22059/JLIB.2020.293870.1444
اخوان، پیمان.، شهابیپور، علی.، (1394). توسعه فرایند اکتساب و انتشار دانش ضمنی و مستندسازی تجارب بهمنظور آموزش و توانمندسازی سازمانی. فصلنامه رشد فناوری، 12(45)، 45-58. 10.7508/jstpi.2016.01.006
اسکات، ریچارد.، (1387). نهادها و سازمانها. ترجمه مینا دده بیگی. تهران: سمت.
افجهای، زهرا.، افجهای، فاطمه.، (1395). بررسی عوامل مؤثر برای طراحی الگوی سامانه مدیریت دانش در سازمانهای انتظامی. مدیریت و پژوهشهای دفاعی، 15(83)، 69- 94.
آذر، عادل.، خسروانی، فرزانه.، جلالی، رضا.، (1397). تحقیق در عملیات نرم (رویکردهای ساختاردهی مسئله). تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
تولایی، روحالله.، حقیقی بروجنی، پیام.، احمدی، محمدمیلاد.، (1397). طراحی مدل فرایندی بومی اکتساب دانش سازمانی خبرگان با استفاده از نگاشت شناختی معنایی. چشمانداز مدیریت دولتی، 9 (36)، 63– 88.
خدامرادی، سعید.، سعادتمند، محمد.، موسوی، سیداحمد.، ابویی، منیره.، (1393). ارائه الگوی بومی مستندسازی تجارب در نیروی انتظامی. دانش انتظامی بوشهر، 5(16)، 89-105.
ذاکری، امیر.، جلالی، سید حسین.، متولیان، سید علیرضا.، (1392). ارزیابی وضعیت مدیریت دانش و ارتباط آن با جایگاه رقابتی شرکتهای برتر کشور. مطالعات مدیریت کسبوکار هوشمند، 2(5)، 73-95.
رمضانیان، شعبانعلی.، (1391). نقش بسیج در حفظ و تقویت ماهیت نهادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. مطالعات راهبردی بسیج، 15(55)، 111- 134.
سعیدپور، سعید.، احمدی کهنعلی، رضا.، (1395). واکنشهای راهبردی و تعیینههای نهادی. مطالعات مدیریت راهبردی. 25، 19-43. 20.1001.1.22286853.1395.7.25.1.0
سلامی، مریم.، محسنی طارمسری، مهناز.، (1398). تأثیر اکتساب دانش و جوسازمانی بر عملکرد شغلی کتابداران کتابخانههای عمومی شهرستان رشت. بازیابی دانش و نظامهای معنایی، 6(21)، 25-41. 10.22054/JKS.2020.46551.1252
ضیایی، ثریا.، توکلی، ثامنه.، (1394). مستندسازی تجربیات: تحلیلی بر عوامل رفتاری و فرهنگی مدیران مرکز اسناد آستان قدس رضوی. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 26(4)، 139- 154.
عباسزاده، محمد.، (1391). تأملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی. جامعهشناسی کاربردی، 23(45)، 19-34. 20.1001.1.20085745.1391.23.1.2.5
قلیپور، آرین.، (1395). جامعهشناسی سازمانها؛ رویکرد جامعهشناختی به سازمان و مدیریت. تهران: سمت.
کوهن، بروس.، (1401). درآمدی به جامعهشناسی. ترجمه محسن ثلاثی. چاپ جدید با اصلاحات. تهران: توتیا.
مصلینژاد، عباس.، (1399). سیاستگذاری اقتصادی نهادگرا در ایران؛ رهیافتها، فرآیندها و چالشها. سیاستگذاری عمومی، 6(2)، 27-49. 10.22059/JPPOLICY.2020.77612
نظافتی، نوید.، رشیدی، مهسا.، تقوی فرد، محمدتقی.، (1392). مقایسه تکنیکهای استخراج دانش و ارائه یک متدولوژی ساختیافته بهمنظور مستندسازی دانش. چشمانداز مدیریت دولتی، 4(2)، 63-86.
نیکگهر، عبدالحسین.، (1369). مبانی جامعهشناسی. چاپ دوم. تهران: رایزن.
References
Ahmad, S., Xu, B. (2021). A cognitive mapping approach to analyse stakeholders’ perspectives on sustainable aviation fuels. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 100, 103076. 10.1016/j.trd.2021.103076
Akhavan, P., Pezeshkan, A. (2014). Knowledge management critical failure factors: A multi-case study. Vine (Emerald), 44(1), 22-41. 10.1108/VINE-08-2012-0034
Al-Saiyd, N. A, Mohammad, A. H, Al-Saiyd, I. A, & Al-Sammarai, M. F. (2011). Distributed Knowledge Acquisition System for Software Design Problems. European Journal of Scientific Research, 62(3), 311-320.
Argote, L. (2013). Organizational Learning: Creating, Retaining and Transferring Knowledge. NY: Springer.
Bloodgood, J.M. (2019). Knowledge acquisition and firm competitiveness: the role of complements and knowledge source. Journal of Knowledge Management, 23(1), 46-66. 10.1108/JKM-09-2017-0430
Chergui, W, Zidat, S, & Marir, F. (2020). An approach to the acquisition of tacit knowledge based on an ontological model. Journal of King Saud University Computer and Information Sciences, 32(7), 818-828. 10.1016/j.jksuci.2018.09.012
Cooke, J.N. (2005). Knowledge elicitation, Chapter submitted to Handbook of Applied Cognition. Department of Psychology, New Mexico State university.
Dalkir, K. (2005). Knowledge Management in Theory and Practice. Burlington, USA: Elsevier Publication.
De Wit, B, & Meyer, R.J.H. (2014). Strategy synthesis: Managing paradoxes to create competitive advantage. Boston, USA: Cengage Learning.
Encyclopedia of Knowledge Management (2011). Second Edition (2 Volumes). USA: IGI Global.
Okafor, E.C, & Osuagwu, C.C. (2006). The underlying issues in knowledge elicitation. Interdisciplinary Journal of Information, Knowledge, and Management, 1, 95. 10.28945/116
Ferreira, J, Mueller, J. & Papa, A. (2018). Strategic knowledge management: theory, practice and future challenges. Journal of Knowledge Management, 24(2), 121-126. 10.1108/JKM-07-2018-0461
Gaines, B.R. (2004). Organizational Knowledge Acquisition. In: Holsapple C.W. (eds) Handbook on Knowledge Management 1. International Handbooks on Information Systems, Vol 1. Berlin, Heidelberg: Springer.
García-Villaverde, P. M, Parra-Requena, G, & Molina-Morales, F. X. (2018). Structural social capital and knowledge acquisition: implications of cluster membership. Entrepreneurship & Regional Development, 30(5-6), 530-561. 10.1080/08985626.2017.1407366
Gavrilova, T, & Andreeva, T. (2012). Knowledge elicitation techniques in a knowledge management context. Journal of Knowledge Management, 16(4), 523-537. 10.1108/13673271211246112
Guba, E.G, & Lincoln, Y.S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. Handbook of qualitative research, 2(105), 163-194.
Jałowiecki, A, Kłusek, P, & Skarka, W. (2017). The methods of knowledge acquisition in the Product Lifecycle for a Generative Model’s creation process. Procedia Manufacturing, 11, 2219- 2226. 10.1016/j.promfg.2017.07.369
Kidd, A. (2012). Knowledge Acquisition for Expert Systems: A Practical Handbook. NY: Springer.
Luca, A, Lupu, L.M, & Herghiligiu, I.V. (2016). Organizational Knowledge Acquisition - Strategic Objective of Organization. CBU International Conference on Innovations in Science and Education. March 23-25, Prague, Czech Republic: 126-131.
May, C. K. (2022). Complex adaptive governance systems: a framework to understand institutions, organizations, and people in socio-ecological systems. Socio-Ecological Practice Research, 1-16. 10.1007/s42532-021-00101-7
Milton, N.R. (2003). Personal knowledge techniques. PhD thesis. UK: University of Nottingham.
Milton, N.R. (2007). Knowledge Acquisition in Practice A Step-by-step Guide. London: Springer-Verlag.
Mintzberg, H, Ahlstrand, B, Ahlstrand, B.W, Lampel, J. (2005). Strategy Safari: A Guided Tour Through the Wilds of Strategic Management. United Kingdom: Free Press.
Murayama, K. (2022). A reward-learning framework of knowledge acquisition: An integrated account of curiosity, interest, and intrinsic–extrinsic rewards. Psychological Review, 129(1), 175. 10.1037/rev0000349
Peters, B. G. (2022). Institutional theory. In Handbook on Theories of Governance. Massachusetts: Edward Elgar Publishing.
Selznick, P. (1957). Leadership in Administration. Illinois: Row, Peterson & Company.
Thang, N.N, & Tuan, P.A, Moses, Y. (2020). Knowledge acquisition, knowledge management strategy and innovation: An empirical study of Vietnamese firms. Cogent Business & Management, 7(1), 1786314. 23311975.2020.1786314
Tina Dacin, M, Goodstein, J, & Richard Scott, W. (2002). Institutional theory and institutional change: Introduction to the special research forum. Academy of management journal, 45(1), 45-56. 10.2307/3069284
Turulja, L, & Bajgorić, N. (2018). Knowledge acquisition, knowledge application, and innovation towards the ability to adapt to change. International Journal of Knowledge Management, 14(2), 1–15. IJKM.2018040101
Mah, B.Y. (2011). Semantic mapping: a visual and structured pre-writing strategy in the process of essay writing. ESTEEM Academic Journal UiTM Pulau Pinang, 7, 81-92.
Marzouki, O.F, Idrissi, M.K, & Bennani, S. (2017). Effects of social constructivist mobile learning environments on knowledge acquisition: A meta-analysis. International Journal of Interactive Mobile Technologies, 11(1). 10.3991/ijim.v11i1.5982
Mohammad, A.H, & Al-Saiyd, N.A.M. (2010). A Framework for Expert