جامیپور، مونا، معینی، حسین، بهرامیان، مریم. (1397). ارایه چارچوب موفقیت سازمانها در پیادهسازی تجارت اجتماعی. چهارمین کنفرانس بینالمللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی، ص 1-23.
خواستار، حمزه. (1388). ارایه روشی برای محاسبه پایایی مرحله کدگذاری در مصاحبههای پژوهشی. روششناسی علوم مدیریتی، 15(58)؛ 174-161.
داناییفرد، حسن، امامی، سید مجتبی. (1386). استراتژیهای پژوهش کیفی؛ تأملی بر نظریهپردازی داده بنیاد، اندیشه مدیریت راهبردی، دوره 1، شماره 2، صفحات 69- 97.
رحیمی، زهرا، عبدالوند، ندا. (1395). شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر موفقیت تجارت اجتماعی در ایران. مدیریت فناوری اطلاعات، 8(2)؛ 295-314.
رضاپور نصرآباد، رفعت. (1396). معیارهای اعتبار و پایایی در پژوهشهای کیفی، مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 6(4): 493-499.
فلاح، محمدرضا، جامیپور، مونا، طاهری، غزاله. (1396). طراحی چارچوبی برای پیادهسازی تجارت اجتماعی؛ با تأکید بر ظرفیت تغییر سازمانی. مدیریت بازرگانی، 9(2)؛ 855-876.
قوچانی خراسانی، محمدمهدی، حسین پور، داود، محمود زاده، ابراهیم، الوانی، سید مهدی. (1397). شناسایی عوامل توسعه فرایندهای نوآوری باز در نهادهای تحقیقاتی امنیت سایبری با رویکرد نظریه داده بنیاد. مطالعات مدیریت کسبوکار هوشمند، 7(26)، صفحات 37-70.
معینی، حسین، جامیپور، مونا، ابراهیمی دلاور، فاطمه. (1396). تأثیر قابلیت تجارت اجتماعی بر نگرش مشتریان با توجه به نقش میانجی اعتماد، مدیریت بازرگانی، 9(1)؛ 173-192.
Ben Yahia Imene,Nasser Al-Neama,Laoucine Kerbach. (2018). Investigating the drivers for social commerce in social media platforms؛ Importance of trust, social support and the platform perceived usage. Journal of Retailing and Consumer Services 41-11–19.
Cha, J., )2009(. Shopping on social networking web sites؛ attitudes toward real versus virtual items. J. Interact. Advert. 10 (1), 77–93.
Constantinides, E., )2014(. Foundations of social media marketing.Procedia - Soc. Behav. Sci. 40–57.
Cyr, D., Head, M., Larios, H., )2010(. Colour appeal in website design within and across cultures؛ a multi-method evaluation. Int. J. Hum.-Comput. Stud. 68 (1–2), 1–21.
Davis, R., Piven, I., Breazeale, M., )2014(. Conceptualizing the brand in social media community؛ the five sources model. J. Retail. Consum. Serv. 21 (4), 468–481.
Huatong Sun. (2019).Designing for Social Commerce Experience as Cultural Consumption. International Conference on Internationalization, Design and Global Development, 5(2); 401-419.
Kim, S., Park, H., )2012(. Effects of various characteristics of social commerce (s- commerce) on consumers' trust and trust performance. Int. J. Inf. Manag. 33 (2), 318–332.
Kim, Y., and Srivastava, J. )2007(. Impact of Social Influence in E-Commerce Decision Making, in Proceedings of the 9th international conference on Electronic commerce, Minneapolis, MN, pp. 293-302
Kvale, S. (ed.) (1989), Issues of Validity in Qualitative Research. Lund, Student litteratur.
Lal, P., )2017(. Analyzing determinants influencing an individual׳s intention to use social commerce website. Future Bus. J. 3 (1), 70–85.
Liang, T.-P., Ho, Y.-T., Li, Y.-W., Turban, E., )2011(. What drives social commerce؛ the role of social support and relationship quality. Int. J. Electron. Commer. 16 (2), 69–90.
Lu, B., Fan, W., Zhou, M., )2016(. Social presence, trust, and social commerce purchase intention؛ an empirical research. Comput. Human. Behav. 56, 225–237.
Maia, C., Lunardi, G., Longaray, A., & Munhoz, P. (2018). Factors and characteristics that influence consumers’ participation in social commerce. Revista de Gestão, 25(2), 194-211.
Öztamur, D., & Karakadılar, İ. S. (2014). Exploring the role of social media for SMEs؛ as a new marketing strategy tool for the firm performance perspective. Procedia-Social and behavioral sciences, 150, 511-520.
Quelch, J.A., Klein, L.R., )1996(. The Internet and international marketing. Sloan Manag. Rev. 37 (3), 60–75.
Rauniar, R., Rawski, G., Yang, J., & Johnson, B. (2014). Technology acceptance model (TAM) and social media usage؛ an empirical study on Facebook. Journal of Enterprise Information Management, 27(1), 6-30.
Strauss, A., & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research؛ Techniques and procedures for developing grounded theory (2nd ed.). Thousand Oaks, CA؛ Sage Publications.
Yan, S. R., Zheng, X. L., Wang, Y., Song, W. W., & Zhang, W. Y. (2015). A graph-based comprehensive reputation model؛ Exploiting the social context of opinions to enhance trust in social commerce. Information Sciences, 318, 51-72.
Wang, Y., Min, Q., Han, S., )2016(. Understanding the effects of trust and risk on individual behavior toward social media platforms؛ a meta-analysis of the empirical evidence. Comput. Human. Behav. 56 (7), 34–44.
Zhu, D.H., Sun, H., Chang, Y.P., )2016(. Effect of social support on customer satisfaction and citizenship behavior in online brand communities؛ the moderating role of support source. J. Retail. Consum. Serv. 31, 287–293.