تقوا، م.، تقوی فرد، م.ت، معینی، ع و زینالدینی، م. (1396). مدلی برای دولت هوشمند: تبیین ابعاد دولت هوشمند با استفاده از روش فراترکیب، مطالعات مدیریت کسبوکار هوشمند، 6(21)، 197-135.
زارع احمدآبادی، ح.، امام، م، ناصر صدرآبادی، ع. (1395). تبیین الگوی خوشهبندی بازار هدف، کاوشهای مدیریت بازرگانی، 16، 36-17.
شیرکوند، س.، جوکار، ق؛ و مزیدی، ع. (1393). خوشهبندی مشتریان بیمه بر اساس ارزشهای مورد انتظار، پژوهشنامه بیمه، 29(4)، 163-137.
صادقیان، م. (1392). یافتن مرکز بهینه برای خوشهها در الگوریتم K-means، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیخ بهایی.
علی حیدری بیوکی، ط. و خادمی زارع، ح. (1394). توسعه روش تحلیل پوششی دادهها بهمنظور خوشهبندی مشتریان اعتباری بانکها، مدلسازی در مهندسی، 13(41)، 74-59.
مرادحاصل، ن.، مزینی، ا. و پاریاب، س. ح (1387). اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر فضای کسبوکار و تسهیل تجاری، اقتصاد و تجارت نوین، 14، 63-39.
مؤمنی، م. (1393). خوشهبندی دادهها، تهران، مؤلف.
مهرپرورحسینی، ا. و رفیعی، ح. (1397). خوشهبندی شرکتهای دانشبنیان کشاورزی با الگوریتمهای فرا ابتکاری، یازدهمین کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، کرج.
Alfansi, L., and Sargeant, A. (2000). Market segmentation in Indonesian banking sector: The relationship between demographics and desired customer benefits. International Journal of Bank Marketing, 18(2), 86-98.
Andreica, A. (2004). Evaluating ICT implementations within the Romanian business environment. Journal of Transition Studies Review, 11(3), 236-243.
Bhat, R.C., Sivakumar, A., & Axhausen, K.W. (2003). An analysis of the impact of information and communication technologies on non-maintenance shopping activities, Transportation Research, part B. (37), 857-881.
Brandt, A. (2005). Cluster analysis for market segmentation, Department of Curriculum Teaching and Learning, Toronto, University of Toronto, Master of Art, p.60.
Chen, J. Z., and Xie, H. Y. (2004). Measuring intellectual capital: a new model and empirical study, Journal of Intellectual Capital, 5(1), 195-212.
Choucri, N., Maugis, V., Madnick, S., Siegel, M., & Gillet, S. (2003). Global e-Readiness-for what? Massachusetts Institute of Technology (MIT), Retrieved from http://ebusiness.mit.edu.
Epetimehin, F. M. (2011). Market segmentation: A tool for improving customer satisfaction and retention in insurance service delivery, Journal of Emerging Trends in Economics and Management Sciences (JETEMS), 2(1), 62-67.
Lai, J., & Chen, W. (2009). Measuring e-Business dependability: The employee perspective. The Journal of Systems and Software, 82, 1046-1055.
Li, G., Yang, H., Sun, L., & Sohal, A. S. (2009). The impact of IT implementation on supply chain integration and performance, International Journal of Production Economics, 120(1), 125-138.
Linares-Mustaros, S., Coenders, G., and Vives-Mestres, M. (2018). Financial performance and distress profiles, from classification according to financial ratios to compositional classification. Advances in Accounting, DOI: 10.1016/j.adiac.2017.10.003.
Tayyebi, S.K., Jabbari. A., Shateri, M.R. and KochakZadeh, M. (2007). Impact assessment of internet use on export stream (Empirical analysis of eight selected countries of ASEAN and Iran), Iran Economic Research Journal, 9(33), 105-27. (in persian)
Valentinea, G. & Holloway, L. S. (2001). A window on the wider world? Rural children’s use of information and communication technologies, Journal of Rural Studies, 17, 383-394.
Wakelin, O., & Shadrach, B. (2001).
Impact assessment of appropriate and innovative technologies in enterprise development. Retrieved from
http://www.enterpriseimpact. www.org.uk/pdf/ICTs.pdf.
Zoroja, J., and Bach, M. P. (2016). Editorial: Impact of Information and Communication Technology to the Competitiveness of European Countries - Cluster Analysis Approach, Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, Version On-line ISSN 0718-1876 vol.11, no.1 Talca ene.
MacQueen, J. (1967). Some methods for classification and analysis of multivariate observations. In Proceedings of the fifth Berkeley symposium on mathematical statistics and probability, 1(14), 281-297.