امیری، مقصود و شفیعی نیکآبادی، محسن (1389). ارائه چارچوبی برای رتبهبندی کسبوکارهای الکترونیک از طریق روش تاپسیس، فصلنامه مدیریت و توسعه، شماره 44.
حقیقی نسب، منیژه و تقوی، صفیه (1391). عوامل تأثیرگذار بر اشاعه کسبوکار الکترونیک در سازمانهای ایرانی، نشریه مدیریت فناوری اطلاعات، بهار، شماره 10.
حنفیزاده، پیام و مهرداد رضایی (1386). تجارت الکترونیک (تعریف، موانع و راهکارها)، تهران: نشر جهاد دانشگاهی واحد صنعتی شریف.
دفت، ریچارد ال (1377). تئوری و طراحی سازمان، ترجمه علی پارسیان و محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
رابینز، استیفن (١٣٧٨)، تئوری سازمان (ساختار، طراحی، کاربردها)، ترجمه سید مهدی الوانی؛ حسن زارعی دانائی فرد، تهران: انتشارات صفار، چاپ پنجم.
زارع، امیر (1386) ارتباط جو سازمانی و بهرهوری کارکنان در بیمارستانهای عمومی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران.
شفیعی نیکآبادی، محسن (1387). نقش اینترنت در خلق ارزش، ماهنامه تدبیر، شماره 193.
شفیعی نیکآبادی، محسن، جلیلی بوالحسنی، اعظم و خاتمی فیروزآبادی، علی (1389). تعیین معیارهای کلیدی در ارزیابی کسبوکارهای الکترونیک، فصلنامه رشد فناوری، شماره 22.
فضلی، صفر و علیشاهی، آیدن (1391). بررسی اثر عوامل درونسازمانی بر عملکرد سازمان با در نظر گرفتن نقش مدیریت دانش، فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سال چهارم، شماره 2.
فقهی فرهمند، ناصر (1382). مدیریت ساختار استراتژیک سازمان، تبریز: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
فیاضی، مرجان و افشار، زهرا (1394). تأثیر فناوری اطلاعات بر کارکردهای مدیریت منابع انسانی در صنعت بیمه، فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، سال چهارم، شماره 13، پاییز.
محمدی، تیمور؛ امیدوار، سیروس (1391). اثرات متقابل سرمایه انسانی و نهادها بر فرآیند رشد اقتصادی و اشارات آن برای اقتصاد ایران، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی، سال پانزدهم، شماره اول.
موسوی، احمد؛ محمدی، سامان و حسنی، حسین (1394). سرمایه انسانی، بهرهوری، ارزش بازار، فصلنامه بورس، شماره 123 و 122.
میرکمالی، سیدمحمد، جعفری، نسرین و صالح صدق پور، بهرام (1391). تأثیر جو سازمانی بر رضایت شغلی با میانجیگری سرمایهی انسانی، دوفصلنامهی پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، سال پنجم، شماره 2.
Bontis, N. (2001). Assessing knowledge assets: a review of the models used to measure intellectual capital, International Journal of Management Reviews, 3(1), 41-60.
Botto, F. (2003). Dictionary of E-Business (2nd Ed). John Wiley & Sons Ltd.
Carlke, T. (2001). “The knowledge economy”, Education Training, Vol. 43, Nos. 415.
Hatch, N. W. & Dyer, J. H. (2004). Human capital and learning as a source of sustainable competitive advantage, Strategic Management Journal, 25(12), 1155-1178.
Kim, H.W. & Kankanhalli, A. (2009). Investigating User Resistance to Information Systems Implementation: A Status Quo Bias Perspective. MIS Quarterly, 33(3), 567-582.
Lin H-F. Lin S-M (2008). Determinants of e-business diffusion: A test of the technology diffusion perspective, Tec novation 2008a; 28: 135-145.
McAfee, A. (2006). Mastering the Three Worlds of InformationTechnology, Harvard Business Review (November), 141-149.
Paul C. Nystrom, K. Ramamurthy, Alla L. Wilson (2002), Organizational context, climate and innovativeness: adoption of imaging technology, Journal of Engineering and Technology Management, 19 (3–4), PP: 221–247.
Rowley, J. (2002). E-business: principle & practice. New York: Palgrave Pub.
Zhu K. Kraemer K.L. Xu S (2006). The process of innovation assimilation by firms in different countries: A technology diffusion perspective on business, Management Science 2006; 52(10): 1557-1576.