اصیلی، غلامرضا. هندی، سید صالح. (1389). بررسی تطبیقی فرآیند جذب و ارائه مدل مناسب برای سازمانهای دانشی «مورد کاوی پژوهشگاه صنعت نفت»، مدیریت فرهنگ سازمانی، سال هشتم، شماره بیست و دوم، پاییز و زمستان، 69-94.
با شکوه، محمد. شکستهبند، میترا. (1393). تأثیر قابلیتهای فناوری اطلاعات بر چابکی کسبوکار، مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، سال اول، شماره 4، تابستان، 1-24.
جعفری، سید محمدباقر.، جندقی، غلامرضا.، محمدی دورباش، زهرا. (1395). بررسی تأثیر اجزای پیادهسازی پروژههای مهندسی مجدد فرآیندهای کسبوکار بر موفقیت این پروژهها، فصلنامه مدیریت بهرهوری، سال دهم، شماره سیونه، زمستان، 67-90.
ربیعی، علی.، بیگدلی، مینو. (1390). آسیبشناسی ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ در ارﺗﻘﺎی ﺳﻼﻣﺖ اداری سازمانهای دوﻟﺘﻲ و ﻏﻴﺮدوﻟﺘﻲ، دو فصلنامه ﻋﻠﻤﻲ- ﭘﮋوﻫﺸﻲ دﻳﻦ و ارﺗﺒﺎﻃﺎت، ﺳﺎل ﻫﺠﺪﻫﻢ، ﺷﻤﺎرة اول، ﺑﻬﺎر و ﺗﺎﺑﺴﺘﺎن، پیاپی 39، 187-205.
رضایی دولت آبادی، حسین.، طبائیان و ریحانه السادات. (1393). «ایجاد مدل قابلیتهای سازمانی برای کسبوکارهای جدید در حوزه صنایع فولاد مبارکه با رویکرد آیندهپژوهی»، فصلنامه مطالعات آیندهپژوهی، سال سوم، شماره نهم، ص 281-302.
رهنورد، فرج اله.، خاوند کار، جلیل. (1387). تأثیر اشتراک دانش بر توفیق در برونسپاری خدمات فناوری اطلاعات، نشریه مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 1، شماره 1، پاییز و زمستان، 49-64.
ریاضی، عبدالمجید. (1386). نظام جامع فناوری اطلاعات کشور (سند راهبردی)، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات کشور.
عباس پور، عباس.، آقازاده، احمد.، باقری کراچی، امین. (1391). طراحی الگوی مطلوب دستیابی به چابکی سازمانی در دانشگاهها، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال بیست و دوم شماره 96، زمستان، ص 171-217.
عطاران، جواد.، دیواندری، علی و آدینف، حیات. (1391). شناسایی عوامل مؤثر بر تحکیم بازار (تحقق مزیت رقابتی پایدار) خدمات بانکی در بانک ملت بر مبنای دیدگاه منبع محور، فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 4، شماره 12، ص 91-112.
کریمی مزیدی، احمدرضا.، اسلامی، قاسمی.، ناجی و عظیمی، زهرا. (1392). «نقش قابلیتهای دانشمحور در عملکرد شرکتها، از دیدگاه قابلیتهای سازمانی (مدل قابلیتهای سازمانی دانشمحور - عملکرد)»، پژوهش و توسعه فناوری، سال سوم، شمارة 6، بهار و تابستان، ص 1-26.
محمدی، محمود.، خسروی، مهدی.، جم، محمدعلی.، مخصوصی، علی. (1392). تأثیر آمادگی فنی و انعطافپذیری فناوری اطلاعات بر اثربخشی IT، فصلنامه مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، سال دوم، شماره 6، زمستان، 49-75.
Appleyard, M. M. (1996). How does knowledge flow? Interfirm patterns in the semiconductor industry. Strategic management journal, Vol. 17, Winter, pp. 137-154.
Arikan, A. M., & McGahan, A. (2010). The development of capabilities in new firms. Strategic Management Journal, 31(1), 1-18.
Arora, B., Rahman, Z. (2017). Information technology capability as competitive advantage in emerging markets: Evidence from India, International Journal of Emerging Markets, Volume: 12 Issue: 3.
Barney, J. (1991). Firm resources and sustained competitive advantage. Journal of management, Vol. 17, No. 1, pp. 99-120.
Barreto, I. (2010). Dynamic capabilities: A review of past research and an agenda for the future. Journal of Management, 36(1), 256-280.
Bharadwaj, A. (2000). A resource-based perspective on information technology capability and firm performance: an empirical investigation, MIS Q. 24 (1), pp. 169–196.
Bharadwaj, A., Sambamurthy, V., Zmud, R. (1999). IT capabilities: theoretical perspectives and empirical operationalization, Paper Presented at the 20th International Conference on Information Systems, Charlotte, NC, United States, 1999.
Byrd, T, A., Turner, D, E. (2001). An exploratory examination of the relationship betweenflexible IT infrastructure and competitive advantage, Inf. Manage. 39 (1), pp.41–52.
Capaldo, A., & Messeni Petruzzelli, A. (2011). In search of alliance- level relational capabilities: Balancing innovation value creation and appropriability in R&D alliances. Scandinavian Journal of Management, 27(3), 273-286.
Cohen, W. M., & Levinthal, D. A. (1990). Absorptive capacity: a new perspective on learning and innovation. Administrative science quarterly, Vol. 35, No. 1, pp. 128-152.
Davenport, T. H., & Klahr, P. (1998). Managing customer support knowledge. California management review, Vol. 40, No. 3, pp. 195-208.
Fagenson-Eland, E., Ensher, E.A. and Burke, W.W. (2004), “Organization development and change interventions: a seven-nation comparison”, Journal of Applied Behavioral Science.
Fertuck, L. 1992. Systems Analysis and Design: With CASE Tools, Wm. C. BrownCommunications Inc., Dubuque, Iowa.
Fink,L. (2009). Exploring the perceived business value of the flexibility enabled by information technology infrastructure. journal homepage: www.elsevier.com/locate/im. Information & Management 46 (2009) 90–99.
Gibson, Rick. 1994. Global information technology architectures. Journal of Global Information Management, 2(1): 28-39.
Gold, A. H., Malhotra, A., & Segars, A. H. (2001). Knowledge management: An organizational capabilities perspective. Journal of management information systems, Vol. 18, No. 1, pp. 185-214.
Heimeriks, K. H., Schijven, M., & Gates, S. (2016). Manifestations ofhigher-order routines: The underlying mechanisms of deliberatelearning in the context of postacquisition integration. Academy ofManagement Journal, 55(3), 703-726.
Helfat, C. E. (2007). “Dynamic capabilities: Understanding strategic change in organizations” Malden, MA: Blackwell.
Jacks, T., Palvia, P., Schilhavy, R., Wang, L. (2011). A framework for the impact of IT onorganizational performance, Bus. Process Manage. J. 17 (5), 2011, pp. 846–870.
Jyotsna Bhatnagar et al. (2010), ‘Organizational change and development in India: A case of strategic organizational change and transformation’, Journal of Organizational Change Management Vol. 23 No. 5, 2010 pp. 485-499.
Kotha, R., Zheng, Y., & George, G. (2011). Entry into new niches: Theeffects of firm age and the expansion of technological capabilitieson innovative output and impact. Strategic Management Journal,32(9), 1011-1024.
Luca, L, M, D., Atuahene-Gima, K. (2007). Market knowledge dimensions and cross-functional collaboration: examining the different routes to product innovation performance,J. Marketing 71 (1), pp. 95–112.
Madhavaram, S., & Hunt, S. (2008). The service-dominant logic and a hierarchy of operant resources: developing masterful operant resources and implications for marketing strategy. Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 36, No. 1, pp. 67-82.
Miner, John B. (1982). Theories of Organizational Structure and Process. Chicago: Dryden.
Mulligan, P. (2002). Specification of a capability-based IT classification framework. Information & Management, Vol. 39, No. 8, pp. 647-658.
Narayanan, V. K., Colwell, K., & Douglas, F. L. (2009). Building organizational and scientific platforms in the pharmaceutical industry: A process perspective on the development of dynamic capabilities. British Journal of Management, 20(1), 25-40.
Nonaka, I., & Konno, N. (1998). The concept of "ba": building a foundation of knowledge creation. California Management Review, Vol. 40, No. 3, pp. 40-54.
Nonaka, I., & Takeuchi, H. (1995). The knowledge-creating company: How Japanese companies create the dynamics of innovation. New York: Oxford University Press.
Panda, S., Kumar Rath, S. (2017). The effect of human IT capability on organizational agility: an empirical analysis, Management Research Review, Volume: 40 Issue: 7.
Pennings, Johannes M. (1992). “Structural Contingency Theory: A Reappraisal.” Research in Organizational Behavior 14 (1992): 267–309.
Rai, A., Patnayakuni, R., Seth, N. (2006). Firm performance impacts of digitally enabled supply chain integration capabilities, MIS Q. 30 (2), 2006, pp. 225–246.
Ross, J. W., Beath, C. M., & Goodhue, D. L. (1996). Develop long-term competitiveness through IT assets. Sloan management review, Vol. 38, No. 1, pp. 31-42.
Ross, Jeanne W. & George Westerman. 2004. Preparing for utility computing: Therole of IT architecture and relationship management. IBM Systems Journal, 43(1): 5-19.
Sawhney, M., Verona, G., Prandelli, E. (2005). Collaborating to create: the Internet as aplatform for customer engagement in product innovation, J. Interact. Marketing19 (4), pp. 4–17.
Simsek, Z., Lubatkin, M, H., Veiga, J, F., Dino, R, N. (2009). The role of an entrepreneurially alert information system in promoting corporate entrepreneurship, J. Bus. Res. 62 (8), 2009, pp. 810–817.
Siriginidi Subba Rao, (2005) "Electronic books: their integration into library and information centers", The Electronic Library, Vol. 23 Issue: 1, pp.116-140,
Tippins, M. J., & Sohi, R. S. (2003). IT competency and firm performance: Isorganizational learning a missing link?. Strategic Management Journal, 24(8),745-761.
Tippins, M.J. and Sohi, R.S. (2003) IT Competency and Firm Performance: Is Organizational Learning a Missing Link? Strategic Management Journal, 24, 745-761. http://dx.doi.org/10.1002/smj.337
Wang, Y., Chen, Y., Nevo, S., Jin, J, F., Tang, G., Chow, W, S. (2013). IT capabilities andinnovation performance: the mediating role of market orientation, Commun.Assoc. Inf. Syst. 33.
Xiang, J., Archer, N., & Detlor, B. (2014). Business process redesignproject success: the role of socio-technical theory. BusinessProcess Management Journal, 20(5), 773-792.
Y. Chen, et al., (2015). IT capabilities and product innovation performance: The roles of corporateentrepreneurship and competitive intensity, Inf. Manage. (2015),
Zhang, M., Sarker, S. (2008). Unpacking the effect of IT capability on the performance of export-focused SMEs: a report from China, Inf. Syst. J. 18 (4), 2008, pp. 357–380.
ا