محمدعلی طحانیان؛ مجتبی رمضانی؛ احمد قاسمزاده خسروشاهی؛ موسی رضوانی چمنزمین؛ سیروس فخیمی آذر
چکیده
دو پدیده جهانیشدن و تجارت الکترونیک فرصتهای رقابتی زیادی را در عرصههای مختلف مانند بازاریابی ایجاد نموده است. سیستم بازاریابی الکترونیکی امروزه بهدوراز استراتژیهای بازاریابی سنتی متکی به فناوریهای برخط برای پاسخگویی سریع و کمهزینه به مشتریان عمده و خرد بازار میباشد. لذا هدف این پژوهش مدلسازی بازنمایی سیستمی بازاریابی ...
بیشتر
دو پدیده جهانیشدن و تجارت الکترونیک فرصتهای رقابتی زیادی را در عرصههای مختلف مانند بازاریابی ایجاد نموده است. سیستم بازاریابی الکترونیکی امروزه بهدوراز استراتژیهای بازاریابی سنتی متکی به فناوریهای برخط برای پاسخگویی سریع و کمهزینه به مشتریان عمده و خرد بازار میباشد. لذا هدف این پژوهش مدلسازی بازنمایی سیستمی بازاریابی الکترونیک شرکت نفت سپاهان اصفهان است. روششناسی پژوهش حاضر ازنظر نتیجه، توسعهای است و ازنظر نوع داده در دسته پژوهشهای ترکیبی (کیفی/کمی) قرار میگیرد. در این پژوهش از سه تحلیل همزمان فراترکیب و دلفی در بخش کیفی و تحلیل بازنمایی سیستمی بر اساس تعامل با گروههای کانونی در بخش کمی استفاده شد. نتایج در بخش کیفی، با بررسی ۳۲ پژوهش از وجود ۱۲ پژوهش تأییدشده حکایت دارد که بر اساس آن دو مؤلفه اصلی کارکرد ارتباطی و تسریعی بازاریابی الکترونیک با ۱۵ مضمون گزارهای شناسایی شد. بر اساس تحلیل دلفی نیز مشخص شد مجموعاً ۱۱ مضمون گزارهای، وارد فاز تحلیل گروه کانونی بر اساس بازنمایی سیستمی گردید. بر اساس نتایج بخش کمی بهروز نگهداشتن اطلاعات آنلاین در مورد محصولات شرکت به زبانهای مختلف بهعنوان محرک کارکردهای ارتباطی بازاریابی الکترونیکی میتواند به پیامد تملکگرایی در بازاریابی شبکهای در منطقه شرکت نفت سپاهان ازنظر توزیع و فروش عمده محصولات خود منجر شد. همچنین مشخص شد، ارائه محصولات روز از طریق برگزاری همایشها و نمایشگاههای اختصاصی بهعنوان محرک کارکردهای تسریعی بازاریابی الکترونیکی میتواند پیامد حذف واسطهها جهت تحویل سریع محصولات به مشتریان را به همراه داشته باشد.
جمشید صالحی صدقیانی؛ سمانه سرورنژاد؛ رضا ابراهیمی آتانی؛ مریم اخوان خرازیان؛ موسی رضوانی چمنزمین
دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1391، ، صفحه 147-162
چکیده
نظام پرداخت از طریق موبایل امکانی است که در بسیاری از کشورها فراهم گردیده است این نوع پرداخت به دلیل راحتی استفاده، دست یابی همگانی و سریع به گوشی های تلفن همراه و استفاده دائمی افراداز آنها مورد توجه میباشد. ولی متاسفانه بر اساس بررسیهای به عمل آمده استقبال از این سرویس آنطور که پیشبینی میشد، موفق نبوده است. در تحقیق ...
بیشتر
نظام پرداخت از طریق موبایل امکانی است که در بسیاری از کشورها فراهم گردیده است این نوع پرداخت به دلیل راحتی استفاده، دست یابی همگانی و سریع به گوشی های تلفن همراه و استفاده دائمی افراداز آنها مورد توجه میباشد. ولی متاسفانه بر اساس بررسیهای به عمل آمده استقبال از این سرویس آنطور که پیشبینی میشد، موفق نبوده است. در تحقیق حاضر علل مقاومت افراد در برابر پذیرش این نوع امکانبه خصوصیات فردی شامل جنس، سن، درآمد، سطح تحصیلات، استفاده از اینترنت، توجه به تبلیغات و بالاخره میزان خطر پذیری افراد مورد مطالعه قرار گرفته است. در این تحقیق تلاش میشود، کشف رابطه میان عدم پذیرش سرویس پرداخت موبایل و خصوصیات فردی مشتریان، برنامه عمومی برای جذبمشتریان پیشنهاد شود.لازم به ذکر است که دادههای مورد نیاز مقاله با پرسش از افرادی که حاضر به استفاده از این سرویس نبودهاندجمعآوریگردیدهاست. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای هوشمندانه داده کاوی و درخت تصمیم بهره گرفته شده است.