مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
مدل ارزیابی موفقیت ابزارهای هوش کسب‌وکار

سعید روحانی؛ سوگل ربیعی ساوجی

دوره 4، شماره 15 ، اردیبهشت 1395، ، صفحه 29-64

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6858

چکیده
    در محیط تجاری سریعا در حال تغییر امروز، نیاز به اطلاعات تجاری سودمند برای سازمان­ها نه تنها به منظور کسب موفقیت بلکه برای بقاء حیاتی می­باشد. با توجه به ناتوانایی سیستم­های اطلاعاتی مدیریت در برآورده کردن انتظارات تصمیم­گیرندگان سازمانی در عرصه رقابت در سال­های اخیر، فناوری­های هنرگونه­ای نظیر هوش کسب­وکار به ...  بیشتر

شناسایی و دسته‌بندی عوامل حیاتی موفقیت پروژه‌های پیاده‌ سازی سیستم‌های هوش کسب و کار در ایران

احد زارع رواسان؛ سوگل ربیعی ساوجی

دوره 2، شماره 7 ، خرداد 1393، ، صفحه 61-82

چکیده
  امروزه تعداد زیادی از سازمان‌ها جهت بهبود کیفیت تصمیم‌گیری خود از سیستم‌های هوش کسب و کار استفاده می‌نمایند. اگرچه بسیاری از سازمان‌ها به استقرار و استفاده از سیستم‌های هوش کسب و کار روی آورده‌اند، اما همه آن‌ها در پیاده‌سازی آن موفق نبوده‌اند. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل حیاتی موفقیت اجرای سیستم‌های هوش کسب و کار در سازمان‌های ...  بیشتر