سودابه نامدار زنگنه؛ آرزو قهقایی؛ فروزان ناصری
چکیده
گسترش روزافزون خدمات ارتباطات راه دور بهویژه خدمات ارائهشده توسط اپراتورهای تلفن همراه و افزایش رقابت، آنها را به ارائه خدمات جدید و متنوع ترغیب کرده است. اپراتورها سعی میکنند با ارائه کیفیت و قیمت مناسب بهعنوان عوامل مؤثر بر رضایت کاربران، علاوه بر حفظ کاربران خدمات فعلی، آنها را برای پذیرش و استفاده از نوآوریهای ...
بیشتر
گسترش روزافزون خدمات ارتباطات راه دور بهویژه خدمات ارائهشده توسط اپراتورهای تلفن همراه و افزایش رقابت، آنها را به ارائه خدمات جدید و متنوع ترغیب کرده است. اپراتورها سعی میکنند با ارائه کیفیت و قیمت مناسب بهعنوان عوامل مؤثر بر رضایت کاربران، علاوه بر حفظ کاربران خدمات فعلی، آنها را برای پذیرش و استفاده از نوآوریهای جدید تشویق نمایند. با توجه به اهمیت این مسئله، در این مقاله به بررسی اثر کیفیت خدمات و رضایت مشتری بر پذیرش خدمات جدید ارائهشده توسط اپراتورهای تلفن همراه و پیشبینی پذیرش نوآوری پرداختهشده است. تحلیل ارتباط سه فاکتور کیفیت خدمات، رضایت مشتری و پذیرش خدمات جدید در اپراتور همراه اول با استفاده از روش معادلات ساختاری مورد مقایسه قرار میگیرد. همچنین پس از استخراج فاکتورهای مناسب، احتمال پذیرش خدمات جدید با استفاده از رگرسیون لجستیک پیشبینی میشود. نتایج نشان داد که مشتری مداری و انعطافپذیری در ارائه خدمات دارای اثر زیادی بر پذیرش نوآوری توسط کاربران اثرگذار میباشند و اپراتور همراه اول با تمرکز بر این دو شاخص در ارائه خدمات جدید میتواند کاربران زیادی را جذب نماید.