سید سعید میرواحدی؛ محمدتقی طغرایی؛ مریم آستانه
چکیده
در سالهای اخیر از یکسو کسبوکارهای مبتنی بر وب رو به رشد بوده و از سوی دیگر رقابت ایجادشده میان این کسبوکارها، صاحبانشان را بر این داشته است که پیرامون وفادار کردن مخاطبان و کاربرانشان و ایجاد تعلقخاطر بیشتر در آنان، جهت افزایش و پایدارسازی فعالیت خود، در صدد استفاده از راهحلهای مناسب و مؤثر باشند. بازی پردازی راهحلی است ...
بیشتر
در سالهای اخیر از یکسو کسبوکارهای مبتنی بر وب رو به رشد بوده و از سوی دیگر رقابت ایجادشده میان این کسبوکارها، صاحبانشان را بر این داشته است که پیرامون وفادار کردن مخاطبان و کاربرانشان و ایجاد تعلقخاطر بیشتر در آنان، جهت افزایش و پایدارسازی فعالیت خود، در صدد استفاده از راهحلهای مناسب و مؤثر باشند. بازی پردازی راهحلی است که در این میان مقبولیت زیادی پیدا کرده است. در این راستا با استفاده از روش نظریهپردازی داده بنیاد، پژوهشی جهت طراحی مدلی در این حوزه انجام شده است. حاصل این پژوهش طراحی مدل بازی پردازی است. این مدل راهبردهایی را در جهت رفع مسائلی از جمله کمتوجهی و عدم وفاداری مخاطبان را توصیه مینماید. درصورتیکه کسبوکارها هنگام تولید و اجرای بازی پردازی، این راهبردها را با توجه به ملاحظاتی که در مدل تحت عنوان شرایط زمینهای و مداخلهگر ذکر گردیده، به کار بندند، میتوانند شاهد پیامدهایی از جمله کسب توجه و افزایش وفاداری مخاطبینشان باشند