محمد رضا تقوا؛ ایمان رئیسی وانانی؛ زهره دهدشتی شاهرخ؛ مانا شاکرین
چکیده
در عرصه رقابت فشرده، مدیران کسبوکارها، بیش از همیشه به اطلاعات مناسب برای اتخاذ تصمیمهای راهبردی نیاز دارند. برای آن دسته از مدیران اجرایی که در حوزه خردهفروشی آنلاین محصولات فسادپذیر فعالیت دارند، دسترسی به اینگونه اطلاعات از اهمیت برخوردار است چراکه این محصولات چرخه عمر کوتاهی دارند. در این پژوهش، با بهکارگیری رویکرد ...
بیشتر
در عرصه رقابت فشرده، مدیران کسبوکارها، بیش از همیشه به اطلاعات مناسب برای اتخاذ تصمیمهای راهبردی نیاز دارند. برای آن دسته از مدیران اجرایی که در حوزه خردهفروشی آنلاین محصولات فسادپذیر فعالیت دارند، دسترسی به اینگونه اطلاعات از اهمیت برخوردار است چراکه این محصولات چرخه عمر کوتاهی دارند. در این پژوهش، با بهکارگیری رویکرد تحقیق ترکیبی، ابعاد و مؤلفههای مدل هوشمندی بازار در زنجیره عرضه محصولات فسادپذیر شناسایی شده است. از تحلیل عاملی و نرمافزار اسمارت پی آل اس برای اعتبارسنجی مدل استفادهشده است. مدل مذکور، شامل 5 بعد هوشمندی کسبوکار، بینش بازار و مشتری، هوشمندی زنجیره عرضه، هوشمندی رقابتی و هوشمندی کسبوکار اجتماعی است.