نویسندگان
1 دکترای مدیریت فناوری اطلاعات، عضو گروه مهندسی فناوری اطلاعات، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مجازی نور طوبی، تهران.
2 دکترای مدیریت سیستم، عضو گروه مهندسی فناوری اطلاعات، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مجازی نور طوبی، تهران.
3 دانشجوی کارشناسی ارشد، مهندسی فناوری اطلاعات، گرایش تجارت الکترونیکی، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مجازی نور طوبی، تهران.(نویسنده مسئول)؛ samaneh_rabbani92@student.nooretouba.ac.ir
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
Purpose of this study is to provide a trust model in E-banking in Iran.
Concentrating on trust and presenting a trust model are since innovative side of this study. So, first the existing trust models in e-commerce and e-banking have been studied.The proposed model has seven main parts and eight theories. This model has been tested with electronic questionnaire on the sample of 227 people, including E-banking users. To analyze the data and determine the relationship between variables, Confirmatory factor analysis and PLS software is used. Data analysis in two parts. In The measurement part, technical characteristics of questionnaire including reliability, convergent validity and divergent were examined. In The structure part, structural Coefficients of model have been examined for evaluating hypotheses of study. After the studies, three theories have been rejected from the total of eight and the remaining theories have been accepted. The rejected theories include the relationship between perceive privacy, propensity to trust and perceived competency with trust.
P
کلیدواژهها [English]
آماده, حمید.؛جعفر پور, محمود (1387). تبیین موانع و راهکارهای توسعه بانکداری الکترونیکی در چارچوب سند چشم انداز "ایران 1404". مجله دانش و توسعه , شماره 26.
حیدر پور, فرزانه؛ طهماسبی گتابی, ابوطالب (1388). تاثیر هزینه آموزش و هزینه تبلیغات بانکداری الکترونیکی بر افزایش جذب سپرده های بانک ها (مطالعه موردی بانک صادرات استان مازندران). پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی, شماره 1,ص. 44-52.
ذاکر شهرک, مهرداد؛ اسماعیل نژاد, احسان (1392). ارائه مدلی یکپارچه برای تراکنش های بانکداری الکترونیک بر پایاه اعتماد، ریسک و فضای خصوصی کاربر. کنفرانس مویایل ایران. تهران.
کمالی دهکردی, پروانه؛ خلیلی برکویی, زهرا (1391). عوامل موثر بر اعتماد مشتریان در بانکداری الکترونیکی. گاهنامه پژوهشی دانشگاه پیام نور استان چهار محال بختیاری .
معادی, منصوره.؛جاوید نیا, محمد؛ معادی, مرجان؛ جاویدنیا, مصطفی (1393). مدل جامع اعتماد بر خط در تجارت الکترونیکی. کنفرانس بین المللی توسعه و تعالی کسب و کار. تهران.
نورانی کوتنایی , محمد؛ علیزاده ثانی , محمد کاظم (1387). بررسی نقش و تأثیرگذاری اعتماد مشتریان در استفاده از بانکداری الکترونیک. دومین کنفرانس جهانی بانکداری الکترونیکی.
طالبی, کامبیز.؛ داوری , علی ؛دهقان نجم آبادی, عامر (1392). شناسایی تاثیر سرمایه فکری بر تشخیص فرصت های کار آفرینانه در شرکت های دانش بنیان. فصلنامه علی پژوهشی مطالعات مدیریت. شماره 71.