مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
شناسایی مؤلفه‌های هوشمندسازی صنعت گردشگری در ایران

فرنوش زنگوئی؛ زهرا خرازی محمدوندی آذر؛ جمشید صالحی صدقیانی

دوره 8، شماره 32 ، شهریور 1399، ، صفحه 239-272

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.47173.1607

چکیده
  هدف اصلی این پژوهش، شناسایی مؤلفه­های هوشمندسازی صنعت گردشگری در ایران بوده است. پژوهش از نوع آمیخته و با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی قراردادی در بخش کیفی و پیمایش در بخش کمّی انجام گرفته است. در بخش کیفی، با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند و تکنیک گلوله برفی تعداد سیزده نفر از مدیران گردشگری کشور مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند. ...  بیشتر

راهکارهای رفع موانع اجرای مدیریت دانش در زنجیره تأمین استارتاپ های مواد غذایی تندمصرف

سید جلال‌الدین حسینی دهشیری؛ مجتبی آقایی؛ جمشید صالحی صدقیانی

دوره 8، شماره 30 ، دی 1398، ، صفحه 79-114

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10619

چکیده
  امروزه، ارائه خدمات با ظهور فناوری‌های جدید و ظهور کسب‌وکارهای آنلاین، متحول شده است. هدف کسب‌وکارهای آنلاین و استارتاپ ها، ارائه خدمات آنلاین با صرفه‌جویی در وقت و هزینه مشتریان است. یکی از حوزه‌هایی که در آن، ارائه خدمات آنلاین به رفع نیاز گروه‌های مختلفی از جامعه منجر می‌شود، مواد غذایی تند مصرف است. ازآنجاکه نرخ مصرف و فسادپذیری ...  بیشتر

تاثیربکارگیری برنامه ریزی منابع سازمان ) ERP ( در استقرار هوش رقابتی) CI ( در سازمانهای کوچک و متوسط

منا مهران؛ هادی خادمی؛ جمشید صالحی صدقیانی؛ جواد خادمی؛ موسی رضوانی چمن زمین

دوره 2، شماره 8 ، شهریور 1393، ، صفحه 99-121

چکیده
  چکیدهدر سالهای اخیر ورود سامانههای "برنامهریزی منابع سازمانی" ) ERP ( به سازمانهایکوچک و متوسط ) SMEs ( موردتوجه شرکتهای ایرانی قرارگرفتهاند. نیاز روزافزون به اینابزار و وجود چالشها در مسیر اجرا، مطالعه، شناخت و بررسی ابعاد مدیریتی اینسامانهها را ضروری میسازد. هوشمندی رقابتی بهعنوان یکی از مفاهیم نوین مدیریتی موجبتسریع جریان تبادل اطلاعات ...  بیشتر

تعیین عوامل حیاتی موفقیت و شکست پروژه‏ های بانکداری الکترونیکی در ایران

جمشید صالحی صدقیانی؛ مریم اخوان خرازیان؛ یاسر سبحانی فرد؛ وحید فرهمند

دوره 2، شماره 6 ، اسفند 1392، ، صفحه 23-48

چکیده
  امروزه استفاده از بانکداری الکترونیکی در بانکها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. سرعت تغییرات در محیط کسب وکار به طور متناوب در حل افزایش است و بانک‏ها دائما در جستجوی ایجاد خدمات و فرآیندهای نوآورانه برای مشتریان خود هستند تا بتوانند به طور موثر با هم به رقابت بپردازند.IT نقش مهم ایجاد کننده این فرآیندها را ایفا می کند. مسئله موجود ...  بیشتر

روابط فردی، انباشت دانش و عملکرد خدمات مراقبت سلامت

جمشید صالحی صدقیانی؛ وحید نجفی کلیانی؛ موسی رضوانی چمن زمین

دوره 1، شماره 4 ، شهریور 1392، ، صفحه 113-129

چکیده
  روابط فردی مؤثر همراه با دانش و تجربه کافی در زمینه مراقبت سلامت، منجر به ارائه خدماتبا کیفیت و مناسب به بیماران می شود. از اینرو پژوهش حاضر با هدف بررسی روابط فردی وانباشته دانش و نحوه اثرگذاری آنها بر عملکرد خدمات مراقبت سلامت در بیمارستانهای آموزشیمنتخب شهر تهران انجام شده است. یافته ها حاصل از تحقیق با استفاده از مدلسازی معادلاتساختاری ...  بیشتر

بررسی عوامل مقاومت در برابر سرویس پرداخت موبایل با استفاده از روش‌های داده کاوی مورد مطالعه : کاربران ایرانی

جمشید صالحی صدقیانی؛ سمانه سرورنژاد؛ رضا ابراهیمی آتانی؛ مریم اخوان خرازیان؛ موسی رضوانی چمن‌زمین

دوره 1، شماره 2 ، اسفند 1391، ، صفحه 147-162

چکیده
  نظام پرداخت از طریق موبایل امکانی است که در بسیاری از کشورها فراهم گردیده است این نوع پرداخت به دلیل راحتی استفاده، دست یابی همگانی و سریع به  گوشی های تلفن همراه و استفاده دائمی افراداز آنها  مورد توجه می‌باشد. ولی متاسفانه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده استقبال از این سرویس آنطور که پیش‌بینی می‌شد، موفق نبوده است. در تحقیق ...  بیشتر