مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
تقویت رفتار فرا نقش مشتریان در محیط کسب و کار دیجیتال از طریق شخصیت و تجربه برند

مرتضی ملکی مین باش رزگاه؛ داود فیض؛ هادی مرادی

دوره 8، شماره 31 ، فروردین 1399، ، صفحه 153-184

https://doi.org/10.22054/IMS.2019.44627.1558

چکیده
  گسترش کسب­وکارهای دیجیتال همراه با فرصت‌ها و چالش‌هایی است. یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها، اطلاعات منفی در خصوص برندها است. وظیفه مدیران بازاریابی، تقویت انعطاف­پذیری مشتریان در قبال این اطلاعات منفی است. از سوی دیگر در دو دهه اخیر، بیشتر پژوهش‌ها در حوزه شخصیت و تجربه برند بر تعریف و ویژگی آن‌ها متمرکز بوده که پژوهش حاضر با ...  بیشتر

تأثیر ویژگی های اطلاعات در زنجیره ارزش بر کسب مزیت رقابتی با میانجیگری متغیر همسویی استراتژیک برنامه فناوری اطلاعات و استراتژی های سازمان

نسرین ذوالفقارخانی؛ داود فیض

دوره 4، شماره 16 ، شهریور 1395، ، صفحه 89-121

https://doi.org/10.22054/ims.2016.6984

چکیده
    هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر ویژگی­های اطلاعات در زنجیره­ی ارزش بر کسب مزیت رقابتی با در نظر گرفتن تأثیر متغیر همسویی استراتژیک برنامه فناوری اطلاعات و استراتژی­های سازمان است. بدین منظور پرسش­نامه­ای بر اساس ترکیبی از مدل کرنز و لدرر و نظر خبرگان و اساتید دانشگاه طراحی و در میان مدیران و کارشناسان شعب بانک تجارت شهر ...  بیشتر