مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
تاثیر تعامل مشتری با برند به‌عنوان پیشایند وفاداری مشتری: تحلیل سه رویکرد شناختی، عاطفی و رفتاری

وحیده علیپور؛ محمدرضا سعدی؛ عاطفه مهری بازقلعه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 23 اسفند 1402

https://doi.org/10.22054/ims.2024.76742.2407

چکیده
  این مطالعه با هدف بررسی تأثیر تعامل با برند از طریق رسانه‌های اجتماعی بر وفاداری به برند از طریق ارزش ویژه برند انجام شد. پژوهش از حیث هدف کاربردی و بر مبنای روش، یک تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان سه برند ایرانی مای، سینره و کالیستا است. حجم جامعه نامحدود در نظر گرفته شده و برای تعیین حجم نمونه از ...  بیشتر

تأثیر استراتژی‌های رقابتی بر عملکرد بازاریابان فعال در رسانه‌های اجتماعی؛ با نقش متغیر تعدیل کننده ویژگیهای سازمانی

سعید آیباغی اصفهانی؛ امیر غفوریان شاگردی؛ تقی وحیدی؛ بهناز دانشمند

دوره 8، شماره 31 ، فروردین 1399، ، صفحه 119-152

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.43899.1537

چکیده
  رسانه‌های اجتماعی از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات است که امروزه در بسیاری از کشورها از جمله در ایران مورد استفاده قرار گرفته و کاربران زیادی از این بستر برای انجام فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی بهره می‌گیرند. با توجه به اهمیت رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی، این پژوهش به بررسی تأثیر استراتژی‌های رقابتی بر عملکرد بازاریابان ...  بیشتر

مدل درگیری مشتریان با برند در رسانه‌های اجتماعی د ر صنعت بانکداری

زهر ه دهدشتی شاهرخ؛ محمود محمدیان محمودی تبار؛ مسعود کیماسی؛ علی‌اصغر ساجدی‌فر

دوره 8، شماره 29 ، آبان 1398، ، صفحه 113-142

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10378

چکیده
  تحولات سریع اینترنت و رشد روزافزون رسانه‌های اجتماعی، فرصت‌های جدیدی را برای کسب‌وکارهای امروزی فراهم نموده است. سازمان‌ها با استفاده از این رسانه‌ها می‌توانند روابط عمیق و بادوامی را با مشتریان خود برقرار ساخته و با درگیر ساختن آن‌ها با برند خود، پیامدهای مثبتی را هم برای خودشان، هم برای مشتریان و جامعه ایجاد نمایندکنند. بر ...  بیشتر

عوامل تأثیرگذار بر کارکرد رسانه‌های اجتماعی در تأمین مالی جمعی مؤسسات خیریه

فاطمه مبشر راد؛ نسیم غنبر طهرانی

دوره 6، شماره 24 ، شهریور 1397، ، صفحه 87-107

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8893

چکیده
  سازمان‌های خیریه مردم‌نهاد باوجود ماهیت مستقل از منابع دولتی، می‌توانند از تأمین مالی جمعی برای حصول چشم‌اندازهای خود بهره ببرند. پیشرفت روزافزون فناوری‌های اینترنتی و علاقه‌ی جامعه بشری در استفاده از رسانه‌های اجتماعی، نقطه قوتی است که جای بررسی دارد. هدف این مقاله بررسی عوامل مؤثر بر کارکرد رسانه‌های اجتماعی در موفقیت تأمین ...  بیشتر