مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
تحلیل ارتباط میان شاخص‌های کاربرد اینترنت اشیاء در زنجیره تأمین لوازم خانگی با استفاده از رویکرد نقشه‌ شناختی فازی

غلامرضا جمالی؛ سید اسماعیل موسوی؛ معصومه محمدی

دوره 8، شماره 30 ، دی 1398، ، صفحه 137-162

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10621

چکیده
  هدف این پژوهش، تحلیل ارتباط میان شاخص­های کاربرد اینترنت اشیاء در زنجیره تأمین لوازم خانگی با استفاده از رویکرد نقشه­ شناختی فازیاست. جامعه آماری، کارشناسان فعال در کسب‌وکار لوازم خانگی در استان بوشهر بوده­اند. این افراد، با مفهوم اینترنت اشیاء و زنجیره تأمین آگاه بوده که از بین آن­ها 10 نفر به­عنوان نمونه انتخاب شدند. ابتدا، ...  بیشتر

مطالعه نقش مدیریت اطلاعات و به اشتراک‌گذاری آن در زنجیره تأمین

سارا منصوری؛ کامران نظری

دوره 5، شماره 20 ، تیر 1396، ، صفحه 103-120

https://doi.org/10.22054/ims.2017.8618

چکیده
    پژوهش حاضر به مطالعه اهمیت نقش مدیریت اطلاعات و به اشتراک‌گذاری آن میان شرکای زنجیره تأمین یک کالا یا خدمت می‌پردازد. وجود اطلاعات مؤثر و به اشتراک‌گذاری آن میان شرکای زنجیره تأمین، سازمان­ها را قادر به هماهنگی با تغییراتی که در تقاضاهای مشتریان به وجود می­آید می­کند. در این پژوهش نقش مدیریت اطلاعات و به اشتراک‌گذاری آن ...  بیشتر