مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
ارتباط میان حاکمیت پروژه و حاکمیت فناوری اطلاعات و اثر آن بر عملکرد پروژه

مهدی جنیدی جعفری؛ محمدتقی تقوی فرد؛ محمدرضا تقوا

دوره 9، شماره 34 ، بهمن 1399، ، صفحه 5-38

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.38060.1463

چکیده
  در کسب‌وکارهای امروزی، پروژه‌ها به‌عنوان بخش مهمی از عملیات کسب‌وکار تلقی می‌شوند؛ بنابراین، موفقیت پروژه‌ها تأثیر مستقیمی بر موفقیت شرکت‌ها دارد؛ بنابراین محققان و متخصصان در تلاش بوده‌اند تا با پیشنهاد و پیاده‌سازی روش‌های مدیریت پروژه، عملکرد پروژه را بهبود بخشند. پژوهش حاضر با هدف پاسخ‌گویی به این سؤال که چگونه می‌توان ...  بیشتر

نقش پیاده‌سازی چارچوب‌های مدیریت خدمات و امنیت در تداوم خدمات فناوری اطلاعات

سهیلا جعفرنژاد؛ محمدرضا تقوا

دوره 8، شماره 30 ، دی 1398، ، صفحه 33-54

https://doi.org/10.22054/ims.2019.10616

چکیده
  محیط رقابتی کسب‌وکار و وابستگی به خدمات، باعث شده است که سازمان‌ها بر پایه میزان توانایی در ارائه مستمر خدمات، مورد ارزیابی قرار گیرند. مدیریت تداوم خدمات فناوری اطلاعات، به مدیریت قابلیت‌های سازمان در تداوم ارائه سطحی توافقی و از پیش تعیین‌شده از خدمات فناوری اطلاعات، به‌منظور پشتیبانی از نیازمندی‌های کسب‌وکار در شرایط بروز ...  بیشتر

مدل ساختاری فناوری اطلاعات سبز و پایداری سازمانی

محمدرضا تقوا؛ مسعود ظهرابی؛ زهره دهدشتی شاهرخ

دوره 7، شماره 27 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 5-28

https://doi.org/10.22054/ims.2019.9982

چکیده
  توسعه پایدار یکی از جنبه­های مهم پیشرفت هر جامعه­ای برای حفظ منابع برای نسل­های آینده، تداوم پیشرفت و بهره­مندی آنان از زمینی پاک با استفاده از سازگاری توسعه با محیط‌زیست است. فناوری اطلاعات سبز نیز نگاه و روشی برای انجام این مهم است که علاوه بر تأمین توسعه پایدار، به سازمان در پایداری سازمانی به معنای تداوم موفقیت و رضایت­بخشی ...  بیشتر

فناور یهای اطلاعات و ارتباطات و جایگاه گردشگری الکترونیکی در آن

ابوالفضل تا ج زاده نمین؛ آیدین تاج زاده نمین؛ پانته آ صالحى صدقیانى؛ محمدرضا تقوا

دوره 1، شماره 3 ، خرداد 1392، ، صفحه 139-164

چکیده
  گردشگرىِ صنعتى، اطلاعا تمحور است. در مقال هى حاضر اثرات و تحولاتى که فناور ىهاى اطلاعاتو ارتباطات در شبک هى گردشگرى در مواردى از قبیل حذف عوامل واسط هاى و فراه مکردن اطلاعات،ایجاد ارتباط بین بازیگران در زنجیر هس ارز شهاى صنعت گردشگرى (مسافرت و میهما ننوازى) و ب هویژهمصر فکنندگان، ارائ هى بست ههاى مسافرتى ب هصورتى انعطا فپذیر و مشتر ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر پذیرش سیستمهاى آموزش الکترونیکى مبتن ىبر وب در آموزش ضمن خدمت

محمدرضا تقوا؛ ابراهیم رجب پور؛ سارا بابااحمدى

دوره 1، شماره 3 ، خرداد 1392، ، صفحه 165-188

چکیده
  آموزش الکترونیکى مبتنى بر وب محدودیت زمانى یا مکانى ندارد و براى یادگیرندگان، محیطیادگیرى انعطافپذیر و راحتى ایجاد میکند. به آنها این امکان را مى دهد تا به نحو احسن یاد بگیرند،به سرعت مهارتهاى حرفهاى خود را توسعه دهند و پیشرفت کنند. این پژوهش با هدف بررسى پذیرشسیستمهاى آموزش الکترونیکى مبتنى بر وب در آموزش ضمن خدمت کارکنان سازمان ...  بیشتر