مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
نقش میانجی‌گری مشارکت ورزشی در تبیین ارتباط بین میزان استفاده از ابزارهای ارتباطی فناوری اطلاعات با کاهش افسردگی نوجوانان

سجاد پاشائی؛ پریسا محمودپور؛ محمدرسول خدادادی

دوره 5، شماره 20 ، تیر 1396، ، صفحه 209-235

https://doi.org/10.22054/ims.2017.8630

چکیده
    مطالعه حاضر با هدف، بررسی نقش میانجی­گری مشارکت ورزشی در تبیین ارتباط بین میزان استفاده از ابزارهای ارتباطی فناوری اطلاعات (تلفن همراه، اینترنت، اینستاگرام و تلگرام) با کاهش افسردگی نوجوانان منطقه آزاد ماکو، انجام شد. جامعه آماری پژوهش به‌صورت تصادفی ساده و به تعداد 265 نفر از بین نوجوانان منطقه آزاد ماکو که حداقل سه جلسه در ...  بیشتر

ارزیابی ارتباط بین میزان استفاده از ابزارهای ارتباطی فناوری اطلاعات و افسردگی جوانان

ساینا رتبه‌ای؛ احد زارع رواسان

دوره 4، شماره 13 ، آذر 1394، ، صفحه 115-141

https://doi.org/10.22054/ims.2015.4086

چکیده
    ابزارهای فناوری اطلاعات با جاذبه‌های خود نقش مهمی در زندگی کاربران ایفا کرده و موجب شده‌اند تا افراد کار با این ابزارها را به هم‌نشینی با خانواده و دوستان خود برگزینند که این مسئله ممکن است در درازمدت منجر به انزوای اجتماعی و افسردگی افراد شود. مطالعه حاضر جهت تعیین ارتباط احتمالی میان میزان استفاده از این ابزارها و افسردگی ...  بیشتر

بررسی و تعیین موانع گسترش تجارت سیار در ایران

محمد موسی خانی؛ سیروس علیدوستی؛ مصطفی شاه بوداغیان

دوره 1، شماره 1 ، آذر 1391، ، صفحه 61-74

چکیده
  تجارت سیار در واقع"استفاده از فناوری‏های بی‏سیم به منظور فراهم نمودن خدمات شخصی، مکان محور و آسان برای مشتریان، کارمندان و شرکا" است . در این پژوهش موانع کاربردی، شبکه، زیرساختاری، مکانی، امنیتی، فنی و اخلاقی و قانونی تجارت سیار مورد بررسی قرار گرفته است. همه موانع به جز مانع مکانی توسط کارشناسان و مدیران خبره در فناوری‏های ارتباط ...  بیشتر