ابراهیم رجب پور
چکیده
عرصه های مختلف دیجیتال، در حال برنامهریزی و سرمایهگذاری هستند و ارزیابی آمادگی الکترونیکی برای سنجش میزان موفقیت آنها از سازمانها در زمینه ورود به اهمیت ویژهای برخوردار است. در این تحقیق محقق قصد دارد، پس از بررسی عوامل مؤثر بر آمادگی الکترونیکی، با استفاده از روش مدلسازی ساختاری تفسیری به تبیین آمادگی الکترونیکی ...
بیشتر
عرصه های مختلف دیجیتال، در حال برنامهریزی و سرمایهگذاری هستند و ارزیابی آمادگی الکترونیکی برای سنجش میزان موفقیت آنها از سازمانها در زمینه ورود به اهمیت ویژهای برخوردار است. در این تحقیق محقق قصد دارد، پس از بررسی عوامل مؤثر بر آمادگی الکترونیکی، با استفاده از روش مدلسازی ساختاری تفسیری به تبیین آمادگی الکترونیکی در صنعت دارویی بپردازد. با بررسیهای صورت گرفته از مرور ادبیات تحقیق به روش تطبیقی و همچنین نظرات خبرگان (17 نفر)، شش دسته عوامل مؤثر در سنجش آمادگی الکترونیکی شناسایی شده و سپس با استفاده از روش مدلسازی ساختاری تفسیری در سه سطح، قرار گرفتند. در ادامه پس از مشخص شدن سطوح هر کدام از عوامل و همچنین با در نظر گرفتن ماتریس در دسترسپذیری نهایی، مدل نهایی ساختار تفسیری ترسیم گردید. نتایج نشان داد عاملهایی همچون زیرساخت و دسترسی، منابع انسانی و ساختار سازمانی در ارتباط با موضوع سنجش آمادگی الکترونیکی در صنعت دارویی از اثرگذاری بیشتری نسبت به بقیه عوامل برخوردارند. نتایج این پژوهش، به مدیران صنعت دارویی خاطرنشان میکند که برای حرکت بهسوی دنیای دیجیتال باید به عوامل شناسایی شده و علیالخصوص عواملی که در سطح پایینتر مدل قرار گرفتهاند، توجه ویژهای مبذول داشت.
حمیدرضا رضایی کلیدبری؛ علی داوری؛ عبدالمجید ایمانی
دوره 1، شماره 1 ، آذر 1391، ، صفحه 75-90
چکیده
با وجود ساختارهای گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و قانونی، اکثر جوامع و سازمانها با چالشهای متفاوتی در توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) مواجه هستند. به همین دلیل ارائه راهکارهایی برای به کارگیری بهینه فاوا لازم و ضروری به نظرمی رسد.در پژوهش حاضر به منظور سنجش میزان آمادگی الکترونیکیدو موسسه مالی و بازرگانی ...
بیشتر
با وجود ساختارهای گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و قانونی، اکثر جوامع و سازمانها با چالشهای متفاوتی در توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) مواجه هستند. به همین دلیل ارائه راهکارهایی برای به کارگیری بهینه فاوا لازم و ضروری به نظرمی رسد.در پژوهش حاضر به منظور سنجش میزان آمادگی الکترونیکیدو موسسه مالی و بازرگانی و مقایسه آنها با یکدیگر، از چارچوب نظری موسسه بریج برای مدل مفهومی استفاده شده است. پس از انتخاب مدلبا پژوهش میدانی،پرسشنامه بین 109 نفر از کارکنان هر دو موسسه توزیع و جمعآوری شد. نتایج تجزیه و تجلیل دادهها نشان داد که سطح آمادگی الکترونیکی در هر دو موسسه مالی و بازرگانی مطلوب نیست. همچنین بین میزان آمادگی الکترونیکی دو موسسه تفاوت معناداری وجود ندارد و در مجموع در دو موسسه نتایج مشابهی مشاهده می شود.