مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
چالش‌های حوزه ارزش‌گذاری و ارزیابی شرکت‌های نوپای فناوری اطلاعات

محمدتقی تقوی فرد؛ مصطفی رادمرد؛ سهیلا جعفر نژاد؛ محمدرضا هراتی نیک

دوره 7، شماره 27 ، اردیبهشت 1398، ، صفحه 29-58

https://doi.org/10.22054/ims.2019.9983

چکیده
    ارزش‌گذاری کسب‌وکارهای نوپا همواره موضوعی مهم در مذاکرات میان کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بوده است. بررسی پژوهش‌های موجود نشان می‌دهد علیرغم اهمیت موضوع، شناخت کافی در مورد این بخش مهم وجود ندارد و شناسایی راه‌حل مناسب هم برای کارآفرینان و هم برای سرمایه‌گذاران لازم و ضروری است. پژوهش‌های انجام‌شده در زمینه ارزش‌گذاری ...  بیشتر

مدل ارزش‌گذاری خدمات الکترونیک (فناوری اطلاعات) در مؤسسات بزرگ غیرانتفاعی

محمدعلی خاتمی فیروزآبادی؛ عباس عباسی آذر؛ محمد رضا تقوا؛ کامران فیضی

دوره 5، شماره 20 ، تیر 1396، ، صفحه 41-76

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8616

چکیده
  تحقیق حاضر مدلی را برای ارزش‌گذاری خدمات الکترونیک در مؤسسات غیرانتفاعی به تصویر می‌کشد. اندیشه این مدل از خلأ تحقیقات در این زمینه نشات گرفته است. با توجه به این موضوع، متغیرهای مستقل برای ارزش‌گذاری خدمات الکترونیک بر مبنای روش استقرایی و تئوری مفهوم‌سازی بنیادی از بطن نظرات اعضای جامعه تحقیق استخراج شد. این متغیرها شامل موضوعات ...  بیشتر