مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردی نوین به منظور کشف و تجزیه وتحلیل دانش پدیده های استثنایی با استفاده از داده کاوی

مسعود عابسی؛ الهه حاجی گل یزدی؛ حسن حسینی نسب؛ محمد باقر فخرزاد

دوره 3، شماره 12 ، شهریور 1394، صفحه 1-20

چکیده
    منطق یادگیری ازاستثنائات چالشی قابل توجه در حوزه داده­کاوی است. استثنائات پدیده­های نادری هستند که رفتاری مثبت و متفاوت از الگوهای اصلی و مورد انتظار موجود در پایگاه­داده از خود بروز می دهند. ایجاد چارچوبی کارا برای افزایش اطمینان به پدیده­های استثنایی در کشف دانش و یادگیری موثر از آن حائز اهمیت است. در این پژوهش، الگویی ...  بیشتر

رابطه کنترل سازمانی ادراک شده و ترس از مجازات، با وقت گذرانی اینترنتی کارکنان در محیط کار (مورد مطالعه: گروه صنعتی ایران خودرو)

یوسف محمدی مقدم؛ شادان وهاب زاده؛ امیرحسین تقوی قاسم آباد؛ جواد معدنی

دوره 3، شماره 12 ، شهریور 1394، صفحه 21-52

چکیده
  فعالیت هایی از قبیل استفاده از شبکه های اجتماعی، استفاده از وبلاگ ها و پادکست ها، دانلود و آپلود محتوا و خرید آنلاین و... در محیط کار را می توان تحت عنوان "وقت گذرانی اینترنتی"، مفهوم سازی نمود. اینگونه رفتارها پیامدهای منفی، از قبیل کاهش سطح بهره وری، و زیان های مالی را برای سازمان ها در پی دارد. از همین رو، هدف ما از انجام این پژوهش، ...  بیشتر

عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی سیستم مدیریت فرایند کسب و کار

سعید روحانی؛ احد زارع رواسان؛ هما دیلمی

دوره 3، شماره 12 ، شهریور 1394، صفحه 53-76

چکیده
  ‎ با رشد سازمان ها و پیچیده شدن فرآیندهای کسب­و­کار، مدیریت و کنترل آن­ها از اهمیت بیشتری نسبت به قبل برخوردار می­باشد. بر این مبنا داشتن یک رویکرد مدیریت فرایند کسب­و­کار قوی در سازمان­ها، حائز اهمیت است. از آنجا که سیستم­های مدیریت فرآیندهای کسب­و­کار، سیستم­هایی الکترونیکی هستند که برای پشتیبانی، نظارت و مدیریت ...  بیشتر

تأثیر مدیریت دانش در موفقیت "مدیریت ارتباط با مشتری" با در نظر گرفتن اثرات واسطه ای عوامل سازمانی (مورد مطالعه : بانک ملی ایران) ر

محمدتقی تقوی فرد؛ ماندانا واقف کودهی؛ شیما صالحی مقدم

دوره 3، شماره 12 ، شهریور 1394، صفحه 77-95

چکیده
  پژوهش حاضر به بررسی تأثیر مدیریت دانش در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری با در نظر گرفتن اثرات عوامل سازمانی به عنوان عامل واسطه ای پرداخته است. نوع تحقیق کاربردی بوده و از بعد روش، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، کارکنان شعب بانک ملی در شهر تهران به تعداد 5480 نفر بوده است، که تعداد 336 نفر به طور تصادفی ساده و با استفاده از جدول ...  بیشتر

عوامل مؤثر در انتخاب مدل های کسب و کار الکترونیکی کوچک و متوسط در ایران

محمود محمدیان؛ امیر روحانی؛ علی هاشمزهی؛ مجتبی کریمیان

دوره 3، شماره 12 ، شهریور 1394، صفحه 97-122

چکیده
  گسترش کسب و کارهای الکترونیکی در سایه اقتصاد دیجیتالی، انتخاب مدل کسب و کار الکترونیک را به یک ضرورت استراتژیک تبدیل کرده است. بنابراین آگاهی از مجموعه عوامل موثری که این انتخاب را تحت تاثیر قرار می­دهند برای مدیران و محققان از اهمیت بالایی برخوردار است. پژوهش حاضر مجموعه عوامل محیطی و سازمانی موثر بر انتخاب مدل کسب و کار الکترونیکی ...  بیشتر

مرور سیستماتیک و جهت گیری آتی پژوهش ها در حوزه مراکز رشد مجازی کسب ‌وکار

ایوب محمدیان؛ امیر مانیان؛ مریم خداداد برمی

دوره 3، شماره 12 ، شهریور 1394، صفحه 123-150

چکیده
  گسترش روزافزون اینترنت و ظهور ایده های خلاقانه در این حوزه، اهمیت حمایت از سازمان های مجازی را افزایش می دهد. مراکز رشد مجازی از ابزارهای رشد اقتصادی محسوب می‌شوند که نقش بسزایی در توسعه کسب‌وکارهای نوپا به ویژه در حوزه اینترنت دارند. هدف از تحقیق حاضر ایجاد درک جامع و صحیح درخصوص پدیده جدید مراکز رشد مجازی می باشد. برای این منظور ...  بیشتر