محمد رضا تقوا؛ ایمان رئیسی وانانی؛ زهره دهدشتی شاهرخ؛ مانا شاکرین
چکیده
در عرصه رقابت فشرده، مدیران کسبوکارها، بیش از همیشه به اطلاعات مناسب برای اتخاذ تصمیمهای راهبردی نیاز دارند. برای آن دسته از مدیران اجرایی که در حوزه خردهفروشی آنلاین محصولات فسادپذیر فعالیت دارند، دسترسی به اینگونه اطلاعات از اهمیت برخوردار است چراکه این محصولات چرخه عمر کوتاهی دارند. در این پژوهش، با بهکارگیری رویکرد ...
بیشتر
در عرصه رقابت فشرده، مدیران کسبوکارها، بیش از همیشه به اطلاعات مناسب برای اتخاذ تصمیمهای راهبردی نیاز دارند. برای آن دسته از مدیران اجرایی که در حوزه خردهفروشی آنلاین محصولات فسادپذیر فعالیت دارند، دسترسی به اینگونه اطلاعات از اهمیت برخوردار است چراکه این محصولات چرخه عمر کوتاهی دارند. در این پژوهش، با بهکارگیری رویکرد تحقیق ترکیبی، ابعاد و مؤلفههای مدل هوشمندی بازار در زنجیره عرضه محصولات فسادپذیر شناسایی شده است. از تحلیل عاملی و نرمافزار اسمارت پی آل اس برای اعتبارسنجی مدل استفادهشده است. مدل مذکور، شامل 5 بعد هوشمندی کسبوکار، بینش بازار و مشتری، هوشمندی زنجیره عرضه، هوشمندی رقابتی و هوشمندی کسبوکار اجتماعی است.
منوچهر زمانی فریزهندی؛ پیام حنفی زاده؛ زهره دهدشتی شاهرخ؛ محمدتقی تقوی فرد
چکیده
در سالهای اخیر، کانالهای ترکیبی توجه زیادی را به خود جلب کردهاند. طراحی خدمات کانالهای ترکیبی و شناسایی توانشهای کاربران در استفاده از این خدمات، موضوع مهمی برای شاغلین در صنعت بانکی و محققین است. دغدغه اصلی که این مقاله به آن پرداخته، نحوه طراحی خدمات کانالهای ترکیبی است بهگونهای که توانش پذیری کاربران در استفاده از ...
بیشتر
در سالهای اخیر، کانالهای ترکیبی توجه زیادی را به خود جلب کردهاند. طراحی خدمات کانالهای ترکیبی و شناسایی توانشهای کاربران در استفاده از این خدمات، موضوع مهمی برای شاغلین در صنعت بانکی و محققین است. دغدغه اصلی که این مقاله به آن پرداخته، نحوه طراحی خدمات کانالهای ترکیبی است بهگونهای که توانش پذیری کاربران در استفاده از آنها افزایش یابد. این پژوهش، با تکیهبر نظریه توانش و با برخورداری از مفروضات معرفتشناسانه در طراحی روش تحقیق، به استفاده از دادههای کیفی پرداخته است. برای جمعآوری دادههای کیفی از روش مصاحبه عمیق با خبرگان صنعت بانکداری استفاده شده است. نتایج حاکی از آن بود که برای ارتقای توانش کاربران در استفاده از کانالهای ترکیبی میتوان ۱۵ موضوع را مدنظر قرار داد. موضوعاتی که هم توانشهای ادراکی احتمالی توسط کاربر را مدنظر قرار میدهد و هم باعث سوق دادن وی به سطوح بالاتر استفاده میشود. یافتههای این تحقیق میتواند به کارشناسان و مدیران ارشد صنعت بانکداری در طراحی خدمات کانالهای ترکیبی کمک نماید.
زهره دهدشتی شاهرخ؛ محمد تقی تقوی فرد؛ محمد رضا کریمی علویجه؛ محمد مهدی پورسعید
دوره 3، شماره 9 ، آذر 1393، ، صفحه 1-24
چکیده
تغییرات اساسی که از قرن نوزدهم در جامعه و اقتصاد رخ داده بهوضوح در توسعه اجتماعات ما منعکس شده است. جوامع مصرف که قبلاً وجود نداشتند با گسترش رسانههای جمعی و بازاریابی مدرن پا به عرصه وجود گذاشتند و درنتیجه مردم بهطورفزایندهای هویتشان را به برندهایی که مصرف میکنند گره زدند از سوی دیگر بازار در قرن بیست و یکم، تحت سیطره فنّاوری ...
بیشتر
تغییرات اساسی که از قرن نوزدهم در جامعه و اقتصاد رخ داده بهوضوح در توسعه اجتماعات ما منعکس شده است. جوامع مصرف که قبلاً وجود نداشتند با گسترش رسانههای جمعی و بازاریابی مدرن پا به عرصه وجود گذاشتند و درنتیجه مردم بهطورفزایندهای هویتشان را به برندهایی که مصرف میکنند گره زدند از سوی دیگر بازار در قرن بیست و یکم، تحت سیطره فنّاوری پیشرفته ارتباطی خصوصاً وب 2.0 و تجارت الکترونیک قرار گرفته است بهتبع آن جوامع مجازی برند بهسرعت در حال گسترش هستند. با عنایت به مراتب فوق، این تحقیق به دنبال شناسایی عوامل مؤثر بر مشارکت در این جوامع است. روش تحقیق مورداستفاده در این پژوهش، پیمایش بوده و جامعه آماری پژوهش شامل آن دسته از مشتریان شرکتهای مورد تحقیق است که در جوامع مجازی برند این شرکتها عضو هستند. دادههای پژوهش از 408 نفر از اعضای جامعه جمعآوری شدند. بهمنظور آزمون فرضیات مرتبط با اجزاء مدل و آزمون کل مدل تحقیق، از روش تحلیل عاملی تأییدی و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. یافتههای مطالعه حاکی از این است که چهار دسته از عوامل یعنی عوامل مرتبط با برند، عوامل اجتماعی، عوامل مرتبط با محصول و عوامل کارکردی بر مشارکت در جوامع مجازی برند مؤثرند.