مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
مدلی برای پیاده‌سازی تحول دیجیتال در بانک‌های غیردولتی تجاری ایران

هادی تقوی؛ محمد مهرآیین؛ مهدی شامی‌ زنجانی؛ علبرضا خوراکیان

دوره 14، شماره 53 ، مهر 1404، ، صفحه 77-113

https://doi.org/10.22054/ims.2025.83556.2551

چکیده
  تحول دیجیتال در صنعت بانکداری به‌عنوان یکی از الزامات اساسی برای بقا و رقابت‌پذیری در عصر دیجیتال شناخته می‌شود. این تحقیق با هدف تبیین مدل پیاده‌سازی تحول دیجیتال در بانک‌های غیردولتی تجاری ایران انجام گرفت. تحقیق حاضر از نظر جهت‌گیری، یک پژوهش بنیادی و از منظر روش تحقیق، جزء تحقیقات کیفی است. برای دستیابی به هدف پژوهش از طرح ...  بیشتر

مدیریت داده، اطلاعات و دانش در حوزه کسب‌وکار هوشمند
تاثیر مدیریت دانش و فناوری‌های صنعت 4.0 در سازمان‌ها: رویکرد فراترکیب

ناهید انتظاریان؛ محمد مهرآیین

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، ، صفحه 119-156

https://doi.org/10.22054/ims.2024.76308.2393

چکیده
  فناوری های جدید در زمیته صنعت 4.0 به شرکت ها اجازه می‌دهد تا فرآیندهای تجاری خود را بهبود بخشند و محصولات و خدمات را از طریق دانش جدیدی تولید شده سفارشی کنند. ایجاد و اشتراک دانش جدید هم به استفاده بهینه از فناوری های جدید صنعت 4.0 و هم به تعاملات در طول زنجیره ارزش بستگی دارد. با این حال، دستیابی به مزایای کسب و کار به شدت به منابع انسانی ...  بیشتر