مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
بهبود فرآیند خدمت‌دهی و کاهش زمان انتظار مشتریان در بانک با رویکرد شبیه‌سازی

محمدتقی تقوی‌فرد؛ آزیتا دادوند؛ مجتبی آقایی

دوره 6، شماره 22 ، اسفند 1396، ، صفحه 75-105

https://doi.org/10.22054/ims.2018.8521

چکیده
    بانک‌ها از جمله سازمان‌های خدماتی‌اند که با ارائه خدمات مالی، ارتباط تنگاتنگ با مشتری خود دارند. مشتریان مهم‌ترین منابع هر بانک می‌باشند و بنابراین تردیدی نیست که شرط دستیابی به سودآوری این بنگاه‌های مالی، در گرو تجزیه‌وتحلیل مسائل مربوط به رضایت‌مندی مشتریان در سطوح صف (شعب) بانک است. بانک‌ها توجه ویژه‌ای به کیفیت خدمات ...  بیشتر

تحلیل کمی فرصت‌ها و چالش‌های کاربرد فناوری اطلاعات سبز در سازمان

حمید شاهبندرزاده؛ محمدحسین کبگانی

دوره 4، شماره 14 ، اسفند 1394، ، صفحه 97-116

https://doi.org/10.22054/ims.2016.4113

چکیده
  امروزه علاقه به شناسایی و سنجش اثرات زیست‌محیطی ناشی از کسب‌وکارهای مختلف سبب افزایش گرایش و علاقه در بین پژوهشگران حوزه سیستم­های اطلاعاتی و فعالان کسب‌وکار به فناوری اطلاعات سبز شده است. ازاین‌رو استفاده از فناوری اطلاعات سبز در صنایع با فرصت­ها و چالش­های متفاوتی روبرو است. این فرصت­ها و چالش­ها می­توانند موجب کسب ...  بیشتر