محمدتقی تقویفرد؛ آزیتا دادوند؛ مجتبی آقایی
چکیده
بانکها از جمله سازمانهای خدماتیاند که با ارائه خدمات مالی، ارتباط تنگاتنگ با مشتری خود دارند. مشتریان مهمترین منابع هر بانک میباشند و بنابراین تردیدی نیست که شرط دستیابی به سودآوری این بنگاههای مالی، در گرو تجزیهوتحلیل مسائل مربوط به رضایتمندی مشتریان در سطوح صف (شعب) بانک است. بانکها توجه ویژهای به کیفیت خدمات ...
بیشتر
بانکها از جمله سازمانهای خدماتیاند که با ارائه خدمات مالی، ارتباط تنگاتنگ با مشتری خود دارند. مشتریان مهمترین منابع هر بانک میباشند و بنابراین تردیدی نیست که شرط دستیابی به سودآوری این بنگاههای مالی، در گرو تجزیهوتحلیل مسائل مربوط به رضایتمندی مشتریان در سطوح صف (شعب) بانک است. بانکها توجه ویژهای به کیفیت خدمات بهعنوان مهمترین اصل پرداختها دارند. طول صف و زمان انتظار دو عاملی هستند که نقش مهمی را در درک مشتری از کیفیت خدمات در بانک بازی میکنند. در میان روشهای مختلفی که بهمنظور بررسی سیستمها در حالت پایدار و دادههای احتمالی ارائه شده است، شبیهسازی قابلیت بالایی در مدلسازی و ارزیابی چنین شرایطی را دارا است. شبیهسازی ابزاری مناسب برای تحلیل سیستمهای صف است. در این پژوهش قصد بر این است که سیستم خدمتدهی بانک با در نظر گرفتن تمام عوامل مؤثر بر آن شبیهسازی شده و راهکارهایی جهت بهبود و اصلاح فرآیندهای موجود در بانک ارائه گردد. در این راستا پس از شناسایی فرآیندهای مختلف خدمتدهی در بانک، فرآیندهایی که منجر به تشکیل گلوگاه و کاهش کارایی خدمت دهندگان و نیز اتلاف زمان مشتریان میشود شناسایی و سپس سناریوهایی کاربردی، جهت افزایش کیفیت خدمات توسط بانک ارائه شده است. نتایج حاکی از آن است که روش پیشنهادی میتواند در عمل باعث افزایش سرعت و کارایی ارائه خدمات شعب بانک و نهایتاً رضایتمندی مشتریان شود.
حمید شاهبندرزاده؛ محمدحسین کبگانی
چکیده
امروزه علاقه به شناسایی و سنجش اثرات زیستمحیطی ناشی از کسبوکارهای مختلف سبب افزایش گرایش و علاقه در بین پژوهشگران حوزه سیستمهای اطلاعاتی و فعالان کسبوکار به فناوری اطلاعات سبز شده است. ازاینرو استفاده از فناوری اطلاعات سبز در صنایع با فرصتها و چالشهای متفاوتی روبرو است. این فرصتها و چالشها میتوانند موجب کسب ...
بیشتر
امروزه علاقه به شناسایی و سنجش اثرات زیستمحیطی ناشی از کسبوکارهای مختلف سبب افزایش گرایش و علاقه در بین پژوهشگران حوزه سیستمهای اطلاعاتی و فعالان کسبوکار به فناوری اطلاعات سبز شده است. ازاینرو استفاده از فناوری اطلاعات سبز در صنایع با فرصتها و چالشهای متفاوتی روبرو است. این فرصتها و چالشها میتوانند موجب کسب مزیت رقابت بیشتر نسبت به سایر رقبا و همچنین نبود این نوع سیستمها موجب اختلال در فعالیتهای سازمان میشود؛ بنابراین، استفاده از این فرصتها و ارائه راهحلهایی برای چالشهای کاربرد فناوری اطلاعات سبز در سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است. در پژوهش حاضر به تبیین مدلی جهت شناسایی فرصتها و چالشهای موجود برای کاربرد فناوری اطلاعات سبز در سازمان پرداخته شده است. ابعاد اصلی مدل مذکور از بررسی ادبیات نظری فناوری اطلاعات سبز گرفته شده است که بهوسیله تحلیل عاملی تأییدی مورد تأیید قرار گرفت. در پژوهش حاضر جهت تعیین میزان اهمیت هریک از ابعاد مدل، از نظر کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و اساتید دانشگاه و همچنین مدلسازی غیرخطی فازی استفاده شده است. نتایج حاصل از مدلسازی ریاضی نشان میدهد که هزینههای پیادهسازی و راهحلهای فناوری اطلاعات سبز میتواند هم بهعنوان یک فرصت و هم بهعنوان یک چالش مورد بررسی قرار گیرد.