وحیده علیپور؛ محمدرضا سعدی؛ عاطفه مهری بازقلعه
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، ارائه مدلی است که ساختاری مفید برای استفاده مدیران و محققان حوزه تعهد مشتری و برند است. این مطالعه به این پرسش پاسخ میدهد که چگونه مزایای زیباییشناسی برند و مزایای نمادین برند به تعهد مشتری منجر شده و احساس تعلقخاطر به برند چگونه این رابطه را میانجیگری میکند. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از حیث گردآوری ...
بیشتر
هدف اصلی این پژوهش، ارائه مدلی است که ساختاری مفید برای استفاده مدیران و محققان حوزه تعهد مشتری و برند است. این مطالعه به این پرسش پاسخ میدهد که چگونه مزایای زیباییشناسی برند و مزایای نمادین برند به تعهد مشتری منجر شده و احساس تعلقخاطر به برند چگونه این رابطه را میانجیگری میکند. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از حیث گردآوری دادهها، پیمایشی و توصیفی است. جمعآوری دادههای مورد نیاز تحقیق با استفاده از پرسشنامه 20 سؤالی استاندارد و سنجیده شده با طیف پنج گزینهای لیکرت انجام گرفته و بهصورت نمونهگیری غیر تصادفی هدفمند بین 350 نفر از دانشجویان دانشگاه زنجان به دست آمده است. یافتههای تحقیق نشان داد که مزایای زیباییشناسی و نمادین برند، دارای تأثیر مثبت و معنادار بر تعهد است و همچنین متغیر احساس تعلقخاطر به برند عامل میانجی مثبتی بین رابطه مزایای زیباییشناسی و نمادین برند بر تعهد به برند است.