سروش معتمدی فرد؛ امیر بیات ترک؛ جلال حقیقت منفرد
چکیده
در تغییرات سریع امروزی و محیط بسیار نامطمئن که نیازهای مشتریان، فناوری، نیازمندیهای کارکنان وضعیت جوامع، نظامهای پولی، موقعیت جغرافیایی و بهطورکلی همهچیز در حال تغییر است، شرکتها نمیتوانند همواره به تولید و عرضه محصولات موجود خود تکیه کنند. استراتژی توسعه محصول جدید یک فعالیت مهم است که به شرکتها کمک میکند تا زنده ...
بیشتر
در تغییرات سریع امروزی و محیط بسیار نامطمئن که نیازهای مشتریان، فناوری، نیازمندیهای کارکنان وضعیت جوامع، نظامهای پولی، موقعیت جغرافیایی و بهطورکلی همهچیز در حال تغییر است، شرکتها نمیتوانند همواره به تولید و عرضه محصولات موجود خود تکیه کنند. استراتژی توسعه محصول جدید یک فعالیت مهم است که به شرکتها کمک میکند تا زنده بمانند و بهبودهای مستمر ایجاد کنند. لیکن اکثر سازمانها این عوامل را ایستا در نظر گرفته و به پویایی این عوامل توجه ننمودهاند. ازآنجاییکه نحوه ارتباط بین عوامل مؤثر بر موفقیت توسعه محصول جدید دارای پویاییها و بازخوردهای فراوانی است، ابزار پویاییشناسی سیستمها، ابزار مناسبی است که از آن میتوان برای تجزیهوتحلیل در این حوزه بهره گرفت. در این تحقیق در جهت شناسایی و تحلیل پویاییهای عوامل مؤثر بر موفقیت توسعه محصول جدید، بر اساس پیشینه نظری و نظرات خبرگان صنعت، متغیرهای کلیدی در حوزه توسعه محصول جدید شناسایی و روابط علت و معلولی میان این متغیرها ترسیم شده است. بر این اساس سیستم موردنظر، در بانک تجارت در بازه زمانی سالهای 1392 الی 1404 شبیهسازی شده است. نتایج حاصل از شبیهسازی و بررسی نشان میدهد که توجه به سیاستهای در نظر گرفتهشده، توسعه محصولات جدید مالی نظارتی در سازمان یادشده را بهینه میسازند.