اعرابی، سیدمحمد، فیاضی، مرجان. (1396). نظریههای رفتار سازمانی و اجتماعی دفتر پژوهشهای فرهنگی.
اورعی، نرگس، صنعت جو، اعظم و آهنچیان، محمد رضا. (1398). ترسیم حوزه هوشمندی رقابتی درآیینه نشریات فارسی: علم سنجی.
پژوهش نامه علم سنجی دو فصلنامه علمی دانشگاه شاهد، دوره 5، شماره 1، 22-1.doi:
10.22070/RSCI.2018.756
بنی اسد، رضا، باقری میبدی، مهدی و بلادیان سیدمصطفی. (1397). مطالعه نگاشت سیستماتیک پژوهشهای مدیریت راهبردی در نشریات علمی–پژوهشی منتخب کشور: شناسایی خلأهای پژوهشی و رهنمودهایی برای پژوهشهای آینده.
پژوهشهای مدیریت راهبردی. 24(71)، 31-63. doi:
20.1001.1.22285067.1397.24.71.2.2
پوطی، نسیبه، مرادی مخلص، حسین، صالحی، وحید و حیدری. (2018). مدلی برای انطباق سازمانهای آموزشی با ملزومات هوشمندی کسب و کار. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند، 6(23)، 145-175. doi: 10.22054/ims.2018.8854
پیرایش، رضا و علیپور، وحیده. (1391). بررسی رابطه بین هوش رقابتی و اثربخشی استراتژیهای بازاریابی در بین بانکهای دولتی و خصوصی استان زنجان.
فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 4 شماره 12 صفحات 1-18. doi:
10.22059/JIBM.2012.29181
توربان، اِفرایم. (1393). هوش تجاری: یک رویکرد مدیریتی. ترجمه شهریار محمدی، هما زاهدپاشا، مهسا نجفی. تهران: انتشارات دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی.
جعفری، سید محمدباقر، اسحاقیان، زهرا. (1397). هوشمندی کسب و کار. اصفهان: جهاد دانشگاهی واحد اصفهان.
جوادین، سیدرضا، اسفیدانی، رحیم. (1388). بازاریابی صنعتی. تهران: انتشارات زمزمه نور.
حسینی، سید یعقوب، یدالهی، شهربانو، سلیمی فرد و خداکرم. (2012). طراحی مدلی برای اندازهگیری هوشمندی استراتژیک سازمانی (مورد مطالعه: شرکتهای استفادهکننده از نرمافزارهای هوشمندی کسب و کار در ایران).
پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، 2(1)، 21-43. doi:
20.1001.1.22286977.1391.2.1.4.4
رجب زاده قطری، نیک قدم، فریدی ساناز وفریدی، مرضیه. (1393). درآمدی بر پژوهش علم طراحی و فراتحلیل. تهران: انتشارات نگاه دانش.
رستگار، عباسعلی، دهقانی سلطانی، مهدی، فارسی زاده حسین و بلوچی، حسین. (1394). تبیین اثر هوش ساختاری سازمانی بر کسب مزیت رقابتی: نقش میانجی هوش رقابتی. فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، ویژه نامه 65-82.
رضائیان، علی. (1386). اصول مدیریت، انتشارات سمت، چاپ دهم.
رفیعیان، مجتبی، سرداری، محمد رضا. (1387). مدلسازی رشد سکونت گاههای غیررسمی (ISGM)با تأکید بر سیستمهای پشتیبانی تصمیم گیری. مدیریت شهری، 6(22)، 61-75.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1400). روش تحقیق در علوم رفتاری. انتشارات آگه.
صارمی نیا، صبا. (1395). ابزارهای هوش کسب و کار و مقایسه آنها.
http://www.bigdata.ir/wp-content/uploads2016/08/BITools.pdf
عباسی، فاطمه، سهرابی، بابک، خدیور، آمنه و مانیان، امیر. (1396). ارایه مدلی جهت پیشبینی موضوعات مرتبط با هوشمندی کسبوکار. نشریه علمی مدیریت اطلاعات، 3(1)، 57-78.
فروزنده، مهدی. (1391). مدیریت فرآیندها و رویکرد فرآیندی. فصلنامه علمی-ترویجی مدیریت استاندارد و کیفیت،3(1)، 48-65.
غلامیان قوژدی، سیمین، پویا، علیرضا و مهارتی، یعقوب (1395). آسیبشناسی سطح تحلیل آزمودنیها در تحقیقهای پیمایشی: تحلیل مقالههای پیمایشی درمجلههای منتخب مدیریت ایران. فصلنامه انجمن علوم مدیریت ایران. 11(42)، 77-97.
محبی، محمود. (1387). سامانه مدیریت پایگاه داده. اطلاعات جغرافیایی سپهر.67 (17)، 69-74.
مهرابی، علی؛ محمودی، ادریس و حسینی، علی. (2016). ارزیابی بلوغ هوشمندی کسبوکار با یک مدل ترکیبی جدید. مطالعات مدیریت کسبوکار هوشمند، 4(15)، 65-96.
هوسن، سیندی. (1392) هوش تجاری موفق. ترجمه آمنه علاقبندراد. تهران: انتشارات ناقوس.
همپا حسین، محمودی میمند محمد، سرلک محمدعلی و امینی محمدتقی. (1397). شناسایی و رتبه بندی عوامل موفقیت هوشمندی کسب وکار با رویکرد استقرار مدیریت دانش (مطالعهی موردی: صنعت بیمهی ایران). پژوهشنامه بیمه. 33(2)، 85-105.
doi:10.22056/JIR.2018.65893.1930
References
Bali, R. K., Wickramasinghe, N., & Lehaney, B. (2009). Knowledge management primer. Routledge.
Bjørnson, F. O & Dingsøyr, T (2008). Knowledge management in software engineering: A systematic review of studied concepts, findings and research methods used.
Information and Software Technology, 50 (11), 1055–1068.
doi.org/10.1016/j.infsof.2008.03.006
Bozic, K., & Vlado, D. (2019). Business intelligence and analytics for value creation: The role of absorptive capacity.
International Journal of Information Management. 46,93-103.
doi.org/10.1016/j.infsof.2008.03.006
Caseiro, N., & Coelho, A. (2018). Business Intelligence and Competitiveness: The Mediating Role of Entrepreneurial Orientation.
An International Business Journal. 28(1).213-226
. doi.org/10.1108/CR-09-2016-0054
Chaudhuri, S., Dayal, U., & Narasayya, V. (2011). An overview of business intelligence technology.
Communications of the ACM. 54(8): 88-9. doi
.org/10.1145/1978542.1978562
Fitriana, R., Eriyatno, T. D., & Djatna, T. (2011). Progress in Business Intelligence System research: a literature review. International Journal of Basic & Applied Sciences IJBAS-IJENS, 11(03), 118503-6464.
Fleisher, C. S. (2012). Business and Competitive Analysis: Effective Application of New and Classic Methods (paperback).
Revista Inteligência Competitiva,
2(2).doi:
24883/ric.v2i2.37
Foshay, N. & Kuziemsky, C. (2013). Towards an implementation framework for
business intelligence in healthcare.
International Journal of Information Management, 34(1), 20-27.
doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2013.09.003
Foshay, N., & Kuzeimsky, C. (2014). Towards an implementation framework for business intelligence inhealthcare.
International Journal of Information Management. 34(1), 20-27.
doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2013.09.003
Gibson, W, Brown, A (2009). Working with qualitative data, Sage.
Gastaldi, L., Pietrosi, A., Lessanibahri, S., Paparell, M., Scaccianoce, A., Provenzale, G., Corso, M., & Gridelli, B. (2018). Measuring the maturity of business intelligence in healthcare: Supporting the development of a roadmap toward precision medicine within ISMETT Hospital.
Technological Forecasting & Social Change.128(March), 84-103.
doi.org/10.1016/j.techfore.2017.10.023
Helfat, C. E, Finkelstein, S, Mitchell, W, Peteraf, M, Singh, H, Teece, D & Winter, S. G (2009). Dynamic capabilities. Understanding strategic change in organizations: John Wiley & Sons
Matei, G., 2010. A collaborative approach of business intelligence systems. Journal of Applied Collaborative Systems, 2(2), pp. 91-101.
Mikroyannidis, A. and Theodolidis, B. (2010). “Ontology management and evolution for business intelligence.”
International Journal of Information Management, Vol.30, PP.559–566.
doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2009.10.002
Negash, S., 2004. Business intelligence. Communications of the association for information systems, 13(1), p. 15. doi.org/10.1007/978-3-540-48716-6_9
Olszak, M., (2014). Toward and understanding business intelligence. A dynamic capability-based framework for business intelligence.
Computer Science and Information Systems. 2, 1103 1110. DOI:
10.15439/2014F68
Olszak, M., & Zeimba, E. (2012). Critical success factors for
implementing business intelligence systems in small and medium enterprise on the example of upper Silesia, Poland. Interdisciplinary journal of information, knowledge and management. 7, 130-150
Olszak, C.M. and Ziemba, E., (2012). Critical success factors for implementing business intelligence systems in small and medium enterprises on the example of upper Silesia, Poland. Interdisciplinary Journal of Information, Knowledge, and Management, 7(12), pp. 129-150
Petersen, K., Feldt, R., Mujtaba, SH. & Mattsson, M. (2008). Systematic Mapping
Studies in Software Engineering. School of Engineering, Blekinge Institute of Technology, Box 520
Xiao, Y & Watson, M (2017). Guidance on Conducting a Systematic Literature Review, Journal of Planning Education and Research, 39(1), 93-112.doi.org/10.1177/0739456x17723971
Yeoh, W., & Koronios, A. (2010). Critical Success Factors for Business Intelligence Systems. Journal of computer information systems. 50(3), 23-32.
References [In Persian]
Abbasi, F. Sohrabi, B. Khadivar, A.Manian, A. (2015). Provide a model for predicting issues related to business intelligence. Scientific Journal of Information Management, 3 (1), 57-78. [In Persian]
Arabi, S. M & Fayazi, M. (1396). Theories of organizational and social behavior. Office of Cultural Research. [In Persian]
Azma, F. & Mostafapoor, M. (2012). Business intelligence as a key strategy for development organizations. Procedia Technology, 1, 102-10. [In Persian]
Bani Asad, R. Bagheri Meybodi, M. Baladian, S.M. (2018). Study of systematic mapping of strategic management researches in selected scientific-research journals of the country: Identification of research gaps and guidelines for future researches.
Strategic management researches. 24 (71), 31-63. [In Persian]
doi.org/10.1016/j.protcy.2012.02.020.
Forouzandeh, M. (2012). Process management and process approach. Journal of Standard and Quality Management, 3 (1), 48-65. [In Persian]
Gholamian Ghozhdi, S. Pouya, A. Maharti, Y. (2015). Pathology of subjects' level of analysis in survey research: Analysis of survey articles in selected Iranian management journals. Iranian Journal of Management Sciences Quarterly. 11 (42), 77-97. [In Persian]
Hampa, H. Mahmoudi Meymand, M. Sarlak, M. A.Amini, M. T. (2018). Identifying and ranking the factors of business intelligence success with the approach of establishing knowledge management (Case study: Iranian insurance industry). Insurance Research Journal. 23(2), 85-105. [In Persian]
Hosseini, S. Y. Yadalahi, Sh. Salimifard and Khodakaram. (2012). Designing a Model for Measuring Strategic Organizational Intelligence (Case Study: Companies Using Business Intelligence Software in Iran). Organizational Resource Management Research, 2 (1), 21-43. [In Persian]
Hussein, Cindy. (2013) Successful business intelligence. Translated by Amina Alaqbandrad. Tehran: Bell Publications. [In Persian]
Jafari, S.M., Ishaghian, Z. (2018). Business intelligence. Isfahan: University Jihad of Isfahan. [In Persian]
Javadin, S.R., Esfidani, R. (2009). Industrial Marketing. Tehran: Zamzameh Noor Publications. [In Persian]
Mehrabi, A. Mahmoudi, I. Hosseini, A. (2016). Assessing the maturity of business intelligence with a new hybrid model. Journal of Business Intelligence Management Studies, 4 (15), 65-96. [In Persian]
Mohebbi, M. (2008). Database management system. Sepehr Geographical Information.67 (17), 69-74. [In Persian]
Orei, N. Sanatjoo, A. Ahanchian, M.R. (2019). Drawing the field of competitive intelligence in the mirror of Persian publications: scientometrics. Scientific Journal of Shahed University, 5(1), 22-1. [In Persian]
Pirayesh, R. and Alipour, V. (2012). Investigating the Relationship between Competitive Intelligence and the Effectiveness of Marketing Strategies between Public and Private Banks in Zanjan Province. Business Management Quarterly, 4(12), 1-18. [In Persian]
Pouti, N.Moradi Mokhles, H. Salehi, V. Heydari. (2018). A model for adapting educational organizations to the requirements of business intelligence. Journal of Business Intelligence Management Studies, 6 (23), 145-175. [In Persian]
Rafieian, M. Sardari, M.R. (2009). Informal settlement growth modeling (ISGM) with emphasis on decision support systems. Urban Management, 6 (22), 61-75. [In Persian]
Rajabzadeh Qatari, Nikgadam, Faridi, S. Faridi, M. (2014). An introduction to research science in design and meta-analysis. Tehran: Negah Danesh Publications. [In Persian]
Rastegar, A.A., Dehghani Soltani, M. Farsizadeh, H. Baluchi, H. (2015). Explaining the effect of organizational structural intelligence on competitive advantage: The mediating role of competitive intelligence. Journal of Modern Marketing Research, Special Issue 65-82. [In Persian]
Rezaian, A. (2007). Principles of Management. Samat Publications, Tenth Edition. [In Persian]
Sarmad, Z. Bazargan, A. Hejazi, G. (2021). Research Methods in Behavioral Sciences. Agah Publications. [In Persian]
Turban, E. (2014).
Business intelligence: a managerial approach. Translated by Shahriar Mohammadi, Homa Zahed Pasha, Mahsa Najafi. Tehran: Khajeh Nasir al-Din Tusi University Press. [In Persian]
استناد به این مقاله: جعفری، سید محمدباقر.، روحانی، عاطفه سادات.، یوسفی، فاطمه. (1401). نگاشت نظامیافته پژوهشهای هوشمندی کسب وکار در نشریات علمی-تخصصی منتخب: شناسایی خلاهای پژوهشی و پیشنهاد برای پژوهشهای آتی،
مطالعات مدیریت کسب وکار هوشمند، 10(39)، 127-162.
DOI: 10.22054/IMS.2022.61977.2007
Journal of Business Intelligence Management Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License..