نویسندگان
1 استادیار، عضو هیئتعلمی، موسسه آموزش عالی مهر البرز، تهران.
2 کارشناسی ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، موسسه آموزش عالی مهر البرز، تهران.
3 کارشناسی ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، موسسه آموزش عالی مهر البرز. (نویسنده مسئول)؛ a_ashrafy@yahoo.com
چکیده
در سالهای اخیر، مباحث مرتبط با یادگیری الکترونیک توجه بسیاری از محققان را به خود معطوف نموده است. علیرغم افزایش توجه محققین به مطالعه سیستمهای یادگیری الکترونیک، تمرکز بر روی خروجیها و نتایج حاصل از بهکارگیری این سیستمها، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. پژوهش حاضر در همین راستا و بهمنظور بررسی تأثیر استفاده از سیستمهای یادگیری الکترونیک بر روی نتایج حاصل از آن تعریف شده است. بدین منظور، 3 خروجی اصلی حاصل از بهکارگیری سیستم یادگیری الکترونیک شامل پشتیبان یادگیری، ایجاد ارتباط با سایرین (ساختار اجتماعی) و عملکرد آموزشی با لحاظ نمودن نقش تعدیل گر انطباقپذیری ادراکشده مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه مهرالبرز است که در حال حاضر از سیستم یادگیری الکترونیکی استفاده مینمایند. نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر ارتباط مثبت و مستقیم فیمابین بهکارگیری سیستم یادگیری الکترونیک و تمامی خروجیهای حاصل از آن است. همچنین، نقش تعدیل گر عامل انطباقپذیری ادراکشده در این پژوهش مورد تائید قرار گرفته است.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
E-Learning Systems and its Outcomes: The Moderating Role of Perceived Compatibility
نویسندگان [English]
- Ahad Zare Ravasan 1
- Masoumeh Amani 2
- Amir Ashrafi 3
1 Assistant Professor, Faculty member, Mehr Alborz University, Tehran
2 MA, Information Technology Management, Mehr Alborz University, Tehran
3 MA,Information Technology Management, Mehr Alborz University, Tehran (Corresponding Author: a_ashrafy@yahoo.com)
چکیده [English]
In recent years, the topics related to electronic learning have attracted the attention of many scholars. Despite the increasing attention of researchers to the study of electronic learning systems, the focus on outcomes and the results from the use of these systems has been less considered. The present study is designed to investigate the effects of the use of electronic learning systems on its outcomes. To this end, 3 major outcomes from the use of an e-learning system, including learning support, communication with others (social structure), and educational performance, have been investigated, taking into account the mediating role of perceived adaptability. The statistical population of this study is the students of Mehr Alborz University who currently use the electronic learning system. The results of this research indicate a positive and direct relationship between the use of the e-learning system and its outcomes. Also, the mediating role of perceived compatibility factor has been confirmed in this research.
کلیدواژهها [English]
- Electronic Learning
- Learning Assistance
- Social Structure
- Education Performance
- Perceived Compatibility