ابراهیم رجب پور؛ سارا بابااحمدی بابااحمدی
دوره 2، شماره 5 ، تیر 1392، ، صفحه 19-40
چکیده
یادگیری الکترونیکی محدودیت زمانی و مکانی ندارد. برای یادگیرندگان یک محیط یادگیری انعطافپذیر و راحت ایجاد مینماید. آنها را قادر میسازد به نحو اثربخشی یاد بگیرند، به سرعت مهارتهای حرفهای خود را توسعه دهند و پیشرفت حرفهای کسب نمایند. هدف کلی این تحقیق بررسی امکان پیادهسازی نظام یادگیری الکترونیکی در دانشگاه خلیج ...
بیشتر
یادگیری الکترونیکی محدودیت زمانی و مکانی ندارد. برای یادگیرندگان یک محیط یادگیری انعطافپذیر و راحت ایجاد مینماید. آنها را قادر میسازد به نحو اثربخشی یاد بگیرند، به سرعت مهارتهای حرفهای خود را توسعه دهند و پیشرفت حرفهای کسب نمایند. هدف کلی این تحقیق بررسی امکان پیادهسازی نظام یادگیری الکترونیکی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر میباشد. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان دانشگاه بوشهر در نیم سال تحصیلی 90-91 تشکیل میدهند و360 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای انتخاب نمونه آماری از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای استفاده شد. برای تأیید روایی پرسشنامه از روش اعتبار محتوی استفاده گردید. بدین منظور، نظرات اعضای هیأت علمی و افراد صاحب نظر اخذ و اعمال شد. پایایی پرسشنامه توسط آلفای کرونباخ سنجیده شد. این ضریب برای بخشهای مختلف پرسشنامه بین 90/0 تا 97/0 بدست آمد. برای تحلیل داده ها از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی (تحلیل واریانس یک طرفه ANOVA و آزمون تی) استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد که دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر برای شرکت در یادگیری الکترونیکی آمادگی نسبی دارند. به علاوه تحلیل استنباطی دادهها نشان داد که دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی از نظر آمادگی برای شرکت در یادگیری الکترونیکی دارای بالاترین امتیاز بودند ولی بین این دانشکدهها با دانشکدههای دیگر تفاوت معناداری وجود ندارد.
محمدرضا تقوا؛ ابراهیم رجب پور؛ سارا بابااحمدى
دوره 1، شماره 3 ، خرداد 1392، ، صفحه 165-188
چکیده
آموزش الکترونیکى مبتنى بر وب محدودیت زمانى یا مکانى ندارد و براى یادگیرندگان، محیطیادگیرى انعطافپذیر و راحتى ایجاد میکند. به آنها این امکان را مى دهد تا به نحو احسن یاد بگیرند،به سرعت مهارتهاى حرفهاى خود را توسعه دهند و پیشرفت کنند. این پژوهش با هدف بررسى پذیرشسیستمهاى آموزش الکترونیکى مبتنى بر وب در آموزش ضمن خدمت کارکنان سازمان ...
بیشتر
آموزش الکترونیکى مبتنى بر وب محدودیت زمانى یا مکانى ندارد و براى یادگیرندگان، محیطیادگیرى انعطافپذیر و راحتى ایجاد میکند. به آنها این امکان را مى دهد تا به نحو احسن یاد بگیرند،به سرعت مهارتهاى حرفهاى خود را توسعه دهند و پیشرفت کنند. این پژوهش با هدف بررسى پذیرشسیستمهاى آموزش الکترونیکى مبتنى بر وب در آموزش ضمن خدمت کارکنان سازمان جهاد کشاورزىاستان بوشهر انجام شده است. بدین منظور 190 پرسشنامه بین کارکنان سازمان جهاد کشاورزى استانبوشهر توزیع شد. در این مطالعه از مدل پذیرش فناورى به عنوان مدل مفهومى استفاده شد. همچنینمدل معادلات ساختارى براى بررسى عواملى که روى قصد استفاده از آموزش الکترونیکى تأثیر دارند،به کار گرفته شد. نتایج به دست آمده نشان داد که خود کارآمدى اینترنت به طور قابل توجهى با پذیرشرفتارى استفاده از یادگیرى الکترونیکى مبتنى بر وب در آموزش ضمن خدمت از طریق عوامل درکسودمندى و درک سهولت استفاده ارتباط مثبت دارند. عامل انگیزه ى استفاده، تأثیر منفى قابل توجهىبر پذیرش رفتارى از طریق عامل درک سهولت استفاده دارد. ادراک سودمندى و درک سهولت استفادهاز دلایل اصلى براى پذیرش اینگونه سیستمها در آموزش ضمن خدمت هستند.