انارینژاد، عباس؛ ساکتی، پرویز و صفوی، سید علی اکبر. (1389). طراحی چارچوب مفهومی ارزشیابی برنامههای یادگیری الکترونیکی در مؤسسات آموزش عالی. نشریه علمی پژوهشی آموزش، سال چهارم، جلد 4، شماره 3.
تقییاره، فتانه؛ سیادتی، ملودی و عروجی، فاطمه. (1388). اندازهگیری میزان اثربخشی و کارایی مدل جکسون در یادگیری یادگیرندگان در سیستم یادگیری الکترونیکی تطبیقی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش. سال چهارم، جلد 4، شماره 1.
جابری، م؛ (1377). آموزش هوشمند به کمک کامپیوتر. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
جعفرپور، محمود؛ فیاضی، مرتضی و بهرامزاده، محمد مهدی. (1387). بررسی عواملکلیدی موفقیت در توسعه دانشگاه مجازی در کشور. پنجمین کنفرانس بینالمللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران.
حسنزاده، محمد. (1381). امکان سنجی آموزش از راه دور کتابداری و اطلاعرسانی از طریق اینترنت در ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد.
خدیور، صالح؛ رحمانی، یونس. (1387). بررسی چالشهای الکترونیکی دانشگاهی در ایران ،مطالعه موردی در دانشگاه علم و IT آموزش مجازی رشته مهندسی صنعت. پنجمین کنفرانس بینالمللی مدیریت. فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران،1387.
داراب، بهناز؛ منتظر، غلامعلی (1389). ارزیابی میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشگاهها. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش. سال چهارم، جلد 4، شماره 3.
رحمانپور، محمد؛ لیاقتدار، محمدجواد و افشار، ابراهیم. (1387). توسعه آموزش الکترونیکی در آموزش عالی ایران: چالشها و راهکارها، پنجمین کنفرانس بینالمللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران.
علوی، سیده شهره. (1388). یادگیری الکترونیکی سریع در حوزه آموزش پژشکی. مجله راهبردی آموزش. دوره 2، شماره 1، صفحات: 27 تا 33.
فیضی، کامران؛ رحمانی، محمد. (1383). یادگیری الکترونیکی در ایران مسائل و راهکارها، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی، صفحههای 1 الی 27.
کاردان، احمد؛ نوربهبهانی، سید فخرالدین. (1388). معیاری برای دستهبندی، امتیازدهی و استخراج از یاداشتبرداری یادگیرندگان به منظور تولید محتوای آموزشی در سیستم یادگیری الکترونیکی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش. سال چهارم، جلد 4، شماره 2.
کمالیان، امین رضا؛ فاضل، امیر. (1388). بررسی پیشنیازها و امکانسنجی اجرای نظام یادگیری الکترونیکی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش. سال چهارم، جلد 4، شماره 1.
منتظر، غلامعلی؛ صابری، منتظر. (1389). طراحی و پیادهسازی سامانه چند کارگزاره آموزشیار هوشمند مبتنی بر شبکه بیز در محیط آموزش الکترونیکی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش. سال پنجم، شماره 2.
یعقوبی و همکاران، (1387). طراحی الگویی برای یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی ترویج و آموزش کشاورزی ایران. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران. دوره 39، شماره 1. (11-20).
Abas Z.W., Kaur K. and Harun, H. (2004). Elearning Readiness in Malaysia 2004, A Join Study by the Ministry of Energy, Water and Communications (MEWC),Malaysia and Open University Malaysia (OUM).
Aydin C.H. and Tasci D. (2005). Measuring Readiness for e-Learning: Reflections from an Emerging Country, Educational Technology & Society, Vol. 8, No. 4, pp. 244-257.
Badrul H., (2005). Managing E-Learning: Design, Delivery, Implementation and evaluation. pp.3 -4.
Baker B. Mary, Boggs, Raymond and Arabasz, Paul (2003). ECAR research study. Volume 2003, issue16, p4.
Bean M. (2003). Are you ready for e-learning? Assessing e-learning readiness, MediaPro Newsletter: Tips and tricks of the trade.
Bell M., Martin G. and Clarke T. (2004). Engaging in the future of e-learning: A scenarios-based approach, Education Training, Vol. 46, No. 6/7, pp. 296-307.
Chapnick S. (2009). ”Are you ready for e-learning? Learning Circuits: ASTD’s Online Magazine All about ELearning, http:// www.gc 21. de/ibt/ en /site/ gc21 /ibt/ perman ent/ public forum /dok/are_you_ ready_for_ elearn ing.pdf.
Chen C.M., Lee H.M. and Hen Y.H. (2005). Personalized E-learning System Using Item Response Theory, Computers & Education , Vol. 44, pp.237-255.
Chen, H.R & Tseng, H.F. (2012). Factors that influence acceptance of web-based e-learning systems for the in-service education of junior high school teachers in Taiwan. Evaluation and Program Planning 35. 398-406.
Chirp, S. (2001). "E-learning"; Available at: www.thejournal.com/ magazine/ vault/article print version. Cfm? Aid=3397.
Ferdousi, J.B. (2009). A Study of Factors that Affect Instructors Intention to Use E-Learning Systems in Two-Year Colleges, Graduate School of Computer and Information Sciences Nova Southeastern University.
Garrison D.R. (2004). Online collaboration principles, Journal of the internet and higher education , Vol. 36, pp. 34-45.
Goodyear p. (2002). Psycological foundation for networked learning, Perspective and Issues, pp. 49-75.
Hasmi M. and Asaari A.H. (2005). Adult Learners And E-Learning Readiness: A Case Study, European College Teaching & Learning Conference Athens, Greece.
Kabassi K. and Virvou M. (2004). Personalized Adult E-training on Computer Use Based on Multiple Attribute Decision Making, Interacting with Computers, Vol.16, pp. 115-132.
Khan, B. H. (2005). Managing e-learning: Design, delivery, implementation, and evaluation. Hershey, PA: Information SciencePublishing. (Website:
http://BooksToRead.com/elearning).
Matthew C., (2006). E-Learning concepts and techniques, Chapter l.
Mutiaradevi, R. (2009). Measuring E-Learning Readiness in the Forestry Research and Development Agency of Indonesia, thesis submitted to the Victoria University of Wellington in Fulfilment of the requirements for the degree of Master of Commerce and Administration in Information Systems.
Ngai, E.W.T., Poon L.K.J. and Chan Y.H.C. (2007). Empirical examination of the adoption of WebCT using TAM, Computers & Education, Vol. 48, pp. 250-267.
Pillay H., Irving K and Tones M. (2007). Validation of the diagnostic tool for assessing tertiary students’ readiness for online learning, Higher EducationResearch & Development, Vol. 26, No. 2, pp. 217-234.
Sadik, A. (2007). The readiness of faculty members to develop and implement ELearning: The case of an Egyptian university, International Journal of ELearning, Vol. 6, No. 3, pp.433-453.
Schreurs, J; Husson A.M., Merison B., Morin E. and Van Heysbroeck H. (2008). SEVAQ: a unique multi-functional tool for assessing and improving the quality of e-courses, International Journal of emerging technologies in learning (IJET), Vol. 3, No. 1.
Selim H.M. (2007). Critical success factors for elearning acceptance: Confirmatory factor models, Computer & Education, Vol. 49, pp. 396-413.
Triantafillou E., Pomportis A., Georgiadou E. (2002). AES-CS: Adaptive Educational System Based on Cognitive Styles, Proc. OfAH workshop Systems for Web-based Education.
Unneberg L. (2007). Grand designs for e-learning – can e-learning make the grade for our biggest corporates?, Industrial and Commercial Training, Vol. 39, No. 4, pp. 201-207.
Welsh E.T., Wanberg C.R., Brown K.G., and Simmering M.J. (2003). E-learning:Emerging uses, empirical results and future directions, International Journal of Training and Development, Vol. 7, No. 4, 245-258.
انارینژاد، عباس؛ ساکتی، پرویز و صفوی، سید علی اکبر. (1389). طراحی چارچوب مفهومی ارزشیابی برنامههای یادگیری الکترونیکی در مؤسسات آموزش عالی. نشریه علمی پژوهشی آموزش، سال چهارم، جلد 4، شماره 3.
تقییاره، فتانه؛ سیادتی، ملودی و عروجی، فاطمه. (1388). اندازهگیری میزان اثربخشی و کارایی مدل جکسون در یادگیری یادگیرندگان در سیستم یادگیری الکترونیکی تطبیقی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش. سال چهارم، جلد 4، شماره 1.
جابری، م؛ (1377). آموزش هوشمند به کمک کامپیوتر. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
جعفرپور، محمود؛ فیاضی، مرتضی و بهرامزاده، محمد مهدی. (1387). بررسی عواملکلیدی موفقیت در توسعه دانشگاه مجازی در کشور. پنجمین کنفرانس بینالمللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران.
حسنزاده، محمد. (1381). امکان سنجی آموزش از راه دور کتابداری و اطلاعرسانی از طریق اینترنت در ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد.
خدیور، صالح؛ رحمانی، یونس. (1387). بررسی چالشهای الکترونیکی دانشگاهی در ایران ،مطالعه موردی در دانشگاه علم و IT آموزش مجازی رشته مهندسی صنعت. پنجمین کنفرانس بینالمللی مدیریت. فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران،1387.
داراب، بهناز؛ منتظر، غلامعلی (1389). ارزیابی میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشگاهها. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش. سال چهارم، جلد 4، شماره 3.
رحمانپور، محمد؛ لیاقتدار، محمدجواد و افشار، ابراهیم. (1387). توسعه آموزش الکترونیکی در آموزش عالی ایران: چالشها و راهکارها، پنجمین کنفرانس بینالمللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران.
علوی، سیده شهره. (1388). یادگیری الکترونیکی سریع در حوزه آموزش پژشکی. مجله راهبردی آموزش. دوره 2، شماره 1، صفحات: 27 تا 33.
فیضی، کامران؛ رحمانی، محمد. (1383). یادگیری الکترونیکی در ایران مسائل و راهکارها، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی، صفحههای 1 الی 27.
کاردان، احمد؛ نوربهبهانی، سید فخرالدین. (1388). معیاری برای دستهبندی، امتیازدهی و استخراج از یاداشتبرداری یادگیرندگان به منظور تولید محتوای آموزشی در سیستم یادگیری الکترونیکی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش. سال چهارم، جلد 4، شماره 2.
کمالیان، امین رضا؛ فاضل، امیر. (1388). بررسی پیشنیازها و امکانسنجی اجرای نظام یادگیری الکترونیکی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش. سال چهارم، جلد 4، شماره 1.
منتظر، غلامعلی؛ صابری، منتظر. (1389). طراحی و پیادهسازی سامانه چند کارگزاره آموزشیار هوشمند مبتنی بر شبکه بیز در محیط آموزش الکترونیکی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش. سال پنجم، شماره 2.
یعقوبی و همکاران، (1387). طراحی الگویی برای یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی ترویج و آموزش کشاورزی ایران. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران. دوره 39، شماره 1. (11-20).
Abas Z.W., Kaur K. and Harun, H. (2004). Elearning Readiness in Malaysia 2004, A Join Study by the Ministry of Energy, Water and Communications (MEWC),Malaysia and Open University Malaysia (OUM).
Aydin C.H. and Tasci D. (2005). Measuring Readiness for e-Learning: Reflections from an Emerging Country, Educational Technology & Society, Vol. 8, No. 4, pp. 244-257.
Badrul H., (2005). Managing E-Learning: Design, Delivery, Implementation and evaluation. pp.3 -4.
Baker B. Mary, Boggs, Raymond and Arabasz, Paul (2003). ECAR research study. Volume 2003, issue16, p4.
Bean M. (2003). Are you ready for e-learning? Assessing e-learning readiness, MediaPro Newsletter: Tips and tricks of the trade.
Bell M., Martin G. and Clarke T. (2004). Engaging in the future of e-learning: A scenarios-based approach, Education Training, Vol. 46, No. 6/7, pp. 296-307.
Chapnick S. (2009). ”Are you ready for e-learning? Learning Circuits: ASTD’s Online Magazine All about ELearning, http:// www.gc 21. de/ibt/ en /site/ gc21 /ibt/ perman ent/ public forum /dok/are_you_ ready_for_ elearn ing.pdf.
Chen C.M., Lee H.M. and Hen Y.H. (2005). Personalized E-learning System Using Item Response Theory, Computers & Education , Vol. 44, pp.237-255.
Chen, H.R & Tseng, H.F. (2012). Factors that influence acceptance of web-based e-learning systems for the in-service education of junior high school teachers in Taiwan. Evaluation and Program Planning 35. 398-406.
Chirp, S. (2001). "E-learning"; Available at: www.thejournal.com/ magazine/ vault/article print version. Cfm? Aid=3397.
Ferdousi, J.B. (2009). A Study of Factors that Affect Instructors Intention to Use E-Learning Systems in Two-Year Colleges, Graduate School of Computer and Information Sciences Nova Southeastern University.
Garrison D.R. (2004). Online collaboration principles, Journal of the internet and higher education , Vol. 36, pp. 34-45.
Goodyear p. (2002). Psycological foundation for networked learning, Perspective and Issues, pp. 49-75.
Hasmi M. and Asaari A.H. (2005). Adult Learners And E-Learning Readiness: A Case Study, European College Teaching & Learning Conference Athens, Greece.
Kabassi K. and Virvou M. (2004). Personalized Adult E-training on Computer Use Based on Multiple Attribute Decision Making, Interacting with Computers, Vol.16, pp. 115-132.
Khan, B. H. (2005). Managing e-learning: Design, delivery, implementation, and evaluation. Hershey, PA: Information SciencePublishing. (Website:
http://BooksToRead.com/elearning).
Matthew C., (2006). E-Learning concepts and techniques, Chapter l.
Mutiaradevi, R. (2009). Measuring E-Learning Readiness in the Forestry Research and Development Agency of Indonesia, thesis submitted to the Victoria University of Wellington in Fulfilment of the requirements for the degree of Master of Commerce and Administration in Information Systems.
Ngai, E.W.T., Poon L.K.J. and Chan Y.H.C. (2007). Empirical examination of the adoption of WebCT using TAM, Computers & Education, Vol. 48, pp. 250-267.
Pillay H., Irving K and Tones M. (2007). Validation of the diagnostic tool for assessing tertiary students’ readiness for online learning, Higher EducationResearch & Development, Vol. 26, No. 2, pp. 217-234.
Sadik, A. (2007). The readiness of faculty members to develop and implement ELearning: The case of an Egyptian university, International Journal of ELearning, Vol. 6, No. 3, pp.433-453.
Schreurs, J; Husson A.M., Merison B., Morin E. and Van Heysbroeck H. (2008). SEVAQ: a unique multi-functional tool for assessing and improving the quality of e-courses, International Journal of emerging technologies in learning (IJET), Vol. 3, No. 1.
Selim H.M. (2007). Critical success factors for elearning acceptance: Confirmatory factor models, Computer & Education, Vol. 49, pp. 396-413.
Triantafillou E., Pomportis A., Georgiadou E. (2002). AES-CS: Adaptive Educational System Based on Cognitive Styles, Proc. OfAH workshop Systems for Web-based Education.
Unneberg L. (2007). Grand designs for e-learning – can e-learning make the grade for our biggest corporates?, Industrial and Commercial Training, Vol. 39, No. 4, pp. 201-207.
Welsh E.T., Wanberg C.R., Brown K.G., and Simmering M.J. (2003). E-learning:Emerging uses, empirical results and future directions, International Journal of Training and Development, Vol. 7, No. 4, 245-258.