مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
پایش چالش های ذهنی مردم در فضای مجازی در دوران کرونا

احسان کاشی؛ مهری شهریاری

دوره 10، شماره 37 ، مهر 1400، ، صفحه 215-232

https://doi.org/10.22054/ims.2021.53311.1751

چکیده
  اخبارها و شایعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در رسانه‌های اجتماعی تاثیرات قابل توجهی بر مردم می‌گذارد. هدف این پژوهش بررسی اثرات روانی بحران موجود بر جامعه و تاثیر آن بر کسب‌وکار و زندگی روزمره مردم است که بدین منظور موضوعات مورد بحث مردم در مورد ویروس کرونا در رسانه‌های اجتماعی از ابتدای شیوع کرونا تا پایان فصل بهار سال 1399 بررسی ...  بیشتر

تبیین علل نارضایتی مشتریان مبتنی بر تحلیل متن‌کاوی

عظیم زارعی؛ مهری شهریاری

دوره 9، شماره 35 ، خرداد 1400، ، صفحه 5-34

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.46565.1591

چکیده
  رضایت مشتری، مستلزم راضی نگه‌داشتن مشتریان هم در تعاملات روزانه و هم از دیدگاه بلندمدت و جهانی است. نظرات مردم در مورد محصولات یک شرکت در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی، می‌تواند اطلاعات مفیدی را به شرکت‌ها برای ارزیابی رضایت مشتری ارائه دهد. در این پژوهش، با به‌کارگیری روش متن‌کاوی و خوشه‌بندی کی- میانگین، تمامی نظرات مشتریان ...  بیشتر