یزدان شیرمحمدی؛ آرش بستان منش
چکیده
نسل پنجم اینترنت (5G) برای تسریع در انتقال دادهها خصوصاً اطلاعات بزرگ ظهور کرد. فروشگاههای هوشمند، فروشگاههای بدون کارکنانی هستند که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مانند؛ تشخیص چهره، حسگرهای هوشمند، قفسههای هوشمند، پرداخت خودکار، نمایشگرهای تعاملی و تحلیل دادههای بزرگ فعالیت مینمایند. ضمناً شیوع ویروس کرونا تأثیر زیادی ...
بیشتر
نسل پنجم اینترنت (5G) برای تسریع در انتقال دادهها خصوصاً اطلاعات بزرگ ظهور کرد. فروشگاههای هوشمند، فروشگاههای بدون کارکنانی هستند که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مانند؛ تشخیص چهره، حسگرهای هوشمند، قفسههای هوشمند، پرداخت خودکار، نمایشگرهای تعاملی و تحلیل دادههای بزرگ فعالیت مینمایند. ضمناً شیوع ویروس کرونا تأثیر زیادی بر نحوه زندگی و تجارت بشریت داشت، به همین خاطر بازاریابان استراتژیهای جدیدی بر پایه هوش مصنوعی بکار گرفتند. در این پژوهش با استفاده از مدل پذیرش سیستمهای لذتجویانه (HISAM) عوامل انگیزشی سودمندگرایانه و لذتجویانه بر قصد خرید مشتریان از فروشگاههای هوشمند در ایام کرونا با متغیر تعدیلگر آمادگی فناوری مشتریان در ایام کرونا مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از پرسشنامه با سه متغیر کنترلی سن، تحصیلات و درآمد تحلیل عوامل تأثیرگذار بر قصد خرید مشتریان از فروشگاههای هوشمند در ایام کرونا شامل؛ سهولت استفاده درک شده از فروشگاههای هوشمند در ایام کرونا، فایده درک شده از فروشگاههای هوشمند در ایام کرونا از فروشگاههای هوشمند در ایام کرونا و لذت درک شده از خرید فروشگاههای هوشمند در ایام کرونا به کمک متغیر تعدیلگر آمادگی فناوری مشتریان در ایام کرونا که خود متأثر از خوشبینی، نوآوری، ناراحتی و ناامنی بوده، انجام شد. تحلیلهای آماری توسط نرمافزارهای اسپیاساس و آموس انجام گردید و در آزمون فرضیهها روش معادلات ساختاری به کمک روش بوت استراپ استفاده شده که همه فرضیهها تائید شدند که بیانگر تأثیر انگیزههای سودمندگرایانه و لذتجویانه بر قصد خرید مشتریان از فروشگاههای هوشمند در دوران کرونا میباشد.