مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
تاثیر تعامل مشتری با برند به‌عنوان پیشایند وفاداری مشتری: تحلیل سه رویکرد شناختی، عاطفی و رفتاری

وحیده علیپور؛ محمدرضا سعدی؛ عاطفه مهری بازقلعه

دوره 12، شماره 48 ، تیر 1403، ، صفحه 83-117

https://doi.org/10.22054/ims.2024.76742.2407

چکیده
  فناوری جدید پلتفرم رسانه­های اجتماعی مکانیسم­ها و ابزارهای ارتباطی جدیدی را ایجاد می­کند که شرکت­ها می­توانند برای تعامل با مشتریان بالفعل و بالقوه به آن­ها تکیه کنند. این مطالعه باهدف بررسی تأثیر تعامل با برند از طریق رسانه‌های اجتماعی بر وفاداری به برند از طریق ارزش ویژه برند انجام شد. پژوهش از حیث هدف کاربردی و بر مبنای ...  بیشتر

تأثیر مزایای زیبایی‌شناسی و نمادین برند بر تعهد به برند با میانجی‌گری تعلق به برند در بین مصرف‌کنندگان برند اپل

وحیده علیپور؛ محمدرضا سعدی؛ عاطفه مهری بازقلعه

دوره 9، شماره 34 ، بهمن 1399، ، صفحه 39-62

https://doi.org/10.22054/IMS.2020.48079.1629

چکیده
   هدف اصلی این پژوهش، ارائه مدلی است که ساختاری مفید برای استفاده مدیران و محققان حوزه تعهد مشتری و برند است. این مطالعه به این پرسش پاسخ می‌دهد که چگونه مزایای زیبایی‌شناسی برند و مزایای نمادین برند به تعهد مشتری منجر شده و احساس تعلق‌خاطر به برند چگونه این رابطه را میانجی‌گری می‌کند. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از حیث گردآوری ...  بیشتر