مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
علم داده، هوشمندی و تحلیل‌های آینده ‌نگر
استخراج و مصورسازی نقشه دانش داده کاوی در تحقیقات کووید-19

رویا آباده؛ علیرضا حسن زاده؛ شعبان الهی

دوره 13، شماره 49 ، مهر 1403، ، صفحه 255-281

https://doi.org/10.22054/ims.2024.77278.2432

چکیده
  مهمترین اهداف این تحقیق عبارت از ارزیابی و مصورسازی نقشه دانش داده کاوی در تحقیقات کووید-19، شناسایی اجزا و روابط مختلف میان مفاهیم داده کاوی در حوزه های مختلف مطالعات کووید-19 می باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی، تحلیلی با بهره مندی از روش تحلیل محتوا و فنون متن کاوی انجام خواهد شد. یکی از یافته های تحقیق حاضر این است ...  بیشتر

علم داده، هوشمندی و تحلیل‌های آینده ‌نگر
دسته بندی نظرات مرتبط با فناوری واقعیت مجازی با استفاده از مدل سازی موضوعی

فریبا کریمی؛ آمنه خدیور؛ فاطمه عباسی

دوره 12، شماره 47 ، فروردین 1403، ، صفحه 1-43

https://doi.org/10.22054/ims.2023.74147.2342

چکیده
  امروزه با رشد روز افزون اینترنت و گسترش سریع فضای مجازی و ویژگی های چشمگیر آن از جمله افزایش سرعت تبادل اطلاعات، ، دسترسی آسان و رایگان به اطلاعات ، متنوع بودن موضوعات و غیره، باعث شده افراد بیشتر زمان خود در فضای مجازی به ویژه فعالیت در شبکه های اجتماعی اختصاص ‌دهند، در این راستا نظرات ثبت شده توسط کاربران در شبکه‌های مجازی رشد روزافزونی ...  بیشتر

مدیریت داده، اطلاعات و دانش در حوزه کسب‌وکار هوشمند
طراحی مدلی پویا مبتنی بر متن کاوی و روش‌های نرم جهت تعیین مهم‌ترین عوامل کلیدی مدل‌های کسب‌وکار الکترونیک

محسن شفیعی نیک آبادی؛ رویا اسماعیل زاده؛ مینا آبفروش

دوره 12، شماره 46 ، آبان 1402، ، صفحه 41-80

https://doi.org/10.22054/ims.2023.69067.2199

چکیده
  مدل کسب و‌کار عامل مهمی در مزیت رقابتی شرکت‌ها می‌باشد و شرکت ها با تغییر محیط کسب‌و‌کار در اثر تغییرات فناوری و ارتباطات، نیاز دارند مدل کسب و‌کار خود را مجددا خلق کنند. پژوهش حاضر با هدف طراحی مدلی پویا مبتنی بر متن‌کاوی و روش‌های نرم جهت تعیین مهم‌ترین عوامل کلیدی مدل‌های کسب‌وکار الکترونیک صورت گرفته است. به‌منظور استخراج ...  بیشتر