مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
طراحی مدل خرید مشتریان از فروشگاه‌های هوشمند در ایام کرونا با تأکید بر هوش مصنوعی

یزدان شیرمحمدی؛ آرش بستان منش

دوره 10، شماره 40 ، تیر 1401

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2021.61125.1969

چکیده
  نسل پنجم اینترنت (5G) برای تسریع در انتقال داده‌ها خصوصاً اطلاعات بزرگ ظهور کرد. فروشگاه‌های هوشمند، فروشگاه‌های بدون کارکنانی هستند که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مانند؛ تشخیص چهره، حسگرهای هوشمند، قفسه‌های هوشمند، پرداخت خودکار، نمایشگرهای تعاملی و تحلیل داده‌های بزرگ فعالیت می‌نمایند. ضمناً شیوع ویروس کرونا تأثیر زیادی ...  بیشتر

پایش چالش های ذهنی مردم در فضای مجازی در دوران کرونا

احسان کاشی؛ مهری شهریاری

دوره 10، شماره 37 ، مهر 1400، ، صفحه 215-232

http://dx.doi.org/10.22054/ims.2021.53311.1751

چکیده
  اخبارها و شایعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در رسانه‌های اجتماعی تاثیرات قابل توجهی بر مردم می‌گذارد. هدف این پژوهش بررسی اثرات روانی بحران موجود بر جامعه و تاثیر آن بر کسب‌وکار و زندگی روزمره مردم است که بدین منظور موضوعات مورد بحث مردم در مورد ویروس کرونا در رسانه‌های اجتماعی از ابتدای شیوع کرونا تا پایان فصل بهار سال 1399 بررسی ...  بیشتر