یزدان شیرمحمدی؛ آرش بستان منش
چکیده
فروشگاههای هوشمند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، انبوهی از اطلاعات مشتریان و کالاها (دادههای بزرگ) شامل: تشخیص چهره، حسگرهای هوشمند، قفسههای هوشمند، پرداخت خودکار و نمایشگرهای تعاملی را با سرعت زیاد بر مبنای اینترنت نسل پنجم (5G) انتقال میدهند. از آنجائیکه شیوع ویروس کرونا تغییرات زیادی بر نحوه زندگی و تجارت امروز داشته است، ...
بیشتر
فروشگاههای هوشمند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، انبوهی از اطلاعات مشتریان و کالاها (دادههای بزرگ) شامل: تشخیص چهره، حسگرهای هوشمند، قفسههای هوشمند، پرداخت خودکار و نمایشگرهای تعاملی را با سرعت زیاد بر مبنای اینترنت نسل پنجم (5G) انتقال میدهند. از آنجائیکه شیوع ویروس کرونا تغییرات زیادی بر نحوه زندگی و تجارت امروز داشته است، به همین خاطر بازاریابان، استراتژیهای جدیدی بر پایه هوش مصنوعی برای پیشبرد بکار گرفتهاند. این پژوهش عوامل لذتبخش خرید مشتریان برپایه مدل پذیرش سیستمهای اطلاعات لذتگرا (HISAM) را مورد تحلیل قرار داد. روش نمونهگیری این پژوهش تصادفی ساده و تعداد آن 404 نفر بود. ابزار سنجش در این پژوهش پرسشنامه. تحلیلهای آماری نیز با استفاده روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار SPSS و Amos انجام شده است. برای تعیین ارتباط علی بین متغییرها از روش مدل معادلات ساختاری و سطوح معناداری به منظور آزمودن فرضیهها p_value کوچکتر از 0/05 در نظر گرفته شد. نتایج این پژوهش نشان داد که سهولت استفاده درک شده، فایده درک شده و لذت درک شده بر قصد خرید بواسطه آمادگی فناوری مشتریان اثر مثبت و معنادری دارد. همچنین نتایج پژوهش حاکی از آن بود که متغییر تعدیلگر آمادگی فناوری از خوشبینی، نوآوری، ناراحتی و ناامنی اثر پذیر بوده و همچنین سهولت استفاده درک شده، لذت درک شده و فایده درک شده بر قصد خرید مشتریان از فروشگاههای هوشمند در دوران کرونا اثر مثبت و معناداری دارد.
محمد احسان بصیری؛ شیرین حبیبی؛ َشهلا نعمتی
چکیده
با همهگیر شدن بیماری کووید-19، قرنطینه شدن مردم و فاصلهگذاری اجتماعی، افراد بیش از پیش نظرات خود درباره ویروس کرونا را در شبکههای اجتماعی مانند توئیتر منتشر میکنند. با این حال، هنوز مطالعهای برای تحلیل نظرات برخط افراد به منظور درک احساسات آنها در مورد همهگیری کووید-19 در ایران گزارش نشده است. در این پژوهش به تحلیل احساسات ...
بیشتر
با همهگیر شدن بیماری کووید-19، قرنطینه شدن مردم و فاصلهگذاری اجتماعی، افراد بیش از پیش نظرات خود درباره ویروس کرونا را در شبکههای اجتماعی مانند توئیتر منتشر میکنند. با این حال، هنوز مطالعهای برای تحلیل نظرات برخط افراد به منظور درک احساسات آنها در مورد همهگیری کووید-19 در ایران گزارش نشده است. در این پژوهش به تحلیل احساسات موجود در نظرات مردم ایران در شبکه اجتماعی توییتر در طول بحران کرونا پرداخته میشود. برای این منظور یک مدل شبکه عصبی عمیق ارائه میشود. با توجه به اینکه داده های برچسبگذاری شده از توئیت های مرتبط با کرونا در دسترس نیست، مدل پیشنهادی ابتدا روی مجموعه داده Sentiment140 دانشگاه استنفورد شامل یک میلیون و ششصدهزار توئیت آموزش داده شده، سپس برای طبقهبندی دوکلاسهی احساسات موجود در توئیتهای جمع آوری شده مرتبط با کرونا در ایران استفاده میشود. نتایج نشان میدهد درصد توئیتها دارای احساسات منفی نسبت به توئیتهای مثبت به شکل معنیداری بیشتر است. همچنین، تغییر احساسات منفی افراد در ماههای مختلف متناسب با تغییر در آمار بیماران میباشد.