مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
طراحی مدل خرید مشتریان از فروشگاه‌های هوشمند در ایام کرونا با تأکید بر هوش مصنوعی

یزدان شیرمحمدی؛ آرش بستان منش

دوره 10، شماره 40 ، تیر 1401، ، صفحه 233-263

https://doi.org/10.22054/ims.2021.61125.1969

چکیده
  فروشگاه‌های هوشمند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، انبوهی از اطلاعات مشتریان و کالاها (داده‌های بزرگ) شامل: تشخیص چهره، حسگرهای هوشمند، قفسه‌های هوشمند، پرداخت خودکار و نمایشگرهای تعاملی را با سرعت زیاد بر مبنای اینترنت نسل پنجم (5G) انتقال می‌دهند. از آنجائیکه شیوع ویروس کرونا تغییرات زیادی بر نحوه زندگی و تجارت امروز داشته است، ...  بیشتر

تحلیل احساسات توئیت های مرتبط با کرونا در ایران با استفاده از شبکه عصبی عمیق

محمد احسان بصیری؛ شیرین حبیبی؛ َشهلا نعمتی

دوره 10، شماره 37 ، مهر 1400، ، صفحه 109-134

https://doi.org/10.22054/ims.2021.54705.1799

چکیده
  با همه‌گیر شدن بیماری کووید-19، قرنطینه شدن مردم و فاصله‌گذاری اجتماعی، افراد بیش از پیش نظرات خود درباره ویروس کرونا را در شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر منتشر می‏کنند. با این حال، هنوز مطالعه‏ای برای تحلیل نظرات برخط افراد به منظور درک احساسات آن‏ها در مورد همه‌گیری کووید-19 در ایران گزارش نشده است. در این پژوهش به تحلیل احساسات ...  بیشتر