مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند
رویکردهای مدیریتی در حوزه کسب‌ وکار هوشمند
مدلی برای پیاده‌سازی تحول دیجیتال در بانک‌های غیردولتی تجاری ایران

هادی تقوی؛ محمد مهرآیین؛ مهدی شامی‌ زنجانی؛ علبرضا خوراکیان

دوره 14، شماره 53 ، مهر 1404

https://doi.org/10.22054/ims.2025.83556.2551

چکیده
  تحول دیجیتال در صنعت بانکداری به‌عنوان یکی از الزامات اساسی برای بقا و رقابت‌پذیری در عصر دیجیتال شناخته می‌شود. این تحقیق با هدف تبیین مدل پیاده‌سازی تحول دیجیتال در بانک‌های غیردولتی تجاری ایران انجام گرفت. تحقیق حاضر از نظر جهت‌گیری، یک پژوهش بنیادی و از منظر روش تحقیق، جزء تحقیقات کیفی است. برای دستیابی به هدف پژوهش از طرح ...  بیشتر

مرور نظامند ادبیات پژوهش با محوریت فناوری مالی، یادگیری ماشین و مدیریت تجربه مشتری و ارائه چارچوبی برای پژوهش‌های آتی

احمد رحمانی؛ مجید سروری؛ رضا رادفر؛ محمود البرزی

دوره 10، شماره 39 ، فروردین 1401، ، صفحه 329-356

https://doi.org/10.22054/ims.2022.61447.2006

چکیده
  نوآوری فناورانه حوزه صنعت مالی، زیست بوم فناوری مالی را موجب شد. با ظهور هوش مصنوعی، دنیای فناوری و مالی به هم گره‌خورد تا پردازش‌های مالی هوشمندانه تری به مدیران جهت تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه ارائه می‌کند. نتایج استفاده از روش‌های یادگیری ماشین ثابت نبوده و پیش‌بینی دقیق در مورد نتایج حاصل از تجربه مشتریان برای الگوریتم‌های ...  بیشتر