محمد رضا تقوا؛ ایمان رئیسی وانانی؛ زهره دهدشتی شاهرخ؛ مانا شاکرین
چکیده
در عرصه رقابت فشرده، مدیران کسبوکارها، بیش از همیشه به اطلاعات مناسب برای اتخاذ تصمیمهای راهبردی نیاز دارند. برای آن دسته از مدیران اجرایی که در حوزه خردهفروشی آنلاین محصولات فسادپذیر فعالیت دارند، دسترسی به اینگونه اطلاعات از اهمیت برخوردار است چراکه این محصولات چرخه عمر کوتاهی دارند. در این پژوهش، با بهکارگیری رویکرد ...
بیشتر
در عرصه رقابت فشرده، مدیران کسبوکارها، بیش از همیشه به اطلاعات مناسب برای اتخاذ تصمیمهای راهبردی نیاز دارند. برای آن دسته از مدیران اجرایی که در حوزه خردهفروشی آنلاین محصولات فسادپذیر فعالیت دارند، دسترسی به اینگونه اطلاعات از اهمیت برخوردار است چراکه این محصولات چرخه عمر کوتاهی دارند. در این پژوهش، با بهکارگیری رویکرد تحقیق ترکیبی، ابعاد و مؤلفههای مدل هوشمندی بازار در زنجیره عرضه محصولات فسادپذیر شناسایی شده است. از تحلیل عاملی و نرمافزار اسمارت پی آل اس برای اعتبارسنجی مدل استفادهشده است. مدل مذکور، شامل 5 بعد هوشمندی کسبوکار، بینش بازار و مشتری، هوشمندی زنجیره عرضه، هوشمندی رقابتی و هوشمندی کسبوکار اجتماعی است.
پیمان حاجی زاده؛ اسماعیل حسن آبادی؛ جلال پناهی
چکیده
تحولات دنیای پرشتاب کنونی در عرصههای علمی و فنی و همچنین؛ چالشهای پیدرپی نظامهای اقتصادی و مالی، موجبات توجه عمیقتر سیاستگذاران و اندیشمندان به توسعه هوشمندی بازار در سازمانها را فراهم کرده است. در این راستا، فعالیتهای هوشمندی بازار که شامل تولید و توزیع هوش بازار در زمینه توسعه محصولات جدید است، میتواند شانس توسعه ...
بیشتر
تحولات دنیای پرشتاب کنونی در عرصههای علمی و فنی و همچنین؛ چالشهای پیدرپی نظامهای اقتصادی و مالی، موجبات توجه عمیقتر سیاستگذاران و اندیشمندان به توسعه هوشمندی بازار در سازمانها را فراهم کرده است. در این راستا، فعالیتهای هوشمندی بازار که شامل تولید و توزیع هوش بازار در زمینه توسعه محصولات جدید است، میتواند شانس توسعه موفق نوآوری را افزایش بدهد. با این توصیف، هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه نوآوری و عملکرد شرکت با تأکید بر نقش میانجی کسب و بکارگیری هوشمندی بازار در ادارات کل تخصصی بانک ملت شهر تهران است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل؛ مدیران، معاونین و کارشناسان ادارات کل بانک ملت در شهر تهران میباشد؛ حجم نمونه پژوهش با استناد به فرمول کوکران و با روش نمونهگیری تصادفی، 253 نفر تعیین گردید. نظرسنجی از جامعه آماری پژوهش با استفاده از پرسشنامه انجام پذیرفت.برای تعیین اعتبار پرسشنامهها، از روش روایی محتوا استفاده شد و همچنین پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به میزان 931/0 تخمین زده شد. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که بین نوآوری شرکت و کسب و بکارگیری هوشمندی بازار، بین کسب هوشمندی و بکارگیری هوشمندی بازار، بین کسب هوشمندی بازار و عملکرد شرکت، بین بکارگیری هوشمندی بازار و عملکرد نوآوری، بین عملکرد نوآوری و عملکرد بازار و بین عملکرد بازار و عملکرد شرکت؛ ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد.