ابوالقاسم، میرا. (1395). بررسی تأثیر هوشمندی رقابتی بر قابلیتهای بازاریابی در صنعت بیمه، دومین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی.
پناهی، الهام (۱۳۹۵). بررسی تأثیر هوشمندی رقابتی بر کسب سهم بازار(مطالعه موردی: منطقه ویژه اقتصادی، بندر امام خمینی ره)، چهارمین کنفرانس بینالمللی حسابداری و مدیریت با رویکرد علوم پژوهشی نوین، تهران، شرکت ارتباط ارغوان ایرانیان.
دشتی، لطیف و فیضی زنگیر، محمد. (۱۳۹۴). اولویتبندی ابعاد هوشمندی رقابتی در اثربخشی استراتژیهای بازاریابی، اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت و حسابداری با رویکرد ارزش آفرینی، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات فارس.
رحیم دوست مرندی، ندا و جوکار، ایمان. (۱۳۹۷). تأثیر هوش بازاریابی بر ویژگیها محصول در برند سازی، پنجمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در مدیریت و حسابداری، تهران، انجمن مدیریت ایران.
رحیمی، غفور. (1385). ارزیابی عملکرد و بهبود مستمر سازمانها، مجله تدبیر شماره 173.
زارع نعمتی، میترا. (۱۳۹۶). ارایه مدل کسب مزیت رقابتی پایدار در شرکتهای توزیع کننده دارو با تأثیر هوشمندی بازاریابی و رقابتی بر هوشمندی کسبوکار، کنفرانس سالانه پارادایمهای نوین مدیریت در حوزه هوشمندی، تهران، دبیرخانه دایمی کنفرانس، دانشگاه تهران.
صباغچی، سارا. (۱۳۹۶). بررسی تأثیر هوش تجاری و بازاریابی مبتنی بر دانش اثربخشی فعالیتهای بازاریابی سازمان، کنفرانس سالانه پارادایمهای نوین مدیریت در حوزه هوشمندی، تهران، دبیرخانه دایمی کنفرانس، دانشگاه تهران.
قربانپور، سعید و جمشیدی، میرهادی موذن. (۱۳۹۴). بررسی تأثیر هوشمندی رقابتی بر اثربخشی استراتژی های بازاریابی در بین شعب بانک تجارت دراستان گیلان، کنفرانس بین المللی جهت گیری های نوین در مدیریت, اقتصاد و حسابداری.
قیصری، سیدحمید و مجیدی نژاد، یاسر. (۱۳۹۵). هوش رقابتی و اثربخشی هوشمندی بازاریابی بر مزیت رقابتی، کنفرانس بینالمللی مدیریت و حسابداری، تهران، موسسه آموزش عالی نیکان.
کاتلر، فلیپ و آرمسترانگ، گری. (1386). اصول بازاریابی. (بهمن فروزنده، مترجم). (چاپ هشتم). تهران: نشر آموخته.
References
Banerjee, M., & Mishra, M. (2017). Retail supply chain management practices in India: A market intelligence perspective.
Journal of Retailing and Consumer Services.
doi.org/10.1016/j.jretconser.2015.09.009
Benjamin, G. (2021). The Opposite Of Noise: The Power of Competitive Intelligence, September 24, 2021, ISBN-13: 979-8481879833
Caseiro, N., & Coelho, A. (2019). The influence of market Intelligence capacity, network learning and innovativeness on startups performance.
Journal of Innovation & Knowledge. 4 (3), 139-145.
doi.org/10.1016/j.jik.2018.03.009
Ekman p. (2021). Emergent market innovation: A longitudinal study of technology-driven capability development and institutional work,
Journal of Business Research. 124, 469-482.
doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.10.061
Fink, L., Yogev, N., & Even, A. (2017). Market Intelligence and Organizational Learning: An Empirical Investigation of Value Creation Processes.
Information & Management. 54 (1), 38-56.
doi.org/10.1016/j.im.2016.03.009
Huster, M. (2005). Marketing intelligence: a first mover advantage. Competitive Intelligence Magazine, 8(2):13-17. Corpus ID: 167633724
Juhari, M., & Stephens, K .(2006). Tracing the Origins of Competitive Intelligence Throughout History, Journal of Competitive Intelligence and Management, 3 (4), 61-82. Corpus ID: 168034181
Kumar. K., Boesso, G., Favotto, F., Menini. A. (2012). Strategic orientation, innovation patterns and performances of SMEs and large companies,
Journal of Small Business and Enterprise Development 19(1):132-145. DOI:
10.1108/14626001211196442
Makowski & Kajikawa., Y. (2021). Automation-driven innovation management? Toward Innovation-Automation-Strategy cycle,
Journal of Technological Forecasting and Social Change,
Volume 168. doi.org/10.1016/j.techfore.2021.120723
Martinez-Conesa, I., Soto-Acosta, P., Palacios-Manzano, M. (2017). Corporate social responsibility and its effect on innovation and firm performance: An empirical research in SMEs,
Journal of Cleaner Production. 142 \94\0, 2374-2383
doi.org/10.1016/j.jclepro.2016.11.038
Peters, M. D., Wieder, B., Sutton, S. G., & Wakefield, J. (2016). market intelligence systems use in performance measurement capabilities: Implications for enhanced competitive advantage.
International Journal of Accounting Information Systems, 21,1-17.
doi.org/10.1016/j.accinf.2016.03.001
Ranjan, J., Foropon., C. (2021). Big Data Analytics in Building the Competitive Intelligence of Organizations,
International Journal of Information Management, Volume 56. doi.org/10.1016 /j.ijinfomgt.2020.102231
Rikhardsson, P., Yigitbasioglu, O. (2018). market intelligence & analytics in management accounting research: Status and future focus.
International Journal of Accounting Information Systems, 29, 37-58.
doi.org/10.1016/j.accinf.2018.03.001
Sabine, K., Andreas, R. (2016). A job demandsresources perspective on salespersons’ market intelligence activities in new product development, Journal of Personal Selling & Sales Management, 36:1, 19-39, DOI:10.1080/08853134.2016.1142793.
Sprong, N ., Driessen, P.H., Hillebrand, B., Molner, S. (2021), Market innovation: A literature review and new research directions,
Journal of Business Research, Volume 123.
doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.09.057
Tan, T. T. W., & Ahmed, Z. U. (1999). Managing market intelligence: an Asian marketing research perspective. Marketing Intelligence & Planning.17 (6), 298-306. doi.org/10.1108/02634509910293124
Turcotte A. (2021). Market Intelligence: Glamor and Grief. In: Political Marketing Alchemy. Palgrave Studies in Political Marketing and Management. 73–89
Wang L., Luo, G-L., Sari. A., Shaod, X-F. (2020), What nurtures fourth industrial revolution? An investigation of economic and social determinants of technological innovation in advanced economies,
Journal of Technological Forecasting and Social Change, 161.
doi.org/10.1016/j.techfore.2020.120305
Yap, Ch.S., Cheng, B.L., Mohamad Hussain, N., Ahmad. R. (2016). Innovativeness, market intelligence practice, and firm performance of small-and medium-sized tour operates,
Journal of tourism and hospitality research. 18 (2), 143-151,
doi.org/10.1177/1467358416636931
References [In Persian]
Dashti, L., & Faizi Zangir, M. (1394). Prioritization of Competitive Intelligence Dimensions in the Effectiveness of Marketing Strategies, The First International Conference on Management and Accounting with Value Creation Approach, Tehran, Islamic Azad University, Fars Science and Research Branch [In Persian].
Ghorbanpour, S., & Jamshidi, M. M. (1394). Investigating the Impact of Competitive Intelligence on the Effectiveness of Marketing Strategies among Tejarat Bank Branches in Gilan Province, International Nefrance of New Orientations in Management, Economics and Accounting [In Persian].
Katler, f., & armestrang, g. (1386). Marketing principles. (bahman frozande, translator). Tehran; publisher, amokhte [In Persian].
Panahi, E. (2016). Investigating the Impact of Competitive Intelligence on Market Share Acquisition (Case Study: Special Economic Zone, Imam Khomeini Port), Fourth International Conference on Accounting and Management with Modern Research Approach, Tehran, Arghavan Iranian Communication Company [In Persian].
Qaisari, S. H., & Majidi Nejad, Y. (1395). Competitive Intelligence and the Effectiveness of Marketing Intelligence on Competitive Advantage, International Conference on Management and Accounting, Tehran, Nikan Institute of Higher Education [In Persian].
Rahimi, G. (1385). Performance Evaluation and Continuous Improvement of Organizations, Journal of Tadbir Issue 173 [In Persian].
Rahimdost, M., joker, N. (1397). Impact of market intelligence on products features at brandding. Fiveth national conference on practical research in managent and accounting, Tehran, the association of iran management[In Persian].
Sabbachi, S. (1396). Investigating the Impact of Business Intelligence and Marketing Based on Knowledge of the Effectiveness of Organizational Marketing Activities, Annual Conference on New Management Paradigms in the Field of Intelligence, Tehran, Permanent Secretariat of the Conference, University of Tehran [In Persian].
Zare Nemati, M. (1396). Presenting a model for achieving sustainable competitive advantage in drug distribution companies with the effect of marketing intelligence and competitiveness on business intelligence, Annual Conference on New Management Paradigms in the Field of Intelligence, Tehran, Permanent Conference Secretariat, University of Tehran [In Persian].
استناد به این مقاله: حاجی زاده، پیمان.، حسن آبادی، اسماعیل.، پناهی، جلال. (1401). ارتقای عملکرد شرکت با تأکید بر نقش نوآوری و کسب و بکارگیری هوشمندی بازار،
مطالعات مدیریت کسب وکار هوشمند، 10(39)، 97-126.
DOI: 10.22054/IMS.2021.60932.1966
Journal of Business Intelligence Management Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License..